Ana içeriğe atla

Boeing, 737 MAX’ın Elektriki Sorununun Çözümü İçin FAA’ın Olurunu Aldı

 

Boeing, 737 MAX’ın Elektriki Sorununun Çözümü İçin FAA’ın Olurunu Aldı


Nisan ayında elektriki sorun nedeniyle uçuşları durdurulan MAX uçaklarının hizmete geri dönüşünün önü açıldı. Boeing, yaklaşık 100 adet 737 MAX uçağını etkileyen bir elektriki topraklama sorununun düzeltilmesi için ABD düzenleyicisinden onay aldı. Bir FAA yetkilisi bu haberi doğruladı.

Boeing, 12 Mayıs Çarşamba günü düzeltmeye ilişkin iki bülteni havayollarına gönderdi. Duyuru, özellikle seyahat talebinin arttığı yaz seyahat sezonundan önce uçakları tekrar hizmete sokmayı bekleyen ABD hava taşıyıcıları ve etkilenen diğer havayolları için bir rahatlama niteliği taşımaktadır.

FAA yöneticisi, MAX’ın emniyetinden tamamen emin olduğunu söyledi. Elektrik sorununun, Boeing’in MAX üretimini hızlandırmak için çalışırken bir üretim yöntemini değiştirmesinden sonra ortaya çıktığı bildirildi. Bu sorun, yakın zamanda üretilen bazı uçaklarda kokpitte bulunan bir yedek güç kontrol ünitesi ile bağlantılıydı. Yeni uçakların teslimatını da durduran sorunun kokpitte bulunan iki panelde olduğu tespit edildi.

İlk üç ABD 737 MAX operatörü, Southwest Airlines, American Airlines ve United Airlines, Boeing’den gelen bildirimden sonra 60’tan fazla jeti hizmetten çekmişti. Bu sorundan 109 MAX-8 ve MAX-9 uçağı etkilenmişti. Çoğunluğu ABD’de Southwest Airlines, American Airlines ve United Airlines’ta olmak üzere Cayman Airways, Copa Airlines, GOL Linhas Aereas, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines, SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Turkish Airlines, Valla Jets Limited, WestJet Airlines ve Xiamen Airlines’ ait MAX uçaklarıda etkilenmişti.

Haberde belirtildiği gibi 12 Mayıs Çarşamba günü elektriki sorunun nasıl çözümleneceğine ilişkin Servis Bülteni etkilenen tüm kullanıcılara iletilmiştir. Dolayısıyla kısa süre içinde tüm MAX uçaklarının emniyetle uçuşa devam edeceği değerlendirilmektedir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza inceleme Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...