Ana içeriğe atla

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı

 

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı




B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

0
B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı