Ana içeriğe atla

Etiyopya, Boeing Anlaşmasının Ardından Ocak Ayına Kadar Max Jetin Uçmasını Hedefliyor

 

Etiyopya, Boeing Anlaşmasının Ardından Ocak Ayına Kadar Max Jetin Uçmasını Hedefliyor





· Afrika’nın en büyük havayolu şirketi ölümlü 2019 kazasından sonra anlaşmayı kabul etti

· Etiyopya ve Boeing, Addis Ababa merkezinin genişletilmesinde ortak olacak

Etiyopya Havayolları Grubu, Mart 2019’da meydana gelen ölümlü kaza üzerine ABD’li uçak üreticisi ile mahkeme dışı bir anlaşmaya vardıktan sonra, Boeing 737 Max jeti ile uçuşlara önümüzdeki yılın başlarında yeniden başlamayı planlıyor.

CEO Tewolde GebreMariam, çeşitli modifikasyonlardan sonra modelin “makul şüphenin ötesinde” güvenli olduğuna ikna oldu. Daha önce, Afrika’nın en büyük taşıyıcısının, düzenleyiciler tarafından tekrar uçmaya izin verildikten sonra Max’e geri dönen son işletme olacağını söylemişti. Diğer birçok havayolu Max Jeti hizmete verdi.

CEO Perşembe günü gerçekleşen röportajda, Boeing 737 Max’in güvenilir olduğuna inandıklarını bu yılın sonu veya yeni yılın ilk ayında uçuşların başlatılabileceğini söyledi. Boeing ile anlaşmanın gizli olduğunu ve üzerinde anlaşma sağlandığını belirtti.

Tewolde, Etiyopya’nın Boeing ile anlaşmasının ABD anlaşmasından ayrı olduğunu söyledi.

Havayolunun Boeing ile yaptığı anlaşma havayolunun havacılık merkezini genişletmek için uçak üreticisi ile bir ortaklık gerçekleştirmesini de içermekte olup, Proje, ülkenin başkentindeki havacılık ve uzay üretim kapasitesini artırmaya yönelik olup, şehrin güneyinde planlanan 5 milyar dolarlık yeni bir havalimanı inşaatını da kapsamaktadır.

Tewolde, anlaşma kapsamında uçak parçaları ve bileşenlerinin üretileceğini ve bunların Boeing, Airbus ve diğer üreticilere satılacağını böylece Etiyopya’nın büyümesini hızlandıracağını ve bu konuda sanayinin de gelişeceğini söyledi.

B737 MAX kazasını yaşayan ikinci havayolu olan Etiyopya HY’nın bu kararıyla şimdi gözler Çin Havacılık otoritesinin MAX konusunda verilecek karara çevrildi. 11 Ağustos 2021’de gerçekleştirilen test uçuşunun ardından önümüzdeki günlerde kararını vererek uçuşları başlatacağı ümit edilmektedir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu                                                                                                            Kaptan Pilot(E)                                                                                                              Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...