Ana içeriğe atla

FAA, 737 MAX kazasından sonra yeni uçak emniyet onaylarında reform gerçekleştiriyor

 

FAA, 737 MAX kazasından sonra yeni uçak emniyet onaylarında reform gerçekleştiriyor




Federal Havacılık İdaresi (FAA) Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü Boeing 737 MAX kazasının ardından Kongre tarafından kabul edilen yasalara uygun olarak yeni uçakların onaylama sürecinde reform yapacağını söyledi.

Milletvekilleri, ABD Başkanı Donald Trump tarafından Pazar günü imzalanan ve uçak üreticilerinin FAA denetimini artıran, kritik emniyet bilgilerinin ifşa edilmesini gerekli kılan ve yeni ihbar korumaları içeren kapsamlı reformları onayladı.

FAA yaptığı açıklamada, “değişiklikleri Kongre’nin talimatına göre uygulamak için çalışacağını söyledi. FAA, havacılık emniyetini sürekli geliştiren, organizasyonumuzu, süreçlerimizi ve kültürümüzü iyileştirmeye kararlıdır. ”

Ticaret Komitesine başkanlık eden Cumhuriyetçi Senatör Roger Wicker Pazartesi günü bir görüş bildirisinde, yasanın “sertifikasyon sürecinde çalışanlar üzerinde gereksiz baskı kuran imalatçılara karşı koruma sağlamak için adımlar atacağını” söyledi.

Wicker, yasanın “FAA’daki emniyet kültürünün yeniden kurulmasına yardımcı olması gerektiğini” ekledi.

Ağustos ayında yayınlanan bir FAA araştırması, bazı emniyet çalışanlarının endüstrinin “güçlü” dış baskısıyla karşı karşıya olduklarını bildirdiklerini ve kurumun her zaman havacılık emniyetine öncelik vermediğini gösteren ikazları artırdığını ortaya çıkardı.

FAA, geçen ay 737 MAX’ın 20 aydır süren uçuş yasağını kaldırdı. MAX, American Airlines’ın Miami’den New York’a 29 Aralık günü yaptığı uçuşla ABD’de ticari yolcu uçuşları başlamış oldu ve bundan böyle uçuşlar sürecek.

Mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünün bağımsız bir incelemesini gerektiriyor. MAX hakkında devam eden bir ceza soruşturmasıyla karşı karşıya olan Boeing, yeni yasa hakkında yorum yapmadı.

FAA, 737 MAX kazalarından sonra yayınlanan tavsiyelerin uygulanması konusunda Kongre’yi bilgilendirmelidir.

Senato Ticaret Komitesindeki Demokrat Senatör Maria Cantwell, bir röportajda, “Kültürel değişimi yasallaştıramazsınız, ancak emniyet hedeflerini yükseltmeye kesinlikle çalışacağız” dedi.

Yasa, FAA çalışanlarının üreticilerden gelen sertifika programlarını karşılamaya dayalı olarak ikramiye veya diğer mali teşvikler almasına izin veren kuralları ortadan kaldırmıştır.

Cantwell, “FAA’daki insanlara uçaklara ilişkin süreçleri hızlandırmalarına yönelik ödeme yapmayacağız, bu emniyetin tam olarak sağlanmasıyla ilgili bir konu” dedi.

Yasa, FAA adına hareket eden çalışanlara müdahale eden havacılık imalatçısı denetçilerine karşı para cezalarına yetki veriyor, FAA’na kilit teknik personel eklemek için yeni kaynaklar yaratıyor ve pilot eğitiminin gözden geçirilmesini gerektiriyor.

Kabul etmek lazım ki geçmişten bu güne çeşitli ülkelerde sertifikasyon süreçlerindeki hatalar kazalar yaşanmıştır. Max kazalarının ardı ardına meydana gelmesi ve yolcu ve uçuş ekiplerinin tamamının yaşamını kaybetmesinden dolayı bu sefer otoritelerin de devletler tarafından kontrol edilmesi gereği ortaya çıkmıştır. Anlamlı bir değişimiz vardır, “bir musibet bin nasihatten iyidir”. Bu sefer yönetimler tüm süreçleri en hassas şekilde gözden geçirerek yasal düzenlemelerle süreçlerin iyileştirilmesini sağlama gayretinde olmuşlardır. Umarız bundan sonra havacılık sektöründe daha emniyetli operasyonlar gerçekleştiriliyor olacaktır.

Sağlıkla Emniyetli uçuşlar, Mutlu bir yıl dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...