Ana içeriğe atla

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü

 

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü







9 Ocak günü, Sriwijaya Air’a ait PK-CLC kuyruk isimli Boeing 737-500 uçağı SJ182 Jakarta – Pontiana, seferi için Soekarn-Hatta Uluslararası Havalimanından (CGK/WIII) yerel saatle 14:35(07:35UTC)’de kalkış yapar.

Flightradar24 verilerine göre Saat 14: 39’da kıyı şeridini geçerek sağa dönüş yapar. Verilere göre ATC’nin serbest kıldığı FL110 seviyeye ulaşır. Son pozisyon 14:40 UTC’de kaydedilmiştir. Kalkıştan yaklaşık 4 dakika sonra bir dakikadan kısa bir süre içinde 10.000 fitten fazla irtifa kaybetti. Uçak daha sonra kayboldu ve hava trafiğiyle iletişim kesildi.

Endonezya Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü Adita Irawati, Asya’da Bu Hafta’ya verdiği demeçte, Endonezya’nın ulusal arama ve kurtarma kurumu (Basarnas) ve Ulaşım Emniyet Kurumu (KNKT)’nun konuyu araştırdığını ve koordine ettiğini söyledi.

Endonezya havayolu şirketi Sriwijaya Air, ülkenin en büyük üçüncü havayolu şirketi olup dar gövdeli değişik tipte 48 adet Boeing uçağından oluşan uçak filosuna sahiptir ve Endonezya’nın çeşitli noktalarına ve birkaç uluslararası varış noktasına uçmaktadır. Sriwijaya Air Endonezya Sivil Havacılık Otoritesi tarafından operasyonel emniyetlilik açısından en yüksek statü olan Kategori 1 havayolu olarak listede yer almaktadır.

Endonezya Ulaştırma Bakanı Budi Karya Sumadi basın açıklamasında Uçakta 40 yetişkin yolcu, 7 çocuk, 3 bebek ve 6 pas olarak göreve giden uçuş ekibi ve 6 mürettebat olduğunu belirtmiştir. Bilindiği gibi yaklaşık 2 sene önce Mart 2019’da Lion Air’e ait B737 Max uçağı kalkış sonrası teknik problem sonrası düşmüş ve uçaktaki 189 kişi yaşamını yitirmişti.

Olay saatinde Havalimanı ve bölgedeki hava durumu aşağıdaki gibi olup uçuş için uygun görünmektedir.

WIII 090730Z 30006KT 5000 -RA FEW017CB OVC018 25/24 Q1006 NOSIG

Flightradar24 görüntülerine göre 10,100ft yükseklikte Sürat 284kts iken 1 dakika sonra uçak 5400ft’e alçalmış ve sürat 115kts’ı göstermektedir ki bu stall süratinin altına düştüğünü göstermektedir. Teknik bir probleme bağlı olarak “Unreliable Airspeed” olasılıklardan birisi olabilir. Ancak bu duruma niçin gelindiği FDM ve CVR kayıtlarının çözümü ile ortaya çıkacaktır.

Kazanın üzerinden geçen süre içinde, resmi bir açıklama yapılmadığı için bilgilendirme yapmanın ahlaki açıdan uygun olmadığı düşüncesiyle kazanın nedeni/nedenlerine ilişkin yorum yapılamamıştır.

Senenin ilk günlerinde meydana gelen bu kazanın son olması dileklerimizle,

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...