Ana içeriğe atla

Çin, Boeing 737 MAX değişikliklerinden tatmin olduğunu belirtti, endüstri Çin’in geri bildirimini bekliyor

 

Çin, Boeing 737 MAX değişikliklerinden tatmin olduğunu belirtti, endüstri Çin’in geri bildirimini bekliyor




Çin havacılık düzenleyicisi, havayollarına Boeing 737 MAX uçağı için önerilen tasarım değişikliklerinin emniyet sorunlarını çözebileceğine inandıklarını ve bundan memnun olduğunu söyledi.

Reuters tarafından verilen tarihsiz bir bildirime göre, Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC), havayollarını 26 Kasım’a kadar 737 MAX için önerilen uçuşa elverişlilik yönergesi hakkında geri bildirim vermeye davet etti.

Yönerge, Mart 2019’da uçağın uçuştan alınmasından önce meydana gelen iki ölümlü kazada meydana gelenlere benzer sorunlar olması durumunda pilotların uygulayacağı özel prosedürlerin ana hatlarını vermektedir. Ayrıca, uçağın emniyetle uçurulabilmesi için çalışması gereken tüm sistemleri listelemektedir.

Dünyanın en büyük uçak pazarı olan Çin’de gökyüzüne dönüş Boeing için büyük önem taşımaktadır. Broker Jefferies, Eylül ayında bir duyurunun hisse senedi fiyatında %5’lik bir artış sağladığını söyledi.

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa geçen yıl, 737 MAX’ın uçuşa verilmesi için nihai olarak onaylamadan önce benzer önerilen direktifler hakkında endüstri geri bildirimi istemişti.

CAAC’ın bildirisinde, Boeing’in havacılık kontrol yazılımı ve görüntüleme sistemi tasarımı da dahil olmak üzere önerdiği değişikliklerin kapsamlı bir şekilde incelendiğini, değişikliklerin kazalara yol açan emniyetli olmayan durumları ortadan kaldırabileceğini değerlendirdiği belirtildi.

Ajans, bildirimle ilgili yorum talebine hemen yanıt vermedi. Bir Boeing sözcüsü, havayolunun 737 MAX’ı hizmete verilmesi için dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerle çalışmaya devam ettiğini söyledi. Havacılık devi, 737 MAX’ın Ağustos ayında CAAC için başarılı bir test uçuşu gerçekleştirdiğini belirtti.

Boeing İcra Kurulu Başkanı David Calhoun geçen ay, şirketin 737 MAX’ın uçması için yıl sonuna kadar Çin onaylarını almaya çalıştığını ve teslimatların 2022’nin ilk çeyreğinde yeniden başlamasının beklendiğini söylemişti.

Boeing geçen ay yaptığı açıklamada, depodaki yaklaşık 370 teslim edilmemiş 737 MAX uçağının yaklaşık üçte birinin Çinli müşteriler için olduğunu söyledi. 737 MAX uçuşlarının durdurulmasından önce Boeing, her yıl üretilen uçakların dörtte birini en büyük müşterisi olan Çinli alıcılara satıyordu.

Singapur, Malezya, Hindistan, Japonya, Avustralya ve Fiji dahil olmak üzere diğer Asya-Pasifik ülkeleri, 737 MAX’ın uçuşa verilmesini zaten onaylamıştı.

Emniyet endişelerinin ötesinde, Boeing’in Çin’deki satışları ABD-Çin arasındaki ticaret gerilimi nedeniyle sekteye uğradı ve Washington, Pekin’i yerel havayolları tarafından Boeing uçaklarının satın alınmasını engellemekle suçlamıştı.

Çin Otoritesi tarafından MAX uçakları için yapılan iyileştirmelerin kabul edilmesi üzerine MAX uçaklarının tüm havacılık sektöründe uçuşa verilmesi süreci tamamlanmış olacaktır. Habere göre bu konuda problem kalmadığını değerlendirebiliriz. Bundan sonraki süreç süratle tamamlanabilecek bürokratik bir işlemdir.

Kısa süre sonra Boeing MAX uçaklarının değişik versiyonları ile pazarda yer alacağı ve eski günlerdeki gibi rakipleri ile yarışabileceği değerlendirilebilir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...