Ana içeriğe atla

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

 

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

0

Reuters haberine göre Singapur havacılık otoritesi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX’ın uçağının uçuşunun durdurulmasından iki yıldan fazla bir süre sonra hizmete geri dönmesini onaylayacağını ve Asya Pasifik bölgesinde bunu yapan en son ülkelerden birisi olacağını söyledi.

Singapur Sivil Havacılık Otoritesi (CAAS) yaptığı açıklamada, onayın, uçuşa elverişlilik direktiflerine ve ek uçuş ekibi eğitim gereksinimlerine uyan Singapore Airlines Ltd dahil olmak üzere kullanıcı operatörler için geçerli olduğunu söyledi.

Singapur, iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’da 737 MAX’ın uçuşunu durdurmuştu. İade onayı, modelin Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da hizmete dönmesinden aylar sonra gerçekleşti.

Boeing geçen ay ülkede test uçuşlarını yapmış olsa da Çin, 737 MAX’ın uçuşa iadesini henüz onaylamayan bölgedeki en büyük Pazar konumunda.

Mayıs ayında yapılan bir sunumda, Singapur Havayolları’nın altı uçağa sahip olduğunu ve 31 Mart 2022’de sona eren mali yılda sekiz uçağı daha teslim almayı planladığı belirtildi.

Singapur Havayolları Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 737 MAX uçaklarını hizmete iade etme gereksinimlerini karşılamak için önümüzdeki haftalarda CAAS ve diğer ilgili otoritelerle yakın çalışmaya devam edeceğini söyledi. Havayolu, 737 MAX operasyonlarıyla ilgili daha fazla ayrıntının daha sonraki bir tarihte açıklanacağını da sözlerine ekledi.

Kısa süre içersinde Çin otoritesince de Max’ın hizmete dönüşünün onaylanmasıyla Dünyanın her tarafında B737 MAX tekrar uçuyor olacak. Umuyoruz bu yaşananlar tüm uçak üreticilerince ders olarak alınır ve asla tekrarlanmaz.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu                                                                                                            Kaptan Pilot(E)                                                                                                          Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...