Ana içeriğe atla

Kobe Bryant’ın Yaşamını Kaybettiği Helikopter Kazası Raporu Açıklandı

 

Kobe Bryant’ın Yaşamını Kaybettiği Helikopter Kazası Raporu Açıklandı




Ulusal Ulaşım Emniyeti Kurulu(NTSB), geçen yıl Kobe Bryant, kızı Gianna ve diğer altı yolcunun yaşamını kaybettiği kazanın olası nedeninin pilotun olumsuz hava koşullarında uçuşa devam etme kararı olduğunu belirledi. Sonuç olarak kazanın nedeni, pilotun “durum farkındalığı ve yönelim kaybı sonucu helikopterin kontrolünü kaybetmesiydi.

Kurul Salı günü yaptığı açıklamada, kazaya katkıda bulunan unsurun pilotun yüksek profilli bir müşteriyi memnun etmek için olası “kendi kendine oluşturduğu baskı” ve oluşturulan plana devam etme önyargısı olduğunu söyledi. Ayrıca, helikopter işletmesinin emniyet yönetimi süreçlerine ilişkin yetersizliğini ifade etti.

NTSB kaza inceleme uzmanları Salı günü yapılan açıklamada, helikopterin bulutlara girdiğinde pilotun Durum Farkındalığını kaybettiğini söyledi.

Pilot, Ara Zobayan, Aletli Uçuş lisansı olmadığından federal düzenlemeler çerçevesinde bulutlara girerek uçma yetkisi yoktu, buna rağmen buluta girdi. Hava trafik kontrolörüne bulutların üzerine çıkmak üzere olduğunu söyledi, ancak aşağıdaki yamaca çarptı. Pilot. Zobayan da kazada öldü.

Kaza Sonrasında Bağımsız Havacılar Sitemizde yayınlanan yazımda kazanın muhtemel sebebinin yer aldığı paragraf aşağıda yazının tamamı ek’te sunulmuştur. Havacılıkta kuralların kanla yazıldığı asla unutulmamalı ve her ne olursa olsun uygulanmalıdır.

“Eski bir helikopter pilotu ve bu konuda kaza araştırmalarında görev almış bir kişi olarak geçmişte buna benzer olay ve kazaların yaşandığını söyleyebilirim. Helikopterin belli irtifalarda süratini çok düşük değerlere kadar azaltarak manevra kabiliyeti olması pilotların karar verme sürecini zaman zaman menfi etkilemekte ve onların kontrolsüz bir şekilde görerek şartları kaybetme ve sonrasında durum farkındalığını yitirerek yere çarpmalarına sebep olmaktadır.”

https://eyupkaptan1.blogspot.com/2020/05/ana-sayfa-yazarlar-eyup-tursucu-kobe.html

 

Emniyetli Uçuşla Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı