Ana içeriğe atla

B737 MAX uçağına ilişkin Sektördeki Gelişmeler

 

B737 MAX uçağına ilişkin Sektördeki Gelişmeler




Önce Üretici Boeing’in bağlı olduğu ülke Havacılık otoritesi FAA’nin, sonrasında Kanada havacılık otoritesi, Brezilya ve ardından EASA’nın Max uçakları için yeniden uçuşuna izin vermesinin ardından ülke havacılık otoriteleri Max uçağı için gerekli müsadeleri vermekle kalmayıp geleceğe yönelik yeni Max siparişlerini vermeye başladılar.

Aşağıda çeşitli ülke ve havayollarının aldığı inisiyatifler sunulmuştur

ABD’de United Airlines Boeing 737 Max uçağı siparişini genişletiyor








United Airlines, Boeing 737 Max uçakları siparişini genişletiyor ve seyahat talebinde beklenen artış için bazı teslimatları daha erkene alıyor.

Operasyon Direktörü Andrew Nocella Pazartesi günü yaptığı bir açıklamada, şirketin 2023’te teslim alacak şekilde 25 yeni 737 Max uçak siparişi verdiğini söyledi. United ayrıca daha önce sipariş edilen 40 adet 737 Max uçağının teslimatının gelecek yıl ve beş adet 737 Max’in teslimatının ise 2023’te yapılacak şekilde sözleşmenin yenilendiğini belirtti.

Nocella, “Artık kendimizi yalnızca krizden kurtarmakla kalmayıp, aynı zamanda bir havayolu olarak gelişerek, müşterilerimiz için ürünümüzü yukarı taşıyacak ve daha güçlü, daha iyi bir United Airlines olarak ortaya çıkacak bir konuma getirdik,” dedi.

Çin, Boeing 737 MAX’i yeniden sertifikalandırmada adım adım ilerliyor








Çin havacılık otoritesi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX ile ilgili başlıca emniyet endişelerinin uçuş testleri yapmadan önce “düzgün bir şekilde ele alınması” gerektiğini, bununla beraber ABD’li üretici ile uçağın uçması için bir plan üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Ajansın başkan yardımcısı Dong Zhiyi, Çin Sivil Havacılık İdaresi’nin (CAAC) Boeing 737 MAX’ın kapsamlı ve derinlemesine teknik incelemesini gerçekleştirdiğini ve Çin otoritesinin 2019’un başlarında Max uçağının uçuşunu durduran açıklamayı yaptığını söyledi.

ABD ve diğer birçok diğer otorite, uçağın yeniden uçması için gerekli müsaadeyi verdi. Dong, FAA ve Boeing arasındaki işbirliğinin olumlu olduğunu sözlerine ekleyerek, “Emniyete ilişkin endişelerimiz doğru bir şekilde giderildikten sonra uçuş testlerini planlı ve adım adım gerçekleştireceğiz.” dedi.

Çin, iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’da 737 MAX’ın uçuşunu durduran ilk ülke oldu. O tarihlerde, dünyanın herhangi bir yerinden çok daha fazla MAX uçağı Çin’de uçuyordu. Çin’in sahip olduğu anlaşmaya göre MAX uçak sayısı, tüm MAX satışlarının yaklaşık dörtte birini oluşturmaktadır.

CAAC, uçağın hizmete dönmesi için, sertifikalı tasarım değişiklikleri, pilotlar için uygun eğitim ve kazalarla ilgili belirgin bulgular dahil olmak üzere üç ilkeyi ana hatlarıyla açıkladı.

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), uçakla ilgili uçuş yasağını Ocak ayında kaldırmıştı. Bunu Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ve diğerleri izledi. Avustralya ise Cuma günü uçuş yasağını kaldıracağını söyledi.

Suudi Sivil Havacılık Otoritesi, Boeing 737 MAX Uçaklarının Uçuşa dönmesine izin verdi



Suudi Basın Ajansı’nın (SPA) Pazar günü geç saatlerde bildirdiğine göre, Suudi Arabistan’ın sivil havacılık otoritesi (GACA) Boeing 737 MAX’ın hava sahasında uçuşa geri dönmesini onayladı.

SPA tarafından yapılan açıklamada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Boeing 737 MAX uçağının gerekli incelemeyi tamamladıktan, gerekli önlemleri aldıktan ve ABD tarafından gerekli tüm testleri tamamladıktan sonra Suudi Arabistan hava sahasında uçmasına izin verileceğini söyledi. Bilindiği gibi Federal Havacılık İdaresi(FAA), Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı(EASA) ve dünyadaki diğer sivil havacılık otoriteleri gerekli izinleri vermişti.

Yetkili, ulusal taşıyıcıların MAX modelini kullanmadığını, ancak birkaç yabancı havayolunun Suudi havaalanlarına uçuşlar gerçekleştirdiğini ve birkaç uçuşun hava sahasını kullandığını belirtti.

Otorite, MAX’ın hizmete dönmesine izin veren bir Seyrüsefer Bildirimini (NOTAM) yayınladı.

Haberlerden de görüldüğü gibi MAX uçağının kullanıldığı birçok ülke MAX uçaklarının uçuşuna izin vermiştir. Ülkemizde sadece 2 havayolunda MAX uçağı bulunmakta olup işletici operatörler THY ve Corendon Hava Yollarından uçakların uçuşa geri dönüşüne ilişkin bir açıklama yapılmamıştır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı