Ana içeriğe atla

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

 

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

0

Reuters haberine göre Singapur havacılık otoritesi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX’ın uçağının uçuşunun durdurulmasından iki yıldan fazla bir süre sonra hizmete geri dönmesini onaylayacağını ve Asya Pasifik bölgesinde bunu yapan en son ülkelerden birisi olacağını söyledi.

Singapur Sivil Havacılık Otoritesi (CAAS) yaptığı açıklamada, onayın, uçuşa elverişlilik direktiflerine ve ek uçuş ekibi eğitim gereksinimlerine uyan Singapore Airlines Ltd dahil olmak üzere kullanıcı operatörler için geçerli olduğunu söyledi.

Singapur, iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’da 737 MAX’ın uçuşunu durdurmuştu. İade onayı, modelin Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da hizmete dönmesinden aylar sonra gerçekleşti.

Boeing geçen ay ülkede test uçuşlarını yapmış olsa da Çin, 737 MAX’ın uçuşa iadesini henüz onaylamayan bölgedeki en büyük Pazar konumunda.

Mayıs ayında yapılan bir sunumda, Singapur Havayolları’nın altı uçağa sahip olduğunu ve 31 Mart 2022’de sona eren mali yılda sekiz uçağı daha teslim almayı planladığı belirtildi.

Singapur Havayolları Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 737 MAX uçaklarını hizmete iade etme gereksinimlerini karşılamak için önümüzdeki haftalarda CAAS ve diğer ilgili otoritelerle yakın çalışmaya devam edeceğini söyledi. Havayolu, 737 MAX operasyonlarıyla ilgili daha fazla ayrıntının daha sonraki bir tarihte açıklanacağını da sözlerine ekledi.

Kısa süre içersinde Çin otoritesince de Max’ın hizmete dönüşünün onaylanmasıyla Dünyanın her tarafında B737 MAX tekrar uçuyor olacak. Umuyoruz bu yaşananlar tüm uçak üreticilerince ders olarak alınır ve asla tekrarlanmaz.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu                                                                                                            Kaptan Pilot(E)                                                                                                          Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...