Ana içeriğe atla

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek

 

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek



Salı günü Cayman Airways, Cayman Adaları Sivil Havacılık Otoritesi’nin (CAACI) MAX uçağı için hava sahası kısıtlamasını kaldırmasının ardından Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuşa verilmesi için hazırlıklar başlatıldı. CAACI, uçağın yeniden sertifikalandırılmasında Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avrupa Birliği, Brezilya ve Birleşik Krallık’a katıldı.

Cayman Airways’in uçtuğu uçak tipi 737 MAX 8 iken, havayolu ona 737-8 adını verecektir. Karar, Ryanair’inkine benzer bir yeniden markalama stratejisi olup yolcuların uçağın emniyetli olduğundan emin olmasına yardımcı olacaktır.

İlk Uçuşlar Şubat’ta Başlıyor

Cayman Airways, uçağın dünya çapında uçuştan alınmasından önce 10 Mart 2019’da MAX’ı gönüllü olarak uçuştan alan ilk havayoluydu. Ayrıca, tüm havacılık otoriteleri Boeing’in derinlemesine incelemeleri sonuçlandırıp iyileştirmeleri tamamlayana ve yeniden uçmaya hazır olduğu konusunda anlaşana kadar tekrar uçuşa vermek için beklemeye söz verdi. Federal Havacılık İdaresi, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı, Transport Canada, Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi ve Brezilya Ulusal Sivil Havacılık Ajansı resmen yeşil ışık yaktığı için Cayman MAX’ı tekrar uçurmaya hazır olduğunu belirtti.

İşletmenin filosunda iki Boeing 737 MAX 8 jeti olup; VP-CIW: Kasım 2018’de, VP-CIX: Mart 2019’da teslim edildi.

Her iki uçak Boeing’in değişiklikleri ve iyileştirmeleriyle güncellendi ve CAACI ve Boeing ile birlikte yürütülen bir dizi test uçuşundan geçti. Ayrıca havayolu, sürekli analiz ve değişikliklerin gözetimi yoluyla uçağın emniyetini sağladı. Taşıyıcı, Boeing’in değişikliklerinden, değiştirilmiş operasyonel prosedürlerinden ve pilotlar ve bakım personeli için eğitim gereksinimlerinden memnun olduğunu belirtmiştir. Uçağın Şubat ayının ikinci yarısında hizmete dönmesi beklenmektedir.

Cayman Airways, yolcuları uçağın emniyetli olduğuna ikna etmek için, Dünyanın en büyük havacılık otoriteleri ve sertifika yetkililerinin havacılık tarihinde benzeri görülmemiş bir inceleme sonunda yapılan iyileştirmelerle uçağın gökyüzüne emniyetle dönmeye hazır olduğuna dair sağlam bir güvence verdikleri bilgisini paylaştılar.

Havayolu ayrıca, MAX’ın Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Brezilya’da binlerce yolcunun emniyetle seyahat ettiği yüzlerce uçuşu tamamladığını vurguladı.

Cayman Airways, uçak tekrar uçmadan önce, uçakta uygulanması gereken bir dizi “son önlem” olduğunu ve bu dokunuşların basit gereksinimlerin ötesine geçtiğini açıkladı.

Başarılı Test Uçuşu

Cayman Airways, 2020 ortasından beri uçağın uçuşa dönmesi için hazırlanıyor. Ağustos ayında, havayolunun ikinci 737 Max 8, VP-CIX, bir bakım testi uçuşunu tamamladı. Uçuş, kalkış ve iniş dahil yaklaşık bir saat sürdü ve Grand Cayman’ın Owen Roberts Uluslararası Havaalanı’nın dışında gerçekleştirildi. Şirket ve Boeing mühendisleri uçağın operasyonel performansını uzaktan izlerken Kaptan Steven Coe ve Kaptan Perry Panton testi 41.000 fitte gerçekleştirdi.

Hem havayoluna hem de Boeing’e göre, uçak uçuşu en iyi şekilde tamamladı. Şirket, 737 MAX’ı hizmete geri veren American Airlines, GOL Airlines ve Aeromexico’ya katılacak. United ve Alaska hava yolları da sırasıyla 11 Şubat ve 1 Mart’ta uçuşları başlatmayı planlıyorlar.

Havacılık sektörü için bu iyi haberlerin yanısıra, ülkemiz havayolu işletmelerinin Max uçaklarının da gökyüzü ile buluştukları haberini vermeyi ümit ediyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...