Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX Uçaklarını Uçuş İçin Hazırlarken, Hindistan Otoritesi Jetleri Onaylamaya Henüz Hazır Değil

 

Boeing 737 MAX Uçaklarını Uçuş İçin Hazırlarken, Hindistan Otoritesi Jetleri Onaylamaya Henüz Hazır Değil




Boeing, tekrar uçabilmeleri için beş adet Jet Airways’in 737 MAX üzerinde çalışmaya başladı. Uçak önümüzdeki aylarda kiraya verenlere veya yeni müşterilere teslim edilecek ancak bunun önünde bir engel bulunmaktadır. Hindistan otoritesi henüz MAX’ın yeniden uçmasına izin vermediği için bu durum SpiceJet’in 13 MAX uçağının uçmasını engellemektedir.

Jet Airways, 2019’da kapanmadan önce Boeing’e büyük bir 737 MAX siparişi vermişti.

Times of India’nın raporuna göre Boeing teknisyenleri, beş adet 737 MAX’ı uçuşa hazırlamak için Hindistan’a geldi. Uçaklar Jet Airways’e aitti, ancak daha sonra havayolu şirketi Nisan 2019’da iflas ettikten sonra parası ödenmediği için kiraya veren şirket tarafından geri alınmıştı.

Uçaklar iki yıldır yerde olduğundan dolayı yapılması gereken çeşitli bakım ve kontroller Boeing ekipleri tarafından yapılarak uçuşa hazırlanacak ve ayrıca yeni sertifikalandırma sonrası gerekli kılınan yazılım ve donanım değişiklikleri de gerçekleştirilecektir.

Kiraya veren uçak sahibi işletmeler 737 MAX jetlerini Hindistan dışına götürmek için özel izin talep edebilmelerine rağmen ülke otoritesi henüz jetin yeniden uçuşuna müsaade etmediği için bunu gerçekleştiremiyorlar.

DGCA Başkanı Arun Kumar yaptığı açıklamada, uçağın performansıyla ilgili haftalık güncellemelerin alındığını, FAA ve EASA tarafından uçakların iadesinin onaylandığını belirtti.

Yeniden sertifikalandırmanın onaylanmaması nedeniyle SpiceJet’in 737 MAX uçaklarını tekrar hizmete verebilmek için beklemek zorunda kalacağından SpiceJet uçakların ana bakımı için Boeing teknisyenlerini çağıramıyor. Üstelik havayolu, uçuşları durdurulduğundan bu yana MAX için kira ödemediği için kiraya verenlerle yasal bir savaşa giriyor.

SpiceJet daha önce 737 MAX’ı Nisan ayına kadar tekrar gökyüzü ile buluşturmayı planlıyordu ama bu şimdi pek olası görünmemektedir. Havayolunun MAX filosunda 13 uçak bulunmakta ayrıca siparişlerinden Washington’da teslimatı beklenen birkaç 737 MAX’ı var.

Bununla birlikte, pandemi nedeniyle uluslararası uçuşların büyük ölçüde azalmasından dolayı, SpiceJet şimdilik yeterli kapasiteye sahip görünmektedir. Havayolu şimdi bunun yerine iç pazarda genişlemeyi ve düzinelerce yeni rota eklemeyi planlamaktadır.

Görüldüğü gibi MAX uçağını kullanan birçok ülkede uçmaya başlamasına rağmen birkaç kullanıcı ülkede henüz gerekli hazırlıklar tamamlanamamış ve ilgili ülke otoritelerince uçuş izini verilmemiştir.

Her şeye rağmen kısa süre içinde tüm ülkelerde hazırlıkların ve müsaadelerin tamamlanarak sürecin tamamlanacağı değerlendirilmektedir.

Sağlıkla Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...