Ana içeriğe atla

Spicejet’in B738 uçağı 4 Aralık 2020 günü Guwahati Havalimanında pist eşiği öncesine sert iniş yaptı

 

Spicejet’in B738 uçağı 4 Aralık 2020 günü Guwahati Havalimanında pist eşiği öncesine sert iniş yaptı




The Aviation Herald’ın haberine göre, 4 Aralık 2020 günü Bangalore’den Guwahati’ye (Hindistan) SG-960 uçuşunu gerçekleştiren Spicejet’e ait VT-SLL tescilli Boeing 737-800 uçağı Guwahati havalimanına 02 pistine yaklaşmanın son kısmında yüksek bir alçalma oranı ile yerel saat ile 08: 16L (02: 46Z) Pist eşiğinin hemen öncesinde yer alan emniyet bölgesine 2.12G değeri ile sert bir şekilde temas eder ve devamında üç pist eşiği lambasına hasar verir ve başka bir olay olmaksızın iniş tamamlanır. Uçuş sonrası yapılan incelemede lastiklerden birinin kesildiği tespit edilir.



Hindistan DGCA, olayla ilgili soruşturma açarak ve her iki pilotun da soruşturma süresince uçuşunun askıya alındığını tebliğ eder. Havayolu, SG-961 dönüş uçuşunun operasyonel nedenlerden dolayı ertelendiğini bildirir.

SG-961 dönüş uçuşunu bekleyen yolculara, uçuş için kokpit ekibinin olmadığını bu yüzden Delhi’den gelecek ekibin bekleneceği söylenir. SG-961 seferi 9:45 saatlik gecikmeyle kalkış yapabilir.

İniş saatinde meydan hava durumu aşağıdaki gibidir.

VEGT 040230Z 00000KT 3000 BR FEW020 SCT100 19/17 Q1014 NOSIG=

Meteorolojik şartların uçuşa uygun olduğu ve verilen bilgilere göre uçakta olumsuzluk olmadığı görülmektedir. Yaklaşmanın son kısmında “istikrarlı yaklaşma kriterlerinin” kaybedilmesi nedeniyle yüksek alçalma oranı ile pist eşiği öncesine sert şekilde temas edilerek inişin tamamlandığı değerlendirilmektedir. Bu kısıtlı bilgiler nedeniyle sadece yaşanan olayın olası bir sebebidir. Kesin değerlendirme Hindistan DGCA’nın incelemesi sonunda yayınlanacak olay raporunda yer alacaktır.

Bu olaydan çıkarılacak ders, “İstikrarsız yaklaşma halinde tereddüt etmeden pas geçilmelidir” kuralı asla unutulmamalıdır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...