Ana içeriğe atla

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor

 

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor




Reuters haberine göre ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Perşembe günü, 106 Boeing 737 MAX uçağının dünya çapında bir elektrik sorunu nedeniyle uçuştan alındığını ve ABD’li uçak üreticisinin hala bir iyileştirme üzerinde çalıştığını söyledi.

Boeing, 7 Nisan’da bir elektrik güç sistemi sorununu açıkladı ve operatörlere bu uçakları geçici olarak hizmet dışı bırakmalarını tavsiye etmişti.

Sorun, bir yedek güç kontrol sistemi içindeki elektrik topraklaması veya voltaj dalgalanması durumunda emniyeti sağlamak için tasarlanmış bağlantıları içeriyordu. FAA Perşembe günü yaptığı açıklamada, “sonraki analiz ve testler, sorunun yedek sistemler içerebileceğini gösterdi.” ifadelerini kullanmıştı.

FAA, uluslararası havacılık otoritelerine resmi bir bildirimde, 71’i Amerika Birleşik Devletleri’nde kayıtlı olmak üzere 106 uçağı içerdiğini söyledi. Ajans, “Boeing önerilen bir iyileştirmeyi geliştirmeye devam ederken bu uçaklar yerde kalmaya devam edecek.” dedi.

FAA, Boeing’in araştırmasının, sorunun yedek güç kontrol ünitesini, bir devre kesici panelini ve ana gösterge panelini etkileyebileceğini gösterdiğini söyledi.

Bildiride, FAA, etkilenen tüm uçaklar için daha fazla uçuş yapmadan önce düzeltici eylemi zorunlu kılan bir uçuşa elverişlilik bülteni yayınlanmasını beklemektedir denilmektedir.

Boeing sözcüsü Jessica Kowal, “FAA bildirimine katılıyoruz ve sorunu çözmek için düzenleyici kurum ve müşterilerimizle yakın çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

İlk üç ABD 737 MAX operatörü – Southwest Airlines, American Airlines ve United Airlines – Boeing’den gelen bildirimin ardından 60’tan fazla jeti uçuştan aldı.

ABD’li taşıyıcılar, sorunun yakında, potansiyel olarak önümüzdeki veya iki hafta içinde çözüleceğini beklediklerini söylediler. American Airlines Başkanı Robert Isom, “sorunun tam olarak ne olduğu ve ilgilenilmesi gereken iyileştirmeler hakkında bilgi sahibi olduklarını belirttiler.

FAA, etkilenen diğer taşıyıcıların Cayman Airways, Copa Airlines, GOL Linhas Aereas, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines, SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Türk Hava Yolları, Valla Jets Limited, WestJet Airlines ve Xiamen olduğunu söyledi.

FAA, “etkilenen uçaklara sahip tüm operatörlerin bu uçakları gönüllü olarak hizmet dışı bıraktığını doğruladı” dedi.

FAA, üretim sorununun “737 MAX üzerindeki uçuş kontrol sisteminin yeniden sertifikalandırılması, uçağın uçuşunun durdurulması veya hizmete geri dönmesi ile ilgili olmadığını” söyledi. Bugüne kadar Boeing, 450’den fazla MAX uçağını teslim etti.

Alınan önceki bilgilere göre Ülkemiz havayollarının halen ellerindeki MAX uçaklarının bu problemden etkilenmediğini bununla birlikte teslim edilecek uçaklar için söz konusu olduğu belirtilmişti.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...