Ana içeriğe atla

FAA Tarafında Boeing 737 MAX Uçağının Yakıt Miktarı İşlem Birimi İçin AD Önerildi

 

FAA Tarafında Boeing 737 MAX Uçağının Yakıt Miktarı İşlem Birimi İçin AD Önerildi




Boeing, 20 aylık uçuştan alınma süresi boyunca, tip yeniden hizmete geri dönünceye kadar 737 MAX’ın emniyetini sağlamak için çok çalıştı. Belki de neslinin en çok incelenen modeli olan uçak, sonunda geçen Kasım ayında FAA sertifikasını aldı. Bununla birlikte, ABD hükümet organı şimdi MAX ile ilgili bir uçuşa elverişlilik direktifi (AD) önerdi. Bu bildirim, yakıt miktarı işlem birimi (FQPU) ile ilgilidir. Önerilen AD’nin yorum dönemi 17 Mayıs’ta sona ermektedir.

FAA önerisi nedir?

2 Nisan’da ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing 737 MAX’in yakıt miktarı işlem birimi ile ilgili yeni bir uçuşa elverişlilik direktifi önerdi. Bu AD, yalnızca MAX 8 ve MAX 9 modelleriyle ilgili olduğundan, tüm MAX serisi için genel bir gereklilik değildir.

Önerilen AD’de, yakıt ikmali sırasında sağ ana deponun, otomatik yakıt kesme sisteminde bir arıza olması durumunda, yakıt ikmali panelinin otomatik yakıt kesme işleminin başarısız olduğuna dair gerekli bildirimi sağlamadığı bir raporla iletildi. Önerilen bu AD, yeni bir yakıt miktarı işlem biriminin (FQPU) tesis edilmesini ve FQPU yazılım kontrolü yapılmasını gerektirdiği belirtilmektedir.

Kısa süre önce bir çok ülkede uçuşa yeniden başlayan MAX uçakları için başka bir problem alanı ortaya çıkmış bulunmaktadır. Direktife göre konuya ilişkin ilgili kuruluşlardan 17 Mayıs tarihine kadar yorum ve önerileri beklenecek sonrasında da yapılacak işlem konusunda karar verilecektir. Tespit edilen sorun kontrol edilebilir olup kısa süre içinde çözümlenebileceği değerlendirilmektedir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzman

 


Boeing, 20 aylık uçuştan alınma süresi boyunca, tip yeniden hizmete geri dönünceye kadar 737 MAX’ın emniyetini sağlamak için çok çalıştı. Belki de neslinin en çok incelenen modeli olan uçak, sonunda geçen Kasım ayında FAA sertifikasını aldı. Bununla birlikte, ABD hükümet organı şimdi MAX ile ilgili bir uçuşa elverişlilik direktifi (AD) önerdi. Bu bildirim, yakıt miktarı işlem birimi (FQPU) ile ilgilidir. Önerilen AD’nin yorum dönemi 17 Mayıs’ta sona ermektedir.

FAA önerisi nedir?

2 Nisan’da ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing 737 MAX’in yakıt miktarı işlem birimi ile ilgili yeni bir uçuşa elverişlilik direktifi önerdi. Bu AD, yalnızca MAX 8 ve MAX 9 modelleriyle ilgili olduğundan, tüm MAX serisi için genel bir gereklilik değildir.

Önerilen AD’de, yakıt ikmali sırasında sağ ana deponun, otomatik yakıt kesme sisteminde bir arıza olması durumunda, yakıt ikmali panelinin otomatik yakıt kesme işleminin başarısız olduğuna dair gerekli bildirimi sağlamadığı bir raporla iletildi. Önerilen bu AD, yeni bir yakıt miktarı işlem biriminin (FQPU) tesis edilmesini ve FQPU yazılım kontrolü yapılmasını gerektirdiği belirtilmektedir.

Kısa süre önce bir çok ülkede uçuşa yeniden başlayan MAX uçakları için başka bir problem alanı ortaya çıkmış bulunmaktadır. Direktife göre konuya ilişkin ilgili kuruluşlardan 17 Mayıs tarihine kadar yorum ve önerileri beklenecek sonrasında da yapılacak işlem konusunda karar verilecektir. Tespit edilen sorun kontrol edilebilir olup kısa süre içinde çözümlenebileceği değerlendirilmektedir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzman

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı