Ana içeriğe atla

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü

 

Sriwijaya Air’a ait Boeing 737-500 uçağı, Cakarta Havaalanı’ndan kalkıştan beş dakika sonra denize düştü







9 Ocak günü, Sriwijaya Air’a ait PK-CLC kuyruk isimli Boeing 737-500 uçağı SJ182 Jakarta – Pontiana, seferi için Soekarn-Hatta Uluslararası Havalimanından (CGK/WIII) yerel saatle 14:35(07:35UTC)’de kalkış yapar.

Flightradar24 verilerine göre Saat 14: 39’da kıyı şeridini geçerek sağa dönüş yapar. Verilere göre ATC’nin serbest kıldığı FL110 seviyeye ulaşır. Son pozisyon 14:40 UTC’de kaydedilmiştir. Kalkıştan yaklaşık 4 dakika sonra bir dakikadan kısa bir süre içinde 10.000 fitten fazla irtifa kaybetti. Uçak daha sonra kayboldu ve hava trafiğiyle iletişim kesildi.

Endonezya Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü Adita Irawati, Asya’da Bu Hafta’ya verdiği demeçte, Endonezya’nın ulusal arama ve kurtarma kurumu (Basarnas) ve Ulaşım Emniyet Kurumu (KNKT)’nun konuyu araştırdığını ve koordine ettiğini söyledi.

Endonezya havayolu şirketi Sriwijaya Air, ülkenin en büyük üçüncü havayolu şirketi olup dar gövdeli değişik tipte 48 adet Boeing uçağından oluşan uçak filosuna sahiptir ve Endonezya’nın çeşitli noktalarına ve birkaç uluslararası varış noktasına uçmaktadır. Sriwijaya Air Endonezya Sivil Havacılık Otoritesi tarafından operasyonel emniyetlilik açısından en yüksek statü olan Kategori 1 havayolu olarak listede yer almaktadır.

Endonezya Ulaştırma Bakanı Budi Karya Sumadi basın açıklamasında Uçakta 40 yetişkin yolcu, 7 çocuk, 3 bebek ve 6 pas olarak göreve giden uçuş ekibi ve 6 mürettebat olduğunu belirtmiştir. Bilindiği gibi yaklaşık 2 sene önce Mart 2019’da Lion Air’e ait B737 Max uçağı kalkış sonrası teknik problem sonrası düşmüş ve uçaktaki 189 kişi yaşamını yitirmişti.

Olay saatinde Havalimanı ve bölgedeki hava durumu aşağıdaki gibi olup uçuş için uygun görünmektedir.

WIII 090730Z 30006KT 5000 -RA FEW017CB OVC018 25/24 Q1006 NOSIG

Flightradar24 görüntülerine göre 10,100ft yükseklikte Sürat 284kts iken 1 dakika sonra uçak 5400ft’e alçalmış ve sürat 115kts’ı göstermektedir ki bu stall süratinin altına düştüğünü göstermektedir. Teknik bir probleme bağlı olarak “Unreliable Airspeed” olasılıklardan birisi olabilir. Ancak bu duruma niçin gelindiği FDM ve CVR kayıtlarının çözümü ile ortaya çıkacaktır.

Kazanın üzerinden geçen süre içinde, resmi bir açıklama yapılmadığı için bilgilendirme yapmanın ahlaki açıdan uygun olmadığı düşüncesiyle kazanın nedeni/nedenlerine ilişkin yorum yapılamamıştır.

Senenin ilk günlerinde meydana gelen bu kazanın son olması dileklerimizle,

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı