Ana içeriğe atla

Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) Başkanı, B737 Max’in artık uçmasında sakınca olmadığından ve emniyetli olduğundan “emin” olduğunu söyledi

 


Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) Başkanı, B737 Max’in artık uçmasında sakınca olmadığından ve emniyetli olduğundan “emin” olduğunu söyledi

0

EASA Başkanı Patrick Ky, organizasyonunun uçağı incelemesinde ve imalatçı tarafından yapılan tasarım değişiklikleri analizinde “gözden geçirilmemiş hiçbir şey kalmadığını” söyledi.

Bilindiği gibi toplam 346 kişinin öldüğü iki felaket kazanın sonrasında B737 Max’ın uçuşu Mart 2019’da durduruldu. ABD ve Brezilya’daki uçuşların yeniden başlatması için geçen ay izin verildi. EASA ise Ocak ayı ortasında Avrupa’da uçağın hizmete dönüşüne için izin verilmesi bekleniyor.

Her iki kazada da, yanlış zamanda aktif hale gelen ve uçağın felaketine sebep olan dalışa sokan hatalı uçuş kontrol yazılımı neden olarak tespit edildi.

EASA, Etiyopya’daki kazadan bu yana, ABD düzenleyicisi Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından sürdürülen benzer bir süreçten bağımsız olarak, 737 Max’in tasarımının kök neden incelemesini gerçekleştirdi.

Bay Ky, incelemenin sonuçlarının iki kazanın asıl nedenlerinin Boeing tarafından önerilen değişikliklerin çok ötesine geçtiğini söylüyor Daha ileri gittik ve tüm uçuş kontrollerini, uçağın tüm sistemlerini gözden geçirdik”, diye açıklamaktadır. Amacının kritik bir başarısızlığa neden olabilecek her şeyi kontrol etmek olduğunu söylemektedir. Mevcut uçakların emniyetle uçuşa geri dönmesi için, yeni bilgisayar yazılımı ile donatılması, kabloların düzenlenmesi ve kokpit aletlerinde değişiklik yapılması gerekeceğini belirtti.

Pilotların zorunlu eğitime tabi tutulmasının yanı sıra değişikliklerin doğru bir şekilde gerçekleştirildiğinden emin olmak için her uçağın bir test uçuşundan geçmesi gerekecektir.

ABD düzenleyicileri de benzer koşulları belirlemiştir.

Sonuç olarak, Bay Ky ısrarla, “Artık çok emniyetli bir uçak olduğundan eminiz. “Umarım uçağın uçmak için emniyetli olduğunu düşündüğümüzden, emin olduğumuzu söylediğimizde halk bize güvenecektir.” dedi.

EASA Başkanı’nın açıklamaları B737 Max’ın geleceği konusunda FAA kararını destekler durumda olduğundan yapılacak ilave iyileştirmelerle Max’ın istenilen emniyet düzeyinde uçacağını söyleyebiliriz.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...