Ana içeriğe atla

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü

 

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü







9 Ocak günü, Sriwijaya Air’a ait PK-CLC kuyruk isimli Boeing 737-500 uçağı SJ182 Jakarta – Pontiana, seferi için Soekarn-Hatta Uluslararası Havalimanından (CGK/WIII) yerel saatle 14:35(07:35UTC)’de kalkış yapar.

Flightradar24 verilerine göre Saat 14: 39’da kıyı şeridini geçerek sağa dönüş yapar. Verilere göre ATC’nin serbest kıldığı FL110 seviyeye ulaşır. Son pozisyon 14:40 UTC’de kaydedilmiştir. Kalkıştan yaklaşık 4 dakika sonra bir dakikadan kısa bir süre içinde 10.000 fitten fazla irtifa kaybetti. Uçak daha sonra kayboldu ve hava trafiğiyle iletişim kesildi.

Endonezya Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü Adita Irawati, Asya’da Bu Hafta’ya verdiği demeçte, Endonezya’nın ulusal arama ve kurtarma kurumu (Basarnas) ve Ulaşım Emniyet Kurumu (KNKT)’nun konuyu araştırdığını ve koordine ettiğini söyledi.

Endonezya havayolu şirketi Sriwijaya Air, ülkenin en büyük üçüncü havayolu şirketi olup dar gövdeli değişik tipte 48 adet Boeing uçağından oluşan uçak filosuna sahiptir ve Endonezya’nın çeşitli noktalarına ve birkaç uluslararası varış noktasına uçmaktadır. Sriwijaya Air Endonezya Sivil Havacılık Otoritesi tarafından operasyonel emniyetlilik açısından en yüksek statü olan Kategori 1 havayolu olarak listede yer almaktadır.

Endonezya Ulaştırma Bakanı Budi Karya Sumadi basın açıklamasında Uçakta 40 yetişkin yolcu, 7 çocuk, 3 bebek ve 6 pas olarak göreve giden uçuş ekibi ve 6 mürettebat olduğunu belirtmiştir. Bilindiği gibi yaklaşık 2 sene önce Mart 2019’da Lion Air’e ait B737 Max uçağı kalkış sonrası teknik problem sonrası düşmüş ve uçaktaki 189 kişi yaşamını yitirmişti.

Olay saatinde Havalimanı ve bölgedeki hava durumu aşağıdaki gibi olup uçuş için uygun görünmektedir.

WIII 090730Z 30006KT 5000 -RA FEW017CB OVC018 25/24 Q1006 NOSIG

Flightradar24 görüntülerine göre 10,100ft yükseklikte Sürat 284kts iken 1 dakika sonra uçak 5400ft’e alçalmış ve sürat 115kts’ı göstermektedir ki bu stall süratinin altına düştüğünü göstermektedir. Teknik bir probleme bağlı olarak “Unreliable Airspeed” olasılıklardan birisi olabilir. Ancak bu duruma niçin gelindiği FDM ve CVR kayıtlarının çözümü ile ortaya çıkacaktır.

Kazanın üzerinden geçen süre içinde, resmi bir açıklama yapılmadığı için bilgilendirme yapmanın ahlaki açıdan uygun olmadığı düşüncesiyle kazanın nedeni/nedenlerine ilişkin yorum yapılamamıştır.

Senenin ilk günlerinde meydana gelen bu kazanın son olması dileklerimizle,

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...