Ana içeriğe atla

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), 737 MAX 8200 tipinin tasarımını onayladı

 

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), 737 MAX 8200 tipinin tasarımını onayladı




Reuters’in haberine göre, Federal Havacılık İdaresi (FAA) Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX serisinin bir parçası olan Boeing 737-8200’ün tasarımını onayladığını, ABD’li uçak üreticisinin uçakları Ryanair’e teslim etmeye başlamasından önce gerekli bir adım olduğu belirtildi.

FAA, iki ölümlü kazada 346 kişinin ölümüne sebep olan ve sonrasında araştırma ve iyileştirme sürecinin 20 ay sürdüğü bu süre zarfında uçuşları durdurulan 737 MAX’ın yeni versiyonu 737-8200’ün tüm tasarım iyileştirmelerini içerdiğini söyledi.

Ryanair 2014 yılında 197 yolcu kapasiteli 737-8200 uçağını ilk sipariş eden işletme olmuştu. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansının, FAA onayını alan bu uçağın uçuşunu kısa bir süre içinde onaylaması bekleniyor.

Boeing Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “737-8 ve -9’u güvenli bir şekilde hizmete sokmak için küresel düzenleyicilerle çalışmaya devam edeceğini, ayrıca ekiplerin 737 ailesinin gelecekteki üyelerinin tüm yasal gerekliliklerini karşılamasını sağlamaya odaklandığını belirtti.

Aralık ayında, Avrupa’nın en büyük havayollarından olan Ryanair, 737-8 MAX’ın daha yüksek yolcu kapasiteli versiyonu olan 75 ek 737 MAX 8200 uçağı için kesin sipariş verdiğini söyledi.

Ryanair Grup İcra Kurulu Başkanı Michael O’Leary, geçen hafta MAX uçaklarından sekizini Nisan ayında sekizini Mayıs ayında ve diğerlerini Haziran ayında almayı beklediğini söyledi.

Ryanair, 737-8 varyantı için ilk siparişini 2014’ün sonlarında 100 uçak kesin ve 100 uçak talep siparişini verdikten sonra, 2017’de 10 uçak ve 2018’de 25 uçak siparişini verdikten sonra, MAX’ın en büyük müşterisi oldu. Ryanair, bu konuda herhangi bir yorum yapmadı.

MAX uçağının FAA ve diğer otoritelerin uçuşa elverişlik onayını almasını takiben çeşitli havayolu işletmeleri MAX için siparişlerini yenilemeye hatta yeni siparişler vermeye başladılar. Pandemi nedeniyle havacılık sektöründe görülen durağan ortam yavaş da olsa düzelmeye başladı, umarız kısa sürede dünyada pandemi ile mücadelede başarılı olunur ve tüm sektörlerle birlikte havacılık işletmeleri de pandemi öncesine dönebilirler.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza inceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak