Ana içeriğe atla

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası

 

TSK Helikopter Kazası ve Sonrası





4 Mart 2021 günü yaklaşık 14:30’da, Bingöl’den Tatvan’a uçmakta olan, yolcuları arasında 8. Kolordu Komutanı Korgeneral Osman Erbaş ve beraberindeki diğer TSK mensuplarını taşıyan Fransız Eurocopter firması üretimi Cougar helikopterinin henüz bilinmeyen bir nedenle düşmesi sonucu şu ana kadar helikopterdeki 13 TSK personelinden 11 Askerimiz şehit olmuş 2 askerimiz ise hastanede yoğun bakımda tedavi altındadır.

Havacılık mesleğine Kara Havacılığında Helikopter pilotu olarak başladım. Ülkemizin değişik yerlerinde çeşitli operasyonlarda görev aldım, Kara Havacılık Okulunda Helikopter uçuş öğretmenliği yaptım. Sonrasında DHMİ’de 9 sene boyunca helikopter pilotu olarak uçarken aynı dönemde SHGM’de Helikopter konularında uzman ve kaza inceleme ekibinde görev yaptım. Sonrasında da THY’da 20 yıl B737 uçağında uçtum ve Emniyet biriminde çalıştım.

Bütün bu geçmişe rağmen yaşanan kazanın nedenleri hakkında kesin bir şeyler söyleme şansımın olmadığını söyleyebilirim. Kazanın hemen sonrasında çeşitli televizyon kanallarında pilotluk veya havacılık mesleği ile alakası olmayan bazı kişiler çok ciddi saptamalarda bulundu. Neredeyse kaza raporu sunacak hale gelenler oldu.

O kazada şehitlerimiz var ve şehitlerimizin yakınları onlara yanarken, henüz hiçbir gerçek veri yokken ve hepsinin ötesinde havacılık mesleği konusunda belki de sadece uçak yolcusu olarak kısıtlı bilgisi varken söyledikleri her varsayım/olasılık o insanları ve milletimizi ciddi şekilde üzmektedir ve buna kimsenin hakkı yoktur.

Ben buradan Medya yetkililerine seslenmek istiyorum, lütfen her ne konuda olursa olsun yaşanan olaylarda sadece konunun yetkin uzmanlarını konuk edin ki insanlara duymak istediklerini(kaza nedenlerine ilişkin çeşitli spekülasyonlar) değil gerçekleri söylesinler. Bu durumun bir kültür olduğunu değerlendiriyorum. Örneğin, gelişmiş bir ülkede yaşanan uçak kazasının hemen sonrasında ünlü bir haber kanalının muhabiri havaalanında uçuşa giden bir kaptana mikrofonu uzattığında aldığı cevap “ ben kaptanım ama kaza konusunda uzman değilim, lütfen onlarla konuşun” cevabını almıştır. Bu dersi asla unutamıyorum, umarım millet olarak birgün bu kültür seviyesine kavuşuruz.

TSK’nin atayacağı seçkin uzmanlardan oluşan kaza inceleme kurulunun hazırlayacağı rapor geleceğe ışık tutacak ve alınacak dersler benzer kazaların olmasını önleyecektir. Helikopterde pilot konuşmalarını, helikopter uçuş aletleri ve motorların verilerini kaydeden cihaz olduğu bilgisini ilgililerden öğrendim. Dolayısıyla kaza inceleme kurulu üyelerince yürütülecek araştırmada kazanın muhtemel nedenlerinin çok daha kısa sürede tespit edileceğini söyleyebiliriz.

Ayrıca, havacılık birimlerinde çalışan tüm personelin ve yöneticilerinin emniyet kültürü ile donatılması, buna onların gönülden inanmaları ve gereklerini yerine getirmeleri kazaların önlenmesine kesinlikle yardımcı olacaktır.

Kazada yaşamını kaybeden Şehitlerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar, tüm yakınlarına ve Milletimize başsağlığı ve sabırlar dilerim.

Tüm Uçuculara Emniyetli uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı