Ana içeriğe atla

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte

 

Boeing, uçuş yasağının kaldırmasından bu yana en büyük 737 MAX siparişini kazandı ve siparişler devam etmekte




Reuters’in haberin göre ABD’li uçak üreticisi Boeing, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçağın emniyete ilişkin uçuş yasağının geçen yılın sonlarında Amerika Birleşik Devletleri’nde kaldırılmasından bu yana en büyük siparişi aldığını, uzun süredir müşterisi olan Southwest Airlines’a 100 yeni 737 MAX-7 jet uçağı sattığını söyledi.

Bu sipariş, Southwest’in 737 MAX jetlerine olan güvenini göstererek, pandeminin vurduğu havacılık sektöründe iyileşme umduğu için attığı bu adımla, Airbus uçağı seçimi konusunda ortaya atılan spekülasyonlara da son vermiş oldu.

Bu, 737 MAX programı için çok sağlam ve güçlü bir destek oldu. Sipariş açısından körü giden 2020 yılından sonra ilk kez Şubat ayında alınan siparişlerle öne geçti.

Airbus ise bu yılın ilk iki ayında negatif net sipariş bildirmişti.

Uçak endüstrisi kaynakları, bu tür jetlerin tipik pazar indirimleriyle genellikle resmi değerlerinin yarısından daha azına satıldığı bilgisini verdi.



Reuters haberinde ayrıca Alaska Air’in Salı günü yaptığı açıklamasında, iki ölümlü kazanın sonrasında yaşanan krizin sona ermesiyle Boeing MAX uçağına artan güveni vurgulayan bir kararla 23 adet 737 MAX 9 uçağı daha satın alacağını söyledi.

2023 ile 2024 arasında teslimatların beklendiğini belirten Alaska Air ayrıca 2023 ile 2026 yılları arasında teslim alınacak şekilde 15 uçak satın almak için talep oluşturulacağını belirtti.

Bu ayın başlarında, Boeing, Kanadalı düşük maliyetli havayolu Flair İçin bir finans kuruluşunca 24 adet 737-8 siparişi verildiği bilgisi paylaşıldı.

Tüm havacılık sektörü çalışanlarına sağlıkla,

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...