Ana içeriğe atla

Son 737 Max problemi, Boeing’in uçak teslimatlarını yavaşlatıyor

 

Son 737 Max problemi, Boeing’in uçak teslimatlarını yavaşlatıyor




AP’in haberine göre Boeing, 737 Max uçağını etkileyen bir elektrik sorunuyla boğuşmaya devam ediyor ve bu aksilik, uçak üreticisinin yeni uçakları teslim etme kabiliyetine zarar veriyor.

Şirket Salı günü yaptığı açıklamada, Nisan ayında sadece dört Max jeti de dahil olmak üzere 17 uçak teslim ettiğini söyledi. CEO David Calhoun, Max’in yaşadığı sorun nedeniyle Nisan teslimatlarının “hafif” olacağı konusunda uyardı.

Teslimatların yavaşlaması Boeing’in nakit akışına zarar vermektedir, çünkü havayolları ve diğer müşteriler genellikle teslimat sırasında bir uçağın satın alma fiyatının büyük kısmını ödemektedirler.

Boeing’in en çok satan uçağı Max’ın, 346 kişinin hayatını kaybettiği iki kazadan sonra 20 ay boyunca uçuşu durdurulmuştu. Boeing’in uçuş kontrol sistemini güncelledikten sonra Kasım ayında uçağın teslimatlarına yeniden başlandı, ancak şu anda bazı parçaların elektriki topraklanmasıyla ilgili bir sorun nedeniyle yaklaşık 100 Max jeti beklemede. Boeing’in bir düzeltme bulması beklenenden çok daha uzun sürdü.

Kongre’ye Boeing’in montaj hattındaki sorunları anlatan eski bir Boeing üretim müdürü olan Ed Pierson, elektrik sorununun Max’in kaza sonrası incelemesi sırasında yakalanması gerektiğini söyledi. Federal Havacılık İdaresini, incelemesini uçuş kontrol sistemine odakladığı ve üretim sorunlarını incelemediği için eleştirdi.

Boeing, geçen ay 25 uçak siparişi aldığını, ancak müşterilerin 17 Max siparişini iptal ederek sekiz uçaktan net sipariş aldığını söyledi. Boeing hisseleri Salı günü% 1.7 düştü.

Ölümlü ardışık kazalar sonrası sorunu çözmeye odaklanılması ve süreci en kısa sürede tamamlama için çaba sarfedilmesi yine üretim hattında başka bir hataya yol açtı. Umarız kısa sürede sorun çözümlenerek MAX gökyüzünde emniyetle tekrar yerini alır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz,

ŞEKER BAYRAMIMIZI kutluyor, sağlıkla nice bayramlar diliyorum.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...