Ana içeriğe atla

Kanada Ulaştırma Bakanlığı, Boeing 737 MAX’ın hizmete geri dönmesine izin vermek için ek gereksinimler getiriyor

 

Kanada Ulaştırma Bakanlığı, Boeing 737 MAX’ın hizmete geri dönmesine izin vermek için ek gereksinimler getiriyor





18 Ocak 2021’de Transport Canada, Kanada hava sahasında hizmete dönmeden önce uçakta yapılması gereken değişiklikleri ana hatlarıyla belirten Boeing 737 MAX için Uçuşa Elverişlilik Direktifi yayınladı. Bu, departmanın uçakla ilgili incelemesini tamamladığına işaret etmektedir.

Tüm incelemelere ek olarak ve tüm önlemlerin yerinde olduğuna dair ek güvenceler sağlamak için, operatörler için Transport Canada’nın mürettebat üyelerine yönelik ek eğitim beklentilerini ve gereksinimlerini belirten bir Ara Talimat da yayınlandı. Bu Uçuşa Elverişlilik Direktifi tasarım ve bakım gerekliliklerini tamamlayıcı niteliktedir.

Bu sürecin son adımı olarak Transport Canada, 20 Ocak 2021 günü Kanada hava sahasında uçağın ticari operasyonunu yasaklayan mevcut Havacılık Bildirimi’ni (NOTAM) kaldıracak ve bu da uçağın Kanada’da hizmete dönmesine izin verecektir.

ABD – Kanada farklılıkları

Boeing 737 MAX için Kanada tasarım değişiklikleri, ABD ile karşılaştırıldığında, sistem bir arıza nedeniyle yanlışlıkla etkinleştirildiğinde, pilota “stick shaker” ı devre dışı bırakması seçeneği sağlayan gelişmiş bir kokpit prosedürünü içermektedir. Bu özellik, iki trajik kazadan öğrenilenler göz önüne alındığında pilotun iş yükünü etkili bir şekilde azaltacağı, Transport Canada’nın uçuş testi pilotları tarafından tam olarak değerlendirilmiştir.

Gelişmiş kokpit prosedürü ile ilişkili olanlar da dahil eğitimde de bazı farklılıkların olacağı belirtilmiştir.

Habere göre 20 Ocak 2021 günü B737 Max uçağını Kanada hava sahasında uçuşa başlayabileceği görülmektedir. Avrupa hava sahasında ise B737 Max’ın uçabilmesi için EASA’nın kararı beklenecektir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...