Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX uçaklarının bazılarında elektrik sistemi problemi ortaya çıktı

 

Boeing 737 MAX uçaklarının bazılarında elektrik sistemi problemi ortaya çıktı





346 kişinin ölümüyle sonuçlanan iki kaza sonrasında yaklaşık 21 ay uçuşu durdurulan Max uçakları bilindiği gibi Kasım 2020’de tekrar uçuşa başlayabilmesi için gerekli FAA onayını almıştı.

Bir çok ülkede yeniden gökyüzüyle buluşan Max uçakları maalesef birkaç gün önce Southwest ve American Havayollarında ortaya çıkan elektrik sistem arızası ile yeni bir problem yaşamaya başladı.

Bunun üzerine Boeing tarafından 16 kullanıcıya mesaj gönderilerek bazı 737 MAX uçaklarında elektrik sistemlerinin kontrol edildikten sonra tekrar uçuşa vermeleri gerektiğini bildiren mesaj gönderdi.

Max’i tekrar hizmete sokan ilk ABD havayolu olan American Airlines, en son teslim aldığı uçaklardan 17’sini Cuma günü hizmetten çıkardı. American’ın uyarıdan etkilenmeyen 24 adet 737 MAX jeti daha var.

American’ın sözcüsü Sarah Jantz yaptığı açıklamada, Boeing’in talimatıyla, gerekli incelemelerin ve Boeing veya Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından önerilen ve talep edilen değişiklikleri yapmak için bu 17 uçağı geçici olarak uçuştan alındığını söyledi.

Southwest sözcüsü Brian Parrish ise havayolunun 58 737 MAX 8 uçağından 30’unun bildirimden etkilendiğini söyledi. Southwest, konuyla ilgili olarak bilinen herhangi bir operasyonel zorluk yaşamamış olsa da, 30 uçağı belirtilen önerilerin gerçekleştirilmesi için uçuş programından çıkarıldığını bildirdi.

Yazının hazırlandığı ana kadar ülkemiz MAX kullanıcılarının filolarında bulunan uçakların bu problemden etkilenmediği bilgisi alındı.

Alınan ilk bilgilere göre tespit edilen problem uçuş emniyeti açısından ciddi olmasa da etkilenen uçakların gerekli iyileştirmelerin tamamlanmasından sonra uçuşa verilmesinin Emniyeti arttıracağı düşünülerek gerekli inisiyatif alınmıştır.

Umuyoruz problem kısa sürede çözülür ve emniyetle uçuşa dönerler.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza inceleme uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı