Ana içeriğe atla

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı

 

Boeing 737 Max, kaza sonrası uçuşunun durdurulmasından yaklaşık 2 yıl sonra ABD’de ilk ticari uçuşunu tamamladı




B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

0
B737 Max Miami Uluslararası Havalimanından kalkışta

Yeniden sertifikalandırılan Boeing 737 Max, ABD’de ilk ticari uçuşunu, uçağın dünya çapında uçuşunun durdurulmasından neredeyse iki yıl sonra, Salı günü gerçekleştirildi.

American Airlines, AA718, Salı günü saat 10:30 civarında Miami Uluslararası Havaalanı’ndan kalkış yaptı ve küçük bir gecikme ile saat 13: 00’te New York LaGuardia Havaalanına inişini tamamladı. Havayolu, daha başka rota eklemeden Max’i Miami’den New York’a 4 Ocak’a kadar uçurmayı planlıyor.

American Airlines’ın başkanı Robert Isom Salı günü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Emniyeti en üst düzeyde sağlamak için uçakla ilişkili herkesle, FAA ve Boeing ile görüştük, uçak baştan aşağıya eksiksiz kontrol edildi.” dedi.

Eylül ayında, Temsilciler Meclisi’nden gelen bir araştırma raporunda, felaketle sonuçlanan kazaların sorumluluğunu doğrudan Boeing ve Federal Havacılık İdaresi’ne yükledi ve “Boeing’in mühendisleri tarafından yapılan bir dizi hatalı teknik varsayımın korkunç bir noktaya getirdiğine ve kısmen şeffaflık eksikliğine atıfta bulundu. Ayrıca Boeing yönetimi ve FAA tarafından büyük ölçüde yetersiz gözetim olduğu belirtildi.

Eylül ayında uçağı uçuran FAA Yöneticisi Steve Dickson, geçen ay CNBC’ye, yeniden sertifikalandırılan 737 Max’in emniyetliliğinden “yüzde 100 emin” olduğunu söyledi.

Ancak uçağa duyulan güven tüm yolcular tarafından paylaşılmamaktadır. Yeni gerçekleştirilen Reuters / Ipsos anketi, Amerikalıların yüzde 57’sinin Boeing 737 Max ile uçma ihtimalinin olmadığını söylediğini göstermektedir.

American Airlines, Max uçuşlarının tamamındaki yolculara, yeniden rezervasyon seçeneği ile önceden bilgi verilecek. Talep edilmesi halinde uçuş değişimi yapılacak.

Baltimore’dan Miami’ye, özellikle yeniden sertifikalandırılmış jetle ilk uçuşu yapmak için uçan Mike Urban, halkın güvenini yeniden kazanmanın biraz zaman alabileceğini söyledi. NBC News’e “Bunun uzun zaman alacağını, İnsanların eninde sonunda güvenini yeniden kazanacağını düşünüyorum. Bunun sağlanabilmesi için uçağın yeniden markalaşması da gerekebilir.”dedi.

Boeing, kazalara neden olan emniyet sorunları nedeniyle hala mağdur ailelerin düzenlediği düzinelerce ölüm davasıyla karşı karşıya. Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri, Cuma günü yayınlanan Senato Ticaret Komitesi raporunda yer alan yeni saptamaların Boeing’in yeniden sertifikalandırma sürecinde bir dizi başarısızlık bulmasının ardından düzenleyicileri uçakların uçuşunu tekrar durdurmaya çağırdı.

9 Aralık 2020 günü, Brezilyalı havayolu Gol, yeniden sertifikalandırılmış uçakları uçuran dünyanın ilk havayolu şirketi oldu.

United Airlines, Max’i 11 Şubat’tan itibaren yeniden tanıtmayı planlıyor ve 737 Max jetlerinin en büyük operatörü Southwest’in web sitesinde yer alan bir duyuruya göre, jeti “2021’in ikinci çeyreğinden daha erken” tekrar kullanmaya başlaması planlanıyor.

Boeing CEO’su David Calhoun Kasım ayında yaptığı açıklamada, “Operasyonları askıya alma kararına yol açan iki trajik kazada kaybedilen canları asla unutmayacağız”. “Bu etkinlikler ve sonuç olarak öğrendiğimiz dersler şirketimizi yeniden şekillendirdi ve dikkatimizi emniyet, kalite ve bütünlük gibi temel değerlerimize daha da odakladı.”Dedi.

American Airlines’ın halen 24 737 Max jeti olup ilave olarak 76 Max jeti daha siparişi mevcuttur.

Kamu oyunda Max jetinin ticari uçuşuna karşı görüşler olsa da, Brezilya’dan sonra ABD’de B737 Max jeti ticari uçuşlarla yolcunun güvenini tekrar kazanmak için çaba sarfedeceği görülmektedir. Max kullanıcı diğer ülkelerin havayolu işletmelerinin de aynı şekilde Max Uçağının güvenilir ve emniyetli olduğu konusunda ciddi çalışma yapmalarının gerektiği değerlendirilmektedir.

Havacılık Sektörümüz Çalışanlarının 2021 Yılını kutlar, Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...