Ana içeriğe atla

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor

 

Bir THY Klasiği, Türk Hava Yolları Diğer Havayollarından Daha Fazla Ülkeye Uçmaya Devam Ediyor




İngiliz basınında yer alan bir araştırma makalesinde Türk Hava Yolları’nın bu yıl 120’nin üzerinde ülkeye uçarak diğer havayolu şirketlerinden önde olduğu bilgisine yer verilmiştir. Pandemi öncesi yıllarda son yıllarda THY bu üstünlüğü ele geçirmişti. Havayolu bu başarı için, yaklaşık sekiz saate varan rotalarda dar gövdelerin yoğun olarak kullanımı, Türkiye’nin büyük nüfus ve turizm çekiciliği ve İstanbul’un doğal merkez konumundan yararlanmaktadır.


Türk Hava Yolları B777

Bu yıl, OAG(Official Aviation Guide of the Airways)’nin verileri analiz edildiğinde, İstanbul Havalimanı’nın ana merkezinden 121 ülkeye yolcu seferi yapılmaktadır. Buna karşılık, Air France, Paris CDG’den 90 ülkeye, Qatar Airways ise Doha’dan 78 ülkeye sefer yapmaktadır.

Türkiye, yaklaşık 82 milyon kişiden oluşan nüfusuyla 2019’da 51 milyon turisti ağırladı. Dünyanın en büyük metro nüfuslarından birine sahip olan İstanbul’a, 2019’da 15 milyon turist geldi. Tahmin edileceği üzere şehir başlı başına çok önemli olup noktadan noktaya talep için, diğer merkezlerin gerçekten karşılayamayacağı bir konuma sahip.

Doğal avantaj

Ancak boyut ve popülerlikten çok daha fazlasına sahip olup, aynı zamanda doğal bir avantaja sahiptir. İstanbul, Avrupa ve Kuzey Amerika’dan Türkiye’ye, Afrika’dan Asya’ya ve Orta Doğu’ya kadar birçok önemli yolcu pazarından yararlanmak için iyi bir konuma sahiptir; Kuzey Amerika’dan Doğu ve Güneydoğu Avrupa’ya; Afrika’dan Asya’ya; ve Kuzey Asya’dan Brezilya’ya, 2019’da Türk Hava Yolları yolcularının yaklaşık% 40’nı İstanbul üzerinden aktarmıştır.

Büyük havayolları, farklı ekonomilerden yararlanmak için genellikle uçak boyutunu büyütür. Türk Hava Yolları ise bunun yerine sık sık artan frekanslar peşinde koşarak seçim ve rekabet gücünü artırmayı tercih etmekte. Bununla birlikte, yoğun dönemlerde uzun mesafeli rotaların dışında İstanbul Havalimanı’ndan kısa rotalarda bile geniş gövdeler güçlü bir şekilde kullanılmaktadır.

Dar gövdelerin gücü

Türk Hava Yolları, yaz sezonunda 83 havalimanında geniş gövde kullanmasına rağmen, büyük ölçüde de dar gövde kullanmaktadır. Dar gövde Filolarında yaklaşık 140 uçakla yürüttüğü operasyonda , A321neo uçaklarının öne çıkmasına rağmen B737’lerinde yoğun kullanıldığı ve yakın dönemde MAX’ların da kullanıma dahil olacağı görülmektedir.

Diğer herhangi bir havayolu gibi, büyük dar gövde kullanımı, iki şeyi yapabileceği anlamına gelmektedir, mevcut şehirlere ve havalimanlarına daha sık frekansla hizmet verirken( rekabet gücü ve hakimiyet sağlarken) özellikle de Aşkabat, Batum, Cibuti, Mogadişu, Ouagadougou, Semerkand ve Zaporizhzhia gibi küçük şehirlere yapılan seferler ülkeler arası ulaşılabilirliği artırmaya yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla A321 de dahil olmak üzere dar gövde uçaklar, Türk Hava Yolları’nın ulaşılan ülke sayısının artırılmasında çok önemli oldu.


Türk Hava Yolları A321

Yedi buçuk saate kadar

Türk Hava Yolları dar gövdelerini genellikle İstanbul’a beş saatlik mesafelere kullanıyor ancak bu durum, özellikle B737-900’lerde yaklaşık yedi buçuk saate kadar çıkmaktadır. Bu, tüm Avrupa, Orta

Asya, Orta Doğu ve Afrika’nın çok büyük bir bölümünü kapsamakta ve daha küçük ülkelerin de eklenmesine yardımcı olmaktadır.


Türk Hava Yolları A319

Diğer dar gövde tiplerinin çoğunun aksine, A319 sınırlı bir role sahiptir. Bu yıl, öncelikle Salzburg, Kherson, Krasnodar, Üsküp ve Rostov şehirlerine İstanbul Havalimanı’ndan birçok küçük uluslararası rotaya hizmet verecek.

121 ülke

Türk Hava Yolları’nın yolcu operasyonun bu yıl İstanbul Havalimanı’ndan 121 ülkeye yapılacağı görünmekte olup bunlar;

Avrupa ve Kafkasya’da 39

Afrika’da 37

Asya-Pasifik bölgesinde 25

Orta Doğu’da 11

Amerika’da 9

Yukarıda belirtilen 121 ülkede Yaklaşık 285 havaalanına sefer planlanmaktadır. 15 Nisan’dan Haziran ayına kadar ülkeye neredeyse tüm uçuşları askıya aldığı doğrulansa da, 10 ayrı havalimanına sefer yapılan bir ülke olan Rusya hala bu listede yer almaktadır. Tek istisna Moskova Vnukovo Havalimanı olup, normalde İstanbul’dan haftada 35 sefer olmasına rağmen şu anda Haziran ayına kadar haftada iki kez ile sınırlanmış durumdadır.

 


Türk Hava Yolları B737-900ER

Türk Hava Yolları’nın B737-900ER’leri genellikle üçgen İstanbul-Libreville-Pointe Noire-İstanbul gibi daha uzun rotalarda kullanılmaktadır.

İlk 10 ülke

İstanbul Havalimanı’ndan yapılan seferlerde, toplam koltuk sayısına göre , Türk Hava Yolları’nın ilk 10 ülkesi:

Almanya

Amerika Birleşik Devletleri

Birleşik Krallık

İtalya (uçuş frekansı düşünüldüğünde ikinci sıraya yükselmektedir)

Rusya

Fransa

Ukrayna

ispanya

İsrail

Suudi Arabistan

New York JFK, Los Angeles, Chicago, Washington ve San Francisco, THY’nın Kuzey Amerika’ya giden en yoğun rotaları olup transit yolcularını en çok Star Alliance merkezlerinden almaktadır.

Yaklaşık üç milyon Türk’ün yaşadığı Almanya’da, özellikle Düsseldorf ve Köln’ün bulunduğu Kuzey Ren-Vestfalya’da 12 havalimanına sefer yapmakadır. Her zaman popüler olan Antalya tatil bölgesi de dahil olmak üzere noktadan noktaya ve bağlantılı taleple birleştiğinde, havayolunun İstanbul Havalimanı ile Almanya arasında yoğun yaz döneminde haftada yaklaşık 120.000 yolcuya sahip olması şaşırtıcı değildir.

ABD ikinci, Kanada ise 39. Sırada yer almaktadır. 2 Mayıs’ta başlayacak Vancouver da dahil olmak üzere yaklaşık 13 havalimanına sefer yapılacak. Yeni hatta Boeing 787’ler ile haftada üç sefer yapılacak. Enteresan bir şekilde, Qatar Airways de, Doha’dan 13 Kuzey Amerika noktasına uçuş yapmaktadır.

OAG şirketi havayolu taşımacılığında yaptığı analizlerle önde gelen bir kuruluştur. Dolayısıyla tüm dünyayı sarsan pandemi döneminde yaptığı çalışma ve bunun yabancı medyada yer alması Bayrak taşıyıcı THY şirketimiz için çok önemlidir. Umuyoruz bu dönem kısa sürede sonlanır ve eski günlerdeki gibi bayrağımızı diğer ülkelerde de dalgalandırmaya devam eder.

 

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...