Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX Uçaklarını Uçuş İçin Hazırlarken, Hindistan Otoritesi Jetleri Onaylamaya Henüz Hazır Değil

 

Boeing 737 MAX Uçaklarını Uçuş İçin Hazırlarken, Hindistan Otoritesi Jetleri Onaylamaya Henüz Hazır Değil




Boeing, tekrar uçabilmeleri için beş adet Jet Airways’in 737 MAX üzerinde çalışmaya başladı. Uçak önümüzdeki aylarda kiraya verenlere veya yeni müşterilere teslim edilecek ancak bunun önünde bir engel bulunmaktadır. Hindistan otoritesi henüz MAX’ın yeniden uçmasına izin vermediği için bu durum SpiceJet’in 13 MAX uçağının uçmasını engellemektedir.

Jet Airways, 2019’da kapanmadan önce Boeing’e büyük bir 737 MAX siparişi vermişti.

Times of India’nın raporuna göre Boeing teknisyenleri, beş adet 737 MAX’ı uçuşa hazırlamak için Hindistan’a geldi. Uçaklar Jet Airways’e aitti, ancak daha sonra havayolu şirketi Nisan 2019’da iflas ettikten sonra parası ödenmediği için kiraya veren şirket tarafından geri alınmıştı.

Uçaklar iki yıldır yerde olduğundan dolayı yapılması gereken çeşitli bakım ve kontroller Boeing ekipleri tarafından yapılarak uçuşa hazırlanacak ve ayrıca yeni sertifikalandırma sonrası gerekli kılınan yazılım ve donanım değişiklikleri de gerçekleştirilecektir.

Kiraya veren uçak sahibi işletmeler 737 MAX jetlerini Hindistan dışına götürmek için özel izin talep edebilmelerine rağmen ülke otoritesi henüz jetin yeniden uçuşuna müsaade etmediği için bunu gerçekleştiremiyorlar.

DGCA Başkanı Arun Kumar yaptığı açıklamada, uçağın performansıyla ilgili haftalık güncellemelerin alındığını, FAA ve EASA tarafından uçakların iadesinin onaylandığını belirtti.

Yeniden sertifikalandırmanın onaylanmaması nedeniyle SpiceJet’in 737 MAX uçaklarını tekrar hizmete verebilmek için beklemek zorunda kalacağından SpiceJet uçakların ana bakımı için Boeing teknisyenlerini çağıramıyor. Üstelik havayolu, uçuşları durdurulduğundan bu yana MAX için kira ödemediği için kiraya verenlerle yasal bir savaşa giriyor.

SpiceJet daha önce 737 MAX’ı Nisan ayına kadar tekrar gökyüzü ile buluşturmayı planlıyordu ama bu şimdi pek olası görünmemektedir. Havayolunun MAX filosunda 13 uçak bulunmakta ayrıca siparişlerinden Washington’da teslimatı beklenen birkaç 737 MAX’ı var.

Bununla birlikte, pandemi nedeniyle uluslararası uçuşların büyük ölçüde azalmasından dolayı, SpiceJet şimdilik yeterli kapasiteye sahip görünmektedir. Havayolu şimdi bunun yerine iç pazarda genişlemeyi ve düzinelerce yeni rota eklemeyi planlamaktadır.

Görüldüğü gibi MAX uçağını kullanan birçok ülkede uçmaya başlamasına rağmen birkaç kullanıcı ülkede henüz gerekli hazırlıklar tamamlanamamış ve ilgili ülke otoritelerince uçuş izini verilmemiştir.

Her şeye rağmen kısa süre içinde tüm ülkelerde hazırlıkların ve müsaadelerin tamamlanarak sürecin tamamlanacağı değerlendirilmektedir.

Sağlıkla Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak