Ana içeriğe atla

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek

 

Cayman Havayolları 737 MAX uçuşlarına devam edecek



Salı günü Cayman Airways, Cayman Adaları Sivil Havacılık Otoritesi’nin (CAACI) MAX uçağı için hava sahası kısıtlamasını kaldırmasının ardından Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuşa verilmesi için hazırlıklar başlatıldı. CAACI, uçağın yeniden sertifikalandırılmasında Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avrupa Birliği, Brezilya ve Birleşik Krallık’a katıldı.

Cayman Airways’in uçtuğu uçak tipi 737 MAX 8 iken, havayolu ona 737-8 adını verecektir. Karar, Ryanair’inkine benzer bir yeniden markalama stratejisi olup yolcuların uçağın emniyetli olduğundan emin olmasına yardımcı olacaktır.

İlk Uçuşlar Şubat’ta Başlıyor

Cayman Airways, uçağın dünya çapında uçuştan alınmasından önce 10 Mart 2019’da MAX’ı gönüllü olarak uçuştan alan ilk havayoluydu. Ayrıca, tüm havacılık otoriteleri Boeing’in derinlemesine incelemeleri sonuçlandırıp iyileştirmeleri tamamlayana ve yeniden uçmaya hazır olduğu konusunda anlaşana kadar tekrar uçuşa vermek için beklemeye söz verdi. Federal Havacılık İdaresi, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı, Transport Canada, Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi ve Brezilya Ulusal Sivil Havacılık Ajansı resmen yeşil ışık yaktığı için Cayman MAX’ı tekrar uçurmaya hazır olduğunu belirtti.

İşletmenin filosunda iki Boeing 737 MAX 8 jeti olup; VP-CIW: Kasım 2018’de, VP-CIX: Mart 2019’da teslim edildi.

Her iki uçak Boeing’in değişiklikleri ve iyileştirmeleriyle güncellendi ve CAACI ve Boeing ile birlikte yürütülen bir dizi test uçuşundan geçti. Ayrıca havayolu, sürekli analiz ve değişikliklerin gözetimi yoluyla uçağın emniyetini sağladı. Taşıyıcı, Boeing’in değişikliklerinden, değiştirilmiş operasyonel prosedürlerinden ve pilotlar ve bakım personeli için eğitim gereksinimlerinden memnun olduğunu belirtmiştir. Uçağın Şubat ayının ikinci yarısında hizmete dönmesi beklenmektedir.

Cayman Airways, yolcuları uçağın emniyetli olduğuna ikna etmek için, Dünyanın en büyük havacılık otoriteleri ve sertifika yetkililerinin havacılık tarihinde benzeri görülmemiş bir inceleme sonunda yapılan iyileştirmelerle uçağın gökyüzüne emniyetle dönmeye hazır olduğuna dair sağlam bir güvence verdikleri bilgisini paylaştılar.

Havayolu ayrıca, MAX’ın Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Brezilya’da binlerce yolcunun emniyetle seyahat ettiği yüzlerce uçuşu tamamladığını vurguladı.

Cayman Airways, uçak tekrar uçmadan önce, uçakta uygulanması gereken bir dizi “son önlem” olduğunu ve bu dokunuşların basit gereksinimlerin ötesine geçtiğini açıkladı.

Başarılı Test Uçuşu

Cayman Airways, 2020 ortasından beri uçağın uçuşa dönmesi için hazırlanıyor. Ağustos ayında, havayolunun ikinci 737 Max 8, VP-CIX, bir bakım testi uçuşunu tamamladı. Uçuş, kalkış ve iniş dahil yaklaşık bir saat sürdü ve Grand Cayman’ın Owen Roberts Uluslararası Havaalanı’nın dışında gerçekleştirildi. Şirket ve Boeing mühendisleri uçağın operasyonel performansını uzaktan izlerken Kaptan Steven Coe ve Kaptan Perry Panton testi 41.000 fitte gerçekleştirdi.

Hem havayoluna hem de Boeing’e göre, uçak uçuşu en iyi şekilde tamamladı. Şirket, 737 MAX’ı hizmete geri veren American Airlines, GOL Airlines ve Aeromexico’ya katılacak. United ve Alaska hava yolları da sırasıyla 11 Şubat ve 1 Mart’ta uçuşları başlatmayı planlıyorlar.

Havacılık sektörü için bu iyi haberlerin yanısıra, ülkemiz havayolu işletmelerinin Max uçaklarının da gökyüzü ile buluştukları haberini vermeyi ümit ediyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...