Ana içeriğe atla

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor

 

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor




İngiliz basınında yer alan bir araştırma makalesinde Türk Hava Yolları’nın bu yıl 120’nin üzerinde ülkeye uçarak diğer havayolu şirketlerinden önde olduğu bilgisine yer verilmiştir. Pandemi öncesi yıllarda son yıllarda THY bu üstünlüğü ele geçirmişti. Havayolu bu başarı için, yaklaşık sekiz saate varan rotalarda dar gövdelerin yoğun olarak kullanımı, Türkiye’nin büyük nüfus ve turizm çekiciliği ve İstanbul’un doğal merkez konumundan yararlanmaktadır.


Türk Hava Yolları B777

Bu yıl, OAG(Official Aviation Guide of the Airways)’nin verileri analiz edildiğinde, İstanbul Havalimanı’nın ana merkezinden 121 ülkeye yolcu seferi yapılmaktadır. Buna karşılık, Air France, Paris CDG’den 90 ülkeye, Qatar Airways ise Doha’dan 78 ülkeye sefer yapmaktadır.

Türkiye, yaklaşık 82 milyon kişiden oluşan nüfusuyla 2019’da 51 milyon turisti ağırladı. Dünyanın en büyük metro nüfuslarından birine sahip olan İstanbul’a, 2019’da 15 milyon turist geldi. Tahmin edileceği üzere şehir başlı başına çok önemli olup noktadan noktaya talep için, diğer merkezlerin gerçekten karşılayamayacağı bir konuma sahip.

Doğal avantaj

Ancak boyut ve popülerlikten çok daha fazlasına sahip olup, aynı zamanda doğal bir avantaja sahiptir. İstanbul, Avrupa ve Kuzey Amerika’dan Türkiye’ye, Afrika’dan Asya’ya ve Orta Doğu’ya kadar birçok önemli yolcu pazarından yararlanmak için iyi bir konuma sahiptir; Kuzey Amerika’dan Doğu ve Güneydoğu Avrupa’ya; Afrika’dan Asya’ya; ve Kuzey Asya’dan Brezilya’ya, 2019’da Türk Hava Yolları yolcularının yaklaşık% 40’nı İstanbul üzerinden aktarmıştır.

Büyük havayolları, farklı ekonomilerden yararlanmak için genellikle uçak boyutunu büyütür. Türk Hava Yolları ise bunun yerine sık sık artan frekanslar peşinde koşarak seçim ve rekabet gücünü artırmayı tercih etmekte. Bununla birlikte, yoğun dönemlerde uzun mesafeli rotaların dışında İstanbul Havalimanı’ndan kısa rotalarda bile geniş gövdeler güçlü bir şekilde kullanılmaktadır.

Dar gövdelerin gücü

Türk Hava Yolları, yaz sezonunda 83 havalimanında geniş gövde kullanmasına rağmen, büyük ölçüde de dar gövde kullanmaktadır. Dar gövde Filolarında yaklaşık 140 uçakla yürüttüğü operasyonda , A321neo uçaklarının öne çıkmasına rağmen B737’lerinde yoğun kullanıldığı ve yakın dönemde MAX’ların da kullanıma dahil olacağı görülmektedir.

Diğer herhangi bir havayolu gibi, büyük dar gövde kullanımı, iki şeyi yapabileceği anlamına gelmektedir, mevcut şehirlere ve havalimanlarına daha sık frekansla hizmet verirken( rekabet gücü ve hakimiyet sağlarken) özellikle de Aşkabat, Batum, Cibuti, Mogadişu, Ouagadougou, Semerkand ve Zaporizhzhia gibi küçük şehirlere yapılan seferler ülkeler arası ulaşılabilirliği artırmaya yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla A321 de dahil olmak üzere dar gövde uçaklar, Türk Hava Yolları’nın ulaşılan ülke sayısının artırılmasında çok önemli oldu.


Türk Hava Yolları A321

Yedi buçuk saate kadar

Türk Hava Yolları dar gövdelerini genellikle İstanbul’a beş saatlik mesafelere kullanıyor ancak bu durum, özellikle B737-900’lerde yaklaşık yedi buçuk saate kadar çıkmaktadır. Bu, tüm Avrupa, Orta

Asya, Orta Doğu ve Afrika’nın çok büyük bir bölümünü kapsamakta ve daha küçük ülkelerin de eklenmesine yardımcı olmaktadır.


Türk Hava Yolları A319

Diğer dar gövde tiplerinin çoğunun aksine, A319 sınırlı bir role sahiptir. Bu yıl, öncelikle Salzburg, Kherson, Krasnodar, Üsküp ve Rostov şehirlerine İstanbul Havalimanı’ndan birçok küçük uluslararası rotaya hizmet verecek.

121 ülke

Türk Hava Yolları’nın yolcu operasyonun bu yıl İstanbul Havalimanı’ndan 121 ülkeye yapılacağı görünmekte olup bunlar;

Avrupa ve Kafkasya’da 39

Afrika’da 37

Asya-Pasifik bölgesinde 25

Orta Doğu’da 11

Amerika’da 9

Yukarıda belirtilen 121 ülkede Yaklaşık 285 havaalanına sefer planlanmaktadır. 15 Nisan’dan Haziran ayına kadar ülkeye neredeyse tüm uçuşları askıya aldığı doğrulansa da, 10 ayrı havalimanına sefer yapılan bir ülke olan Rusya hala bu listede yer almaktadır. Tek istisna Moskova Vnukovo Havalimanı olup, normalde İstanbul’dan haftada 35 sefer olmasına rağmen şu anda Haziran ayına kadar haftada iki kez ile sınırlanmış durumdadır.

 


Türk Hava Yolları B737-900ER

Türk Hava Yolları’nın B737-900ER’leri genellikle üçgen İstanbul-Libreville-Pointe Noire-İstanbul gibi daha uzun rotalarda kullanılmaktadır.

İlk 10 ülke

İstanbul Havalimanı’ndan yapılan seferlerde, toplam koltuk sayısına göre , Türk Hava Yolları’nın ilk 10 ülkesi:

Almanya

Amerika Birleşik Devletleri

Birleşik Krallık

İtalya (uçuş frekansı düşünüldüğünde ikinci sıraya yükselmektedir)

Rusya

Fransa

Ukrayna

ispanya

İsrail

Suudi Arabistan

New York JFK, Los Angeles, Chicago, Washington ve San Francisco, THY’nın Kuzey Amerika’ya giden en yoğun rotaları olup transit yolcularını en çok Star Alliance merkezlerinden almaktadır.

Yaklaşık üç milyon Türk’ün yaşadığı Almanya’da, özellikle Düsseldorf ve Köln’ün bulunduğu Kuzey Ren-Vestfalya’da 12 havalimanına sefer yapmakadır. Her zaman popüler olan Antalya tatil bölgesi de dahil olmak üzere noktadan noktaya ve bağlantılı taleple birleştiğinde, havayolunun İstanbul Havalimanı ile Almanya arasında yoğun yaz döneminde haftada yaklaşık 120.000 yolcuya sahip olması şaşırtıcı değildir.

ABD ikinci, Kanada ise 39. Sırada yer almaktadır. 2 Mayıs’ta başlayacak Vancouver da dahil olmak üzere yaklaşık 13 havalimanına sefer yapılacak. Yeni hatta Boeing 787’ler ile haftada üç sefer yapılacak. Enteresan bir şekilde, Qatar Airways de, Doha’dan 13 Kuzey Amerika noktasına uçuş yapmaktadır.

OAG şirketi havayolu taşımacılığında yaptığı analizlerle önde gelen bir kuruluştur. Dolayısıyla tüm dünyayı sarsan pandemi döneminde yaptığı çalışma ve bunun yabancı medyada yer alması Bayrak taşıyıcı THY şirketimiz için çok önemlidir. Umuyoruz bu dönem kısa sürede sonlanır ve eski günlerdeki gibi bayrağımızı diğer ülkelerde de dalgalandırmaya devam eder.

 

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak