Ana içeriğe atla

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor

 

Boeing uçuştan alınmış 106 adet 737 MAX uçağı için iyileştirme çalışmaları yapmaya devam ediyor




Reuters haberine göre ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Perşembe günü, 106 Boeing 737 MAX uçağının dünya çapında bir elektrik sorunu nedeniyle uçuştan alındığını ve ABD’li uçak üreticisinin hala bir iyileştirme üzerinde çalıştığını söyledi.

Boeing, 7 Nisan’da bir elektrik güç sistemi sorununu açıkladı ve operatörlere bu uçakları geçici olarak hizmet dışı bırakmalarını tavsiye etmişti.

Sorun, bir yedek güç kontrol sistemi içindeki elektrik topraklaması veya voltaj dalgalanması durumunda emniyeti sağlamak için tasarlanmış bağlantıları içeriyordu. FAA Perşembe günü yaptığı açıklamada, “sonraki analiz ve testler, sorunun yedek sistemler içerebileceğini gösterdi.” ifadelerini kullanmıştı.

FAA, uluslararası havacılık otoritelerine resmi bir bildirimde, 71’i Amerika Birleşik Devletleri’nde kayıtlı olmak üzere 106 uçağı içerdiğini söyledi. Ajans, “Boeing önerilen bir iyileştirmeyi geliştirmeye devam ederken bu uçaklar yerde kalmaya devam edecek.” dedi.

FAA, Boeing’in araştırmasının, sorunun yedek güç kontrol ünitesini, bir devre kesici panelini ve ana gösterge panelini etkileyebileceğini gösterdiğini söyledi.

Bildiride, FAA, etkilenen tüm uçaklar için daha fazla uçuş yapmadan önce düzeltici eylemi zorunlu kılan bir uçuşa elverişlilik bülteni yayınlanmasını beklemektedir denilmektedir.

Boeing sözcüsü Jessica Kowal, “FAA bildirimine katılıyoruz ve sorunu çözmek için düzenleyici kurum ve müşterilerimizle yakın çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

İlk üç ABD 737 MAX operatörü – Southwest Airlines, American Airlines ve United Airlines – Boeing’den gelen bildirimin ardından 60’tan fazla jeti uçuştan aldı.

ABD’li taşıyıcılar, sorunun yakında, potansiyel olarak önümüzdeki veya iki hafta içinde çözüleceğini beklediklerini söylediler. American Airlines Başkanı Robert Isom, “sorunun tam olarak ne olduğu ve ilgilenilmesi gereken iyileştirmeler hakkında bilgi sahibi olduklarını belirttiler.

FAA, etkilenen diğer taşıyıcıların Cayman Airways, Copa Airlines, GOL Linhas Aereas, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines, SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Türk Hava Yolları, Valla Jets Limited, WestJet Airlines ve Xiamen olduğunu söyledi.

FAA, “etkilenen uçaklara sahip tüm operatörlerin bu uçakları gönüllü olarak hizmet dışı bıraktığını doğruladı” dedi.

FAA, üretim sorununun “737 MAX üzerindeki uçuş kontrol sisteminin yeniden sertifikalandırılması, uçağın uçuşunun durdurulması veya hizmete geri dönmesi ile ilgili olmadığını” söyledi. Bugüne kadar Boeing, 450’den fazla MAX uçağını teslim etti.

Alınan önceki bilgilere göre Ülkemiz havayollarının halen ellerindeki MAX uçaklarının bu problemden etkilenmediğini bununla birlikte teslim edilecek uçaklar için söz konusu olduğu belirtilmişti.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı