Ana içeriğe atla

Son 737 Max problemi, Boeing’in uçak teslimatlarını yavaşlatıyor

 

Son 737 Max problemi, Boeing’in uçak teslimatlarını yavaşlatıyor




AP’in haberine göre Boeing, 737 Max uçağını etkileyen bir elektrik sorunuyla boğuşmaya devam ediyor ve bu aksilik, uçak üreticisinin yeni uçakları teslim etme kabiliyetine zarar veriyor.

Şirket Salı günü yaptığı açıklamada, Nisan ayında sadece dört Max jeti de dahil olmak üzere 17 uçak teslim ettiğini söyledi. CEO David Calhoun, Max’in yaşadığı sorun nedeniyle Nisan teslimatlarının “hafif” olacağı konusunda uyardı.

Teslimatların yavaşlaması Boeing’in nakit akışına zarar vermektedir, çünkü havayolları ve diğer müşteriler genellikle teslimat sırasında bir uçağın satın alma fiyatının büyük kısmını ödemektedirler.

Boeing’in en çok satan uçağı Max’ın, 346 kişinin hayatını kaybettiği iki kazadan sonra 20 ay boyunca uçuşu durdurulmuştu. Boeing’in uçuş kontrol sistemini güncelledikten sonra Kasım ayında uçağın teslimatlarına yeniden başlandı, ancak şu anda bazı parçaların elektriki topraklanmasıyla ilgili bir sorun nedeniyle yaklaşık 100 Max jeti beklemede. Boeing’in bir düzeltme bulması beklenenden çok daha uzun sürdü.

Kongre’ye Boeing’in montaj hattındaki sorunları anlatan eski bir Boeing üretim müdürü olan Ed Pierson, elektrik sorununun Max’in kaza sonrası incelemesi sırasında yakalanması gerektiğini söyledi. Federal Havacılık İdaresini, incelemesini uçuş kontrol sistemine odakladığı ve üretim sorunlarını incelemediği için eleştirdi.

Boeing, geçen ay 25 uçak siparişi aldığını, ancak müşterilerin 17 Max siparişini iptal ederek sekiz uçaktan net sipariş aldığını söyledi. Boeing hisseleri Salı günü% 1.7 düştü.

Ölümlü ardışık kazalar sonrası sorunu çözmeye odaklanılması ve süreci en kısa sürede tamamlama için çaba sarfedilmesi yine üretim hattında başka bir hataya yol açtı. Umarız kısa sürede sorun çözümlenerek MAX gökyüzünde emniyetle tekrar yerini alır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz,

ŞEKER BAYRAMIMIZI kutluyor, sağlıkla nice bayramlar diliyorum.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı