Ana içeriğe atla

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

 

Singapur, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine izin verecek

0

Reuters haberine göre Singapur havacılık otoritesi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Boeing 737 MAX’ın uçağının uçuşunun durdurulmasından iki yıldan fazla bir süre sonra hizmete geri dönmesini onaylayacağını ve Asya Pasifik bölgesinde bunu yapan en son ülkelerden birisi olacağını söyledi.

Singapur Sivil Havacılık Otoritesi (CAAS) yaptığı açıklamada, onayın, uçuşa elverişlilik direktiflerine ve ek uçuş ekibi eğitim gereksinimlerine uyan Singapore Airlines Ltd dahil olmak üzere kullanıcı operatörler için geçerli olduğunu söyledi.

Singapur, iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’da 737 MAX’ın uçuşunu durdurmuştu. İade onayı, modelin Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da hizmete dönmesinden aylar sonra gerçekleşti.

Boeing geçen ay ülkede test uçuşlarını yapmış olsa da Çin, 737 MAX’ın uçuşa iadesini henüz onaylamayan bölgedeki en büyük Pazar konumunda.

Mayıs ayında yapılan bir sunumda, Singapur Havayolları’nın altı uçağa sahip olduğunu ve 31 Mart 2022’de sona eren mali yılda sekiz uçağı daha teslim almayı planladığı belirtildi.

Singapur Havayolları Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 737 MAX uçaklarını hizmete iade etme gereksinimlerini karşılamak için önümüzdeki haftalarda CAAS ve diğer ilgili otoritelerle yakın çalışmaya devam edeceğini söyledi. Havayolu, 737 MAX operasyonlarıyla ilgili daha fazla ayrıntının daha sonraki bir tarihte açıklanacağını da sözlerine ekledi.

Kısa süre içersinde Çin otoritesince de Max’ın hizmete dönüşünün onaylanmasıyla Dünyanın her tarafında B737 MAX tekrar uçuyor olacak. Umuyoruz bu yaşananlar tüm uçak üreticilerince ders olarak alınır ve asla tekrarlanmaz.

 

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu                                                                                                            Kaptan Pilot(E)                                                                                                          Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı