Ana içeriğe atla

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası

 

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası





4 Mart 2021 günü yaklaşık 14:30’da, Bingöl’den Tatvan’a uçmakta olan, yolcuları arasında 8. Kolordu Komutanı Korgeneral Osman Erbaş ve beraberindeki diğer TSK mensuplarını taşıyan Fransız Eurocopter firması üretimi Cougar helikopterinin henüz bilinmeyen bir nedenle düşmesi sonucu şu ana kadar helikopterdeki 13 TSK personelinden 11 Askerimiz şehit olmuş 2 askerimiz ise hastanede yoğun bakımda tedavi altındadır.

Havacılık mesleğine Kara Havacılığında Helikopter pilotu olarak başladım. Ülkemizin değişik yerlerinde çeşitli operasyonlarda görev aldım, Kara Havacılık Okulunda Helikopter uçuş öğretmenliği yaptım. Sonrasında DHMİ’de 9 sene boyunca helikopter pilotu olarak uçarken aynı dönemde SHGM’de Helikopter konularında uzman ve kaza inceleme ekibinde görev yaptım. Sonrasında da THY’da 20 yıl B737 uçağında uçtum ve Emniyet biriminde çalıştım.

Bütün bu geçmişe rağmen yaşanan kazanın nedenleri hakkında kesin bir şeyler söyleme şansımın olmadığını söyleyebilirim. Kazanın hemen sonrasında çeşitli televizyon kanallarında pilotluk veya havacılık mesleği ile alakası olmayan bazı kişiler çok ciddi saptamalarda bulundu. Neredeyse kaza raporu sunacak hale gelenler oldu.

O kazada şehitlerimiz var ve şehitlerimizin yakınları onlara yanarken, henüz hiçbir gerçek veri yokken ve hepsinin ötesinde havacılık mesleği konusunda belki de sadece uçak yolcusu olarak kısıtlı bilgisi varken söyledikleri her varsayım/olasılık o insanları ve milletimizi ciddi şekilde üzmektedir ve buna kimsenin hakkı yoktur.

Ben buradan Medya yetkililerine seslenmek istiyorum, lütfen her ne konuda olursa olsun yaşanan olaylarda sadece konunun yetkin uzmanlarını konuk edin ki insanlara duymak istediklerini(kaza nedenlerine ilişkin çeşitli spekülasyonlar) değil gerçekleri söylesinler. Bu durumun bir kültür olduğunu değerlendiriyorum. Örneğin, gelişmiş bir ülkede yaşanan uçak kazasının hemen sonrasında ünlü bir haber kanalının muhabiri havaalanında uçuşa giden bir kaptana mikrofonu uzattığında aldığı cevap “ ben kaptanım ama kaza konusunda uzman değilim, lütfen onlarla konuşun” cevabını almıştır. Bu dersi asla unutamıyorum, umarım millet olarak birgün bu kültür seviyesine kavuşuruz.

TSK’nin atayacağı seçkin uzmanlardan oluşan kaza inceleme kurulunun hazırlayacağı rapor geleceğe ışık tutacak ve alınacak dersler benzer kazaların olmasını önleyecektir. Helikopterde pilot konuşmalarını, helikopter uçuş aletleri ve motorların verilerini kaydeden cihaz olduğu bilgisini ilgililerden öğrendim. Dolayısıyla kaza inceleme kurulu üyelerince yürütülecek araştırmada kazanın muhtemel nedenlerinin çok daha kısa sürede tespit edileceğini söyleyebiliriz.

Ayrıca, havacılık birimlerinde çalışan tüm personelin ve yöneticilerinin emniyet kültürü ile donatılması, buna onların gönülden inanmaları ve gereklerini yerine getirmeleri kazaların önlenmesine kesinlikle yardımcı olacaktır.

Kazada yaşamını kaybeden Şehitlerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar, tüm yakınlarına ve Milletimize başsağlığı ve sabırlar dilerim.

Tüm Uçuculara Emniyetli uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...