Ana içeriğe atla

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı

 

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı




B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

0
B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...