Ana içeriğe atla

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), 737 MAX 8200 tipinin tasarımını onayladı

 

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), 737 MAX 8200 tipinin tasarımını onayladı




Reuters’in haberine göre, Federal Havacılık İdaresi (FAA) Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX serisinin bir parçası olan Boeing 737-8200’ün tasarımını onayladığını, ABD’li uçak üreticisinin uçakları Ryanair’e teslim etmeye başlamasından önce gerekli bir adım olduğu belirtildi.

FAA, iki ölümlü kazada 346 kişinin ölümüne sebep olan ve sonrasında araştırma ve iyileştirme sürecinin 20 ay sürdüğü bu süre zarfında uçuşları durdurulan 737 MAX’ın yeni versiyonu 737-8200’ün tüm tasarım iyileştirmelerini içerdiğini söyledi.

Ryanair 2014 yılında 197 yolcu kapasiteli 737-8200 uçağını ilk sipariş eden işletme olmuştu. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansının, FAA onayını alan bu uçağın uçuşunu kısa bir süre içinde onaylaması bekleniyor.

Boeing Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “737-8 ve -9’u güvenli bir şekilde hizmete sokmak için küresel düzenleyicilerle çalışmaya devam edeceğini, ayrıca ekiplerin 737 ailesinin gelecekteki üyelerinin tüm yasal gerekliliklerini karşılamasını sağlamaya odaklandığını belirtti.

Aralık ayında, Avrupa’nın en büyük havayollarından olan Ryanair, 737-8 MAX’ın daha yüksek yolcu kapasiteli versiyonu olan 75 ek 737 MAX 8200 uçağı için kesin sipariş verdiğini söyledi.

Ryanair Grup İcra Kurulu Başkanı Michael O’Leary, geçen hafta MAX uçaklarından sekizini Nisan ayında sekizini Mayıs ayında ve diğerlerini Haziran ayında almayı beklediğini söyledi.

Ryanair, 737-8 varyantı için ilk siparişini 2014’ün sonlarında 100 uçak kesin ve 100 uçak talep siparişini verdikten sonra, 2017’de 10 uçak ve 2018’de 25 uçak siparişini verdikten sonra, MAX’ın en büyük müşterisi oldu. Ryanair, bu konuda herhangi bir yorum yapmadı.

MAX uçağının FAA ve diğer otoritelerin uçuşa elverişlik onayını almasını takiben çeşitli havayolu işletmeleri MAX için siparişlerini yenilemeye hatta yeni siparişler vermeye başladılar. Pandemi nedeniyle havacılık sektöründe görülen durağan ortam yavaş da olsa düzelmeye başladı, umarız kısa sürede dünyada pandemi ile mücadelede başarılı olunur ve tüm sektörlerle birlikte havacılık işletmeleri de pandemi öncesine dönebilirler.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza inceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...