Ana içeriğe atla

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek

 

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek



Salı günü Cayman Airways, Cayman Adaları Sivil Havacılık Otoritesi’nin (CAACI) MAX uçağı için hava sahası kısıtlamasını kaldırmasının ardından Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuşa verilmesi için hazırlıklar başlatıldı. CAACI, uçağın yeniden sertifikalandırılmasında Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avrupa Birliği, Brezilya ve Birleşik Krallık’a katıldı.

Cayman Airways’in uçtuğu uçak tipi 737 MAX 8 iken, havayolu ona 737-8 adını verecektir. Karar, Ryanair’inkine benzer bir yeniden markalama stratejisi olup yolcuların uçağın emniyetli olduğundan emin olmasına yardımcı olacaktır.

İlk Uçuşlar Şubat’ta Başlıyor

Cayman Airways, uçağın dünya çapında uçuştan alınmasından önce 10 Mart 2019’da MAX’ı gönüllü olarak uçuştan alan ilk havayoluydu. Ayrıca, tüm havacılık otoriteleri Boeing’in derinlemesine incelemeleri sonuçlandırıp iyileştirmeleri tamamlayana ve yeniden uçmaya hazır olduğu konusunda anlaşana kadar tekrar uçuşa vermek için beklemeye söz verdi. Federal Havacılık İdaresi, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı, Transport Canada, Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi ve Brezilya Ulusal Sivil Havacılık Ajansı resmen yeşil ışık yaktığı için Cayman MAX’ı tekrar uçurmaya hazır olduğunu belirtti.

İşletmenin filosunda iki Boeing 737 MAX 8 jeti olup; VP-CIW: Kasım 2018’de, VP-CIX: Mart 2019’da teslim edildi.

Her iki uçak Boeing’in değişiklikleri ve iyileştirmeleriyle güncellendi ve CAACI ve Boeing ile birlikte yürütülen bir dizi test uçuşundan geçti. Ayrıca havayolu, sürekli analiz ve değişikliklerin gözetimi yoluyla uçağın emniyetini sağladı. Taşıyıcı, Boeing’in değişikliklerinden, değiştirilmiş operasyonel prosedürlerinden ve pilotlar ve bakım personeli için eğitim gereksinimlerinden memnun olduğunu belirtmiştir. Uçağın Şubat ayının ikinci yarısında hizmete dönmesi beklenmektedir.

Cayman Airways, yolcuları uçağın emniyetli olduğuna ikna etmek için, Dünyanın en büyük havacılık otoriteleri ve sertifika yetkililerinin havacılık tarihinde benzeri görülmemiş bir inceleme sonunda yapılan iyileştirmelerle uçağın gökyüzüne emniyetle dönmeye hazır olduğuna dair sağlam bir güvence verdikleri bilgisini paylaştılar.

Havayolu ayrıca, MAX’ın Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Brezilya’da binlerce yolcunun emniyetle seyahat ettiği yüzlerce uçuşu tamamladığını vurguladı.

Cayman Airways, uçak tekrar uçmadan önce, uçakta uygulanması gereken bir dizi “son önlem” olduğunu ve bu dokunuşların basit gereksinimlerin ötesine geçtiğini açıkladı.

Başarılı Test Uçuşu

Cayman Airways, 2020 ortasından beri uçağın uçuşa dönmesi için hazırlanıyor. Ağustos ayında, havayolunun ikinci 737 Max 8, VP-CIX, bir bakım testi uçuşunu tamamladı. Uçuş, kalkış ve iniş dahil yaklaşık bir saat sürdü ve Grand Cayman’ın Owen Roberts Uluslararası Havaalanı’nın dışında gerçekleştirildi. Şirket ve Boeing mühendisleri uçağın operasyonel performansını uzaktan izlerken Kaptan Steven Coe ve Kaptan Perry Panton testi 41.000 fitte gerçekleştirdi.

Hem havayoluna hem de Boeing’e göre, uçak uçuşu en iyi şekilde tamamladı. Şirket, 737 MAX’ı hizmete geri veren American Airlines, GOL Airlines ve Aeromexico’ya katılacak. United ve Alaska hava yolları da sırasıyla 11 Şubat ve 1 Mart’ta uçuşları başlatmayı planlıyorlar.

Havacılık sektörü için bu iyi haberlerin yanısıra, ülkemiz havayolu işletmelerinin Max uçaklarının da gökyüzü ile buluştukları haberini vermeyi ümit ediyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı