Ana içeriğe atla

Kanada Ulaştırma Bakanlığı, Boeing 737 MAX’ın hizmete geri dönmesine izin vermek için ek gereksinimler getiriyor

 

Kanada Ulaştırma Bakanlığı, Boeing 737 MAX’ın hizmete geri dönmesine izin vermek için ek gereksinimler getiriyor





18 Ocak 2021’de Transport Canada, Kanada hava sahasında hizmete dönmeden önce uçakta yapılması gereken değişiklikleri ana hatlarıyla belirten Boeing 737 MAX için Uçuşa Elverişlilik Direktifi yayınladı. Bu, departmanın uçakla ilgili incelemesini tamamladığına işaret etmektedir.

Tüm incelemelere ek olarak ve tüm önlemlerin yerinde olduğuna dair ek güvenceler sağlamak için, operatörler için Transport Canada’nın mürettebat üyelerine yönelik ek eğitim beklentilerini ve gereksinimlerini belirten bir Ara Talimat da yayınlandı. Bu Uçuşa Elverişlilik Direktifi tasarım ve bakım gerekliliklerini tamamlayıcı niteliktedir.

Bu sürecin son adımı olarak Transport Canada, 20 Ocak 2021 günü Kanada hava sahasında uçağın ticari operasyonunu yasaklayan mevcut Havacılık Bildirimi’ni (NOTAM) kaldıracak ve bu da uçağın Kanada’da hizmete dönmesine izin verecektir.

ABD – Kanada farklılıkları

Boeing 737 MAX için Kanada tasarım değişiklikleri, ABD ile karşılaştırıldığında, sistem bir arıza nedeniyle yanlışlıkla etkinleştirildiğinde, pilota “stick shaker” ı devre dışı bırakması seçeneği sağlayan gelişmiş bir kokpit prosedürünü içermektedir. Bu özellik, iki trajik kazadan öğrenilenler göz önüne alındığında pilotun iş yükünü etkili bir şekilde azaltacağı, Transport Canada’nın uçuş testi pilotları tarafından tam olarak değerlendirilmiştir.

Gelişmiş kokpit prosedürü ile ilişkili olanlar da dahil eğitimde de bazı farklılıkların olacağı belirtilmiştir.

Habere göre 20 Ocak 2021 günü B737 Max uçağını Kanada hava sahasında uçuşa başlayabileceği görülmektedir. Avrupa hava sahasında ise B737 Max’ın uçabilmesi için EASA’nın kararı beklenecektir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı