Ana içeriğe atla

Japon ANA, bazı uçaklarına dünyanın ilk “eller serbest” tuvalet kapılarını yerleştirdi

 

Japon ANA, bazı uçaklarına dünyanın ilk “eller serbest” tuvalet kapılarını yerleştirdi


eller serbest kapı

All Nippon Airways (ANA), uçakta fiziksel teması en aza indirmek ve “patojenlerin potansiyel yayılmasını sınırlamak” için uçaklarına dünyanın ilk eller serbest tuvalet kapılarını yerleştirecek.

Japon havayolu şirketi, geçen yıl uçak içi tedarikçisi Jamco Corporation ile yenilikçi kapıyı geliştirmek için ortaklık kurdu ve geçen Eylül ayında havayolunun Tokyo Haneda havalimanındaki salonunda ürünün denemelerini gerçekleştirdi.

Eller serbest kapı, yolcuların kilidi açmak için dirseklerini kullanabilmeleri için büyük bir iç kapı kilitleme düğmesi ve ek bir tutamak ile donatılmıştır. Kapı mekanizmasına aşina olmayan yolculara operasyonel talimatlar sağlamak için tuvalet kabininin yanına bir tabela yerleştirildi.

Kapıların tanıtımı 1 Mayıstan itibaren iç hat uçuşlarında başlatılacak ve havayolu şirketi gelecekte tüm iç ve dış hat uçuşlarında hizmet vermeyi planlıyor. Yeni Ürün, 11 B787-8 uçağı, iki B787-9 uçağı ve sekiz B777-200 uçağı olmak üzere toplam 21 uçağa yerleştirilecek.

Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Planlama Başkan Yardımcısı Shinichi Inoue, ANA Bakım Taahhüdü ilkelerinin rehberliğinde, yenilikçi teknolojilerin geliştirilmesine ve uygulanmasına yatırım yapmaya devam ettiklerini çünkü yolcuların ve personelin sağlığı ve emniyetinin en önemli öncelik olduğunu söyledi.

Shinichi Inoue, “Eller serbest tuvalet kapısı, seyahat deneyiminin daha emniyetli ve daha rahat hale getirmenin yollarını ararken bu prensibi uygulamaya koyduğumuz en son örnektir” dedi ve girişimin, havayolunun bir dizi temizlik standardını içeren ANA Bakım taahhüdünün bir parçası olduğunu vurguladı.

On yıllardır belli bir standarta sahip ve önceliğinin fiziki güvenlik olan uçak tuvalet kapılarının pandemi sürecinde hijyen açısından da güvenilir olmasına karar verilmiş ve bu yönde yenileme çalışmaları başlatılmıştır. Zaman içerisinde diğer havayolu işletmelerinin de hatta uçak üreticilerinin de bu yeniliği kabullenerek değişimi gerçekleştirebilecekleri değerlendirilmektedir.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı