Ana içeriğe atla

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte

 

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte




Reuters’in haberin göre ABD’li uçak üreticisi Boeing, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçağın emniyete ilişkin uçuş yasağının geçen yılın sonlarında Amerika Birleşik Devletleri’nde kaldırılmasından bu yana en büyük siparişi aldığını, uzun süredir müşterisi olan Southwest Airlines’a 100 yeni 737 MAX-7 jet uçağı sattığını söyledi.

Bu sipariş, Southwest’in 737 MAX jetlerine olan güvenini göstererek, pandeminin vurduğu havacılık sektöründe iyileşme umduğu için attığı bu adımla, Airbus uçağı seçimi konusunda ortaya atılan spekülasyonlara da son vermiş oldu.

Bu, 737 MAX programı için çok sağlam ve güçlü bir destek oldu. Sipariş açısından körü giden 2020 yılından sonra ilk kez Şubat ayında alınan siparişlerle öne geçti.

Airbus ise bu yılın ilk iki ayında negatif net sipariş bildirmişti.

Uçak endüstrisi kaynakları, bu tür jetlerin tipik pazar indirimleriyle genellikle resmi değerlerinin yarısından daha azına satıldığı bilgisini verdi.



Reuters haberinde ayrıca Alaska Air’in Salı günü yaptığı açıklamasında, iki ölümlü kazanın sonrasında yaşanan krizin sona ermesiyle Boeing MAX uçağına artan güveni vurgulayan bir kararla 23 adet 737 MAX 9 uçağı daha satın alacağını söyledi.

2023 ile 2024 arasında teslimatların beklendiğini belirten Alaska Air ayrıca 2023 ile 2026 yılları arasında teslim alınacak şekilde 15 uçak satın almak için talep oluşturulacağını belirtti.

Bu ayın başlarında, Boeing, Kanadalı düşük maliyetli havayolu Flair İçin bir finans kuruluşunca 24 adet 737-8 siparişi verildiği bilgisi paylaşıldı.

Tüm havacılık sektörü çalışanlarına sağlıkla,

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak