Ana içeriğe atla

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte

 

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte




Reuters’in haberin göre ABD’li uçak üreticisi Boeing, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçağın emniyete ilişkin uçuş yasağının geçen yılın sonlarında Amerika Birleşik Devletleri’nde kaldırılmasından bu yana en büyük siparişi aldığını, uzun süredir müşterisi olan Southwest Airlines’a 100 yeni 737 MAX-7 jet uçağı sattığını söyledi.

Bu sipariş, Southwest’in 737 MAX jetlerine olan güvenini göstererek, pandeminin vurduğu havacılık sektöründe iyileşme umduğu için attığı bu adımla, Airbus uçağı seçimi konusunda ortaya atılan spekülasyonlara da son vermiş oldu.

Bu, 737 MAX programı için çok sağlam ve güçlü bir destek oldu. Sipariş açısından körü giden 2020 yılından sonra ilk kez Şubat ayında alınan siparişlerle öne geçti.

Airbus ise bu yılın ilk iki ayında negatif net sipariş bildirmişti.

Uçak endüstrisi kaynakları, bu tür jetlerin tipik pazar indirimleriyle genellikle resmi değerlerinin yarısından daha azına satıldığı bilgisini verdi.



Reuters haberinde ayrıca Alaska Air’in Salı günü yaptığı açıklamasında, iki ölümlü kazanın sonrasında yaşanan krizin sona ermesiyle Boeing MAX uçağına artan güveni vurgulayan bir kararla 23 adet 737 MAX 9 uçağı daha satın alacağını söyledi.

2023 ile 2024 arasında teslimatların beklendiğini belirten Alaska Air ayrıca 2023 ile 2026 yılları arasında teslim alınacak şekilde 15 uçak satın almak için talep oluşturulacağını belirtti.

Bu ayın başlarında, Boeing, Kanadalı düşük maliyetli havayolu Flair İçin bir finans kuruluşunca 24 adet 737-8 siparişi verildiği bilgisi paylaşıldı.

Tüm havacılık sektörü çalışanlarına sağlıkla,

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...