Ana içeriğe atla

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor

 

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor




Reuters haberine göre ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Perşembe günü, 106 Boeing 737 MAX uçağının dünya çapında bir elektrik sorunu nedeniyle uçuştan alındığını ve ABD’li uçak üreticisinin hala bir iyileştirme üzerinde çalıştığını söyledi.

Boeing, 7 Nisan’da bir elektrik güç sistemi sorununu açıkladı ve operatörlere bu uçakları geçici olarak hizmet dışı bırakmalarını tavsiye etmişti.

Sorun, bir yedek güç kontrol sistemi içindeki elektrik topraklaması veya voltaj dalgalanması durumunda emniyeti sağlamak için tasarlanmış bağlantıları içeriyordu. FAA Perşembe günü yaptığı açıklamada, “sonraki analiz ve testler, sorunun yedek sistemler içerebileceğini gösterdi.” ifadelerini kullanmıştı.

FAA, uluslararası havacılık otoritelerine resmi bir bildirimde, 71’i Amerika Birleşik Devletleri’nde kayıtlı olmak üzere 106 uçağı içerdiğini söyledi. Ajans, “Boeing önerilen bir iyileştirmeyi geliştirmeye devam ederken bu uçaklar yerde kalmaya devam edecek.” dedi.

FAA, Boeing’in araştırmasının, sorunun yedek güç kontrol ünitesini, bir devre kesici panelini ve ana gösterge panelini etkileyebileceğini gösterdiğini söyledi.

Bildiride, FAA, etkilenen tüm uçaklar için daha fazla uçuş yapmadan önce düzeltici eylemi zorunlu kılan bir uçuşa elverişlilik bülteni yayınlanmasını beklemektedir denilmektedir.

Boeing sözcüsü Jessica Kowal, “FAA bildirimine katılıyoruz ve sorunu çözmek için düzenleyici kurum ve müşterilerimizle yakın çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

İlk üç ABD 737 MAX operatörü – Southwest Airlines, American Airlines ve United Airlines – Boeing’den gelen bildirimin ardından 60’tan fazla jeti uçuştan aldı.

ABD’li taşıyıcılar, sorunun yakında, potansiyel olarak önümüzdeki veya iki hafta içinde çözüleceğini beklediklerini söylediler. American Airlines Başkanı Robert Isom, “sorunun tam olarak ne olduğu ve ilgilenilmesi gereken iyileştirmeler hakkında bilgi sahibi olduklarını belirttiler.

FAA, etkilenen diğer taşıyıcıların Cayman Airways, Copa Airlines, GOL Linhas Aereas, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines, SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Türk Hava Yolları, Valla Jets Limited, WestJet Airlines ve Xiamen olduğunu söyledi.

FAA, “etkilenen uçaklara sahip tüm operatörlerin bu uçakları gönüllü olarak hizmet dışı bıraktığını doğruladı” dedi.

FAA, üretim sorununun “737 MAX üzerindeki uçuş kontrol sisteminin yeniden sertifikalandırılması, uçağın uçuşunun durdurulması veya hizmete geri dönmesi ile ilgili olmadığını” söyledi. Bugüne kadar Boeing, 450’den fazla MAX uçağını teslim etti.

Alınan önceki bilgilere göre Ülkemiz havayollarının halen ellerindeki MAX uçaklarının bu problemden etkilenmediğini bununla birlikte teslim edilecek uçaklar için söz konusu olduğu belirtilmişti.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...