Ana içeriğe atla

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası

 

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası





4 Mart 2021 günü yaklaşık 14:30’da, Bingöl’den Tatvan’a uçmakta olan, yolcuları arasında 8. Kolordu Komutanı Korgeneral Osman Erbaş ve beraberindeki diğer TSK mensuplarını taşıyan Fransız Eurocopter firması üretimi Cougar helikopterinin henüz bilinmeyen bir nedenle düşmesi sonucu şu ana kadar helikopterdeki 13 TSK personelinden 11 Askerimiz şehit olmuş 2 askerimiz ise hastanede yoğun bakımda tedavi altındadır.

Havacılık mesleğine Kara Havacılığında Helikopter pilotu olarak başladım. Ülkemizin değişik yerlerinde çeşitli operasyonlarda görev aldım, Kara Havacılık Okulunda Helikopter uçuş öğretmenliği yaptım. Sonrasında DHMİ’de 9 sene boyunca helikopter pilotu olarak uçarken aynı dönemde SHGM’de Helikopter konularında uzman ve kaza inceleme ekibinde görev yaptım. Sonrasında da THY’da 20 yıl B737 uçağında uçtum ve Emniyet biriminde çalıştım.

Bütün bu geçmişe rağmen yaşanan kazanın nedenleri hakkında kesin bir şeyler söyleme şansımın olmadığını söyleyebilirim. Kazanın hemen sonrasında çeşitli televizyon kanallarında pilotluk veya havacılık mesleği ile alakası olmayan bazı kişiler çok ciddi saptamalarda bulundu. Neredeyse kaza raporu sunacak hale gelenler oldu.

O kazada şehitlerimiz var ve şehitlerimizin yakınları onlara yanarken, henüz hiçbir gerçek veri yokken ve hepsinin ötesinde havacılık mesleği konusunda belki de sadece uçak yolcusu olarak kısıtlı bilgisi varken söyledikleri her varsayım/olasılık o insanları ve milletimizi ciddi şekilde üzmektedir ve buna kimsenin hakkı yoktur.

Ben buradan Medya yetkililerine seslenmek istiyorum, lütfen her ne konuda olursa olsun yaşanan olaylarda sadece konunun yetkin uzmanlarını konuk edin ki insanlara duymak istediklerini(kaza nedenlerine ilişkin çeşitli spekülasyonlar) değil gerçekleri söylesinler. Bu durumun bir kültür olduğunu değerlendiriyorum. Örneğin, gelişmiş bir ülkede yaşanan uçak kazasının hemen sonrasında ünlü bir haber kanalının muhabiri havaalanında uçuşa giden bir kaptana mikrofonu uzattığında aldığı cevap “ ben kaptanım ama kaza konusunda uzman değilim, lütfen onlarla konuşun” cevabını almıştır. Bu dersi asla unutamıyorum, umarım millet olarak birgün bu kültür seviyesine kavuşuruz.

TSK’nin atayacağı seçkin uzmanlardan oluşan kaza inceleme kurulunun hazırlayacağı rapor geleceğe ışık tutacak ve alınacak dersler benzer kazaların olmasını önleyecektir. Helikopterde pilot konuşmalarını, helikopter uçuş aletleri ve motorların verilerini kaydeden cihaz olduğu bilgisini ilgililerden öğrendim. Dolayısıyla kaza inceleme kurulu üyelerince yürütülecek araştırmada kazanın muhtemel nedenlerinin çok daha kısa sürede tespit edileceğini söyleyebiliriz.

Ayrıca, havacılık birimlerinde çalışan tüm personelin ve yöneticilerinin emniyet kültürü ile donatılması, buna onların gönülden inanmaları ve gereklerini yerine getirmeleri kazaların önlenmesine kesinlikle yardımcı olacaktır.

Kazada yaşamını kaybeden Şehitlerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar, tüm yakınlarına ve Milletimize başsağlığı ve sabırlar dilerim.

Tüm Uçuculara Emniyetli uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...