Ana içeriğe atla

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor

 

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor




İngiliz basınında yer alan bir araştırma makalesinde Türk Hava Yolları’nın bu yıl 120’nin üzerinde ülkeye uçarak diğer havayolu şirketlerinden önde olduğu bilgisine yer verilmiştir. Pandemi öncesi yıllarda son yıllarda THY bu üstünlüğü ele geçirmişti. Havayolu bu başarı için, yaklaşık sekiz saate varan rotalarda dar gövdelerin yoğun olarak kullanımı, Türkiye’nin büyük nüfus ve turizm çekiciliği ve İstanbul’un doğal merkez konumundan yararlanmaktadır.


Türk Hava Yolları B777

Bu yıl, OAG(Official Aviation Guide of the Airways)’nin verileri analiz edildiğinde, İstanbul Havalimanı’nın ana merkezinden 121 ülkeye yolcu seferi yapılmaktadır. Buna karşılık, Air France, Paris CDG’den 90 ülkeye, Qatar Airways ise Doha’dan 78 ülkeye sefer yapmaktadır.

Türkiye, yaklaşık 82 milyon kişiden oluşan nüfusuyla 2019’da 51 milyon turisti ağırladı. Dünyanın en büyük metro nüfuslarından birine sahip olan İstanbul’a, 2019’da 15 milyon turist geldi. Tahmin edileceği üzere şehir başlı başına çok önemli olup noktadan noktaya talep için, diğer merkezlerin gerçekten karşılayamayacağı bir konuma sahip.

Doğal avantaj

Ancak boyut ve popülerlikten çok daha fazlasına sahip olup, aynı zamanda doğal bir avantaja sahiptir. İstanbul, Avrupa ve Kuzey Amerika’dan Türkiye’ye, Afrika’dan Asya’ya ve Orta Doğu’ya kadar birçok önemli yolcu pazarından yararlanmak için iyi bir konuma sahiptir; Kuzey Amerika’dan Doğu ve Güneydoğu Avrupa’ya; Afrika’dan Asya’ya; ve Kuzey Asya’dan Brezilya’ya, 2019’da Türk Hava Yolları yolcularının yaklaşık% 40’nı İstanbul üzerinden aktarmıştır.

Büyük havayolları, farklı ekonomilerden yararlanmak için genellikle uçak boyutunu büyütür. Türk Hava Yolları ise bunun yerine sık sık artan frekanslar peşinde koşarak seçim ve rekabet gücünü artırmayı tercih etmekte. Bununla birlikte, yoğun dönemlerde uzun mesafeli rotaların dışında İstanbul Havalimanı’ndan kısa rotalarda bile geniş gövdeler güçlü bir şekilde kullanılmaktadır.

Dar gövdelerin gücü

Türk Hava Yolları, yaz sezonunda 83 havalimanında geniş gövde kullanmasına rağmen, büyük ölçüde de dar gövde kullanmaktadır. Dar gövde Filolarında yaklaşık 140 uçakla yürüttüğü operasyonda , A321neo uçaklarının öne çıkmasına rağmen B737’lerinde yoğun kullanıldığı ve yakın dönemde MAX’ların da kullanıma dahil olacağı görülmektedir.

Diğer herhangi bir havayolu gibi, büyük dar gövde kullanımı, iki şeyi yapabileceği anlamına gelmektedir, mevcut şehirlere ve havalimanlarına daha sık frekansla hizmet verirken( rekabet gücü ve hakimiyet sağlarken) özellikle de Aşkabat, Batum, Cibuti, Mogadişu, Ouagadougou, Semerkand ve Zaporizhzhia gibi küçük şehirlere yapılan seferler ülkeler arası ulaşılabilirliği artırmaya yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla A321 de dahil olmak üzere dar gövde uçaklar, Türk Hava Yolları’nın ulaşılan ülke sayısının artırılmasında çok önemli oldu.


Türk Hava Yolları A321

Yedi buçuk saate kadar

Türk Hava Yolları dar gövdelerini genellikle İstanbul’a beş saatlik mesafelere kullanıyor ancak bu durum, özellikle B737-900’lerde yaklaşık yedi buçuk saate kadar çıkmaktadır. Bu, tüm Avrupa, Orta

Asya, Orta Doğu ve Afrika’nın çok büyük bir bölümünü kapsamakta ve daha küçük ülkelerin de eklenmesine yardımcı olmaktadır.


Türk Hava Yolları A319

Diğer dar gövde tiplerinin çoğunun aksine, A319 sınırlı bir role sahiptir. Bu yıl, öncelikle Salzburg, Kherson, Krasnodar, Üsküp ve Rostov şehirlerine İstanbul Havalimanı’ndan birçok küçük uluslararası rotaya hizmet verecek.

121 ülke

Türk Hava Yolları’nın yolcu operasyonun bu yıl İstanbul Havalimanı’ndan 121 ülkeye yapılacağı görünmekte olup bunlar;

Avrupa ve Kafkasya’da 39

Afrika’da 37

Asya-Pasifik bölgesinde 25

Orta Doğu’da 11

Amerika’da 9

Yukarıda belirtilen 121 ülkede Yaklaşık 285 havaalanına sefer planlanmaktadır. 15 Nisan’dan Haziran ayına kadar ülkeye neredeyse tüm uçuşları askıya aldığı doğrulansa da, 10 ayrı havalimanına sefer yapılan bir ülke olan Rusya hala bu listede yer almaktadır. Tek istisna Moskova Vnukovo Havalimanı olup, normalde İstanbul’dan haftada 35 sefer olmasına rağmen şu anda Haziran ayına kadar haftada iki kez ile sınırlanmış durumdadır.

 


Türk Hava Yolları B737-900ER

Türk Hava Yolları’nın B737-900ER’leri genellikle üçgen İstanbul-Libreville-Pointe Noire-İstanbul gibi daha uzun rotalarda kullanılmaktadır.

İlk 10 ülke

İstanbul Havalimanı’ndan yapılan seferlerde, toplam koltuk sayısına göre , Türk Hava Yolları’nın ilk 10 ülkesi:

Almanya

Amerika Birleşik Devletleri

Birleşik Krallık

İtalya (uçuş frekansı düşünüldüğünde ikinci sıraya yükselmektedir)

Rusya

Fransa

Ukrayna

ispanya

İsrail

Suudi Arabistan

New York JFK, Los Angeles, Chicago, Washington ve San Francisco, THY’nın Kuzey Amerika’ya giden en yoğun rotaları olup transit yolcularını en çok Star Alliance merkezlerinden almaktadır.

Yaklaşık üç milyon Türk’ün yaşadığı Almanya’da, özellikle Düsseldorf ve Köln’ün bulunduğu Kuzey Ren-Vestfalya’da 12 havalimanına sefer yapmakadır. Her zaman popüler olan Antalya tatil bölgesi de dahil olmak üzere noktadan noktaya ve bağlantılı taleple birleştiğinde, havayolunun İstanbul Havalimanı ile Almanya arasında yoğun yaz döneminde haftada yaklaşık 120.000 yolcuya sahip olması şaşırtıcı değildir.

ABD ikinci, Kanada ise 39. Sırada yer almaktadır. 2 Mayıs’ta başlayacak Vancouver da dahil olmak üzere yaklaşık 13 havalimanına sefer yapılacak. Yeni hatta Boeing 787’ler ile haftada üç sefer yapılacak. Enteresan bir şekilde, Qatar Airways de, Doha’dan 13 Kuzey Amerika noktasına uçuş yapmaktadır.

OAG şirketi havayolu taşımacılığında yaptığı analizlerle önde gelen bir kuruluştur. Dolayısıyla tüm dünyayı sarsan pandemi döneminde yaptığı çalışma ve bunun yabancı medyada yer alması Bayrak taşıyıcı THY şirketimiz için çok önemlidir. Umuyoruz bu dönem kısa sürede sonlanır ve eski günlerdeki gibi bayrağımızı diğer ülkelerde de dalgalandırmaya devam eder.

 

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...