Ana içeriğe atla

Etiyopya, Boeing Anlaşmasının Ardından Ocak Ayına Kadar Max Jetin Uçmasını Hedefliyor

 

Etiyopya, Boeing Anlaşmasının Ardından Ocak Ayına Kadar Max Jetin Uçmasını Hedefliyor





· Afrika’nın en büyük havayolu şirketi ölümlü 2019 kazasından sonra anlaşmayı kabul etti

· Etiyopya ve Boeing, Addis Ababa merkezinin genişletilmesinde ortak olacak

Etiyopya Havayolları Grubu, Mart 2019’da meydana gelen ölümlü kaza üzerine ABD’li uçak üreticisi ile mahkeme dışı bir anlaşmaya vardıktan sonra, Boeing 737 Max jeti ile uçuşlara önümüzdeki yılın başlarında yeniden başlamayı planlıyor.

CEO Tewolde GebreMariam, çeşitli modifikasyonlardan sonra modelin “makul şüphenin ötesinde” güvenli olduğuna ikna oldu. Daha önce, Afrika’nın en büyük taşıyıcısının, düzenleyiciler tarafından tekrar uçmaya izin verildikten sonra Max’e geri dönen son işletme olacağını söylemişti. Diğer birçok havayolu Max Jeti hizmete verdi.

CEO Perşembe günü gerçekleşen röportajda, Boeing 737 Max’in güvenilir olduğuna inandıklarını bu yılın sonu veya yeni yılın ilk ayında uçuşların başlatılabileceğini söyledi. Boeing ile anlaşmanın gizli olduğunu ve üzerinde anlaşma sağlandığını belirtti.

Tewolde, Etiyopya’nın Boeing ile anlaşmasının ABD anlaşmasından ayrı olduğunu söyledi.

Havayolunun Boeing ile yaptığı anlaşma havayolunun havacılık merkezini genişletmek için uçak üreticisi ile bir ortaklık gerçekleştirmesini de içermekte olup, Proje, ülkenin başkentindeki havacılık ve uzay üretim kapasitesini artırmaya yönelik olup, şehrin güneyinde planlanan 5 milyar dolarlık yeni bir havalimanı inşaatını da kapsamaktadır.

Tewolde, anlaşma kapsamında uçak parçaları ve bileşenlerinin üretileceğini ve bunların Boeing, Airbus ve diğer üreticilere satılacağını böylece Etiyopya’nın büyümesini hızlandıracağını ve bu konuda sanayinin de gelişeceğini söyledi.

B737 MAX kazasını yaşayan ikinci havayolu olan Etiyopya HY’nın bu kararıyla şimdi gözler Çin Havacılık otoritesinin MAX konusunda verilecek karara çevrildi. 11 Ağustos 2021’de gerçekleştirilen test uçuşunun ardından önümüzdeki günlerde kararını vererek uçuşları başlatacağı ümit edilmektedir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu                                                                                                            Kaptan Pilot(E)                                                                                                              Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı