Ana içeriğe atla

Çin, Boeing 737 MAX değişikliklerinden tatmin olduğunu belirtti, endüstri Çin’in geri bildirimini bekliyor

 

Çin, Boeing 737 MAX değişikliklerinden tatmin olduğunu belirtti, endüstri Çin’in geri bildirimini bekliyor




Çin havacılık düzenleyicisi, havayollarına Boeing 737 MAX uçağı için önerilen tasarım değişikliklerinin emniyet sorunlarını çözebileceğine inandıklarını ve bundan memnun olduğunu söyledi.

Reuters tarafından verilen tarihsiz bir bildirime göre, Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC), havayollarını 26 Kasım’a kadar 737 MAX için önerilen uçuşa elverişlilik yönergesi hakkında geri bildirim vermeye davet etti.

Yönerge, Mart 2019’da uçağın uçuştan alınmasından önce meydana gelen iki ölümlü kazada meydana gelenlere benzer sorunlar olması durumunda pilotların uygulayacağı özel prosedürlerin ana hatlarını vermektedir. Ayrıca, uçağın emniyetle uçurulabilmesi için çalışması gereken tüm sistemleri listelemektedir.

Dünyanın en büyük uçak pazarı olan Çin’de gökyüzüne dönüş Boeing için büyük önem taşımaktadır. Broker Jefferies, Eylül ayında bir duyurunun hisse senedi fiyatında %5’lik bir artış sağladığını söyledi.

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa geçen yıl, 737 MAX’ın uçuşa verilmesi için nihai olarak onaylamadan önce benzer önerilen direktifler hakkında endüstri geri bildirimi istemişti.

CAAC’ın bildirisinde, Boeing’in havacılık kontrol yazılımı ve görüntüleme sistemi tasarımı da dahil olmak üzere önerdiği değişikliklerin kapsamlı bir şekilde incelendiğini, değişikliklerin kazalara yol açan emniyetli olmayan durumları ortadan kaldırabileceğini değerlendirdiği belirtildi.

Ajans, bildirimle ilgili yorum talebine hemen yanıt vermedi. Bir Boeing sözcüsü, havayolunun 737 MAX’ı hizmete verilmesi için dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerle çalışmaya devam ettiğini söyledi. Havacılık devi, 737 MAX’ın Ağustos ayında CAAC için başarılı bir test uçuşu gerçekleştirdiğini belirtti.

Boeing İcra Kurulu Başkanı David Calhoun geçen ay, şirketin 737 MAX’ın uçması için yıl sonuna kadar Çin onaylarını almaya çalıştığını ve teslimatların 2022’nin ilk çeyreğinde yeniden başlamasının beklendiğini söylemişti.

Boeing geçen ay yaptığı açıklamada, depodaki yaklaşık 370 teslim edilmemiş 737 MAX uçağının yaklaşık üçte birinin Çinli müşteriler için olduğunu söyledi. 737 MAX uçuşlarının durdurulmasından önce Boeing, her yıl üretilen uçakların dörtte birini en büyük müşterisi olan Çinli alıcılara satıyordu.

Singapur, Malezya, Hindistan, Japonya, Avustralya ve Fiji dahil olmak üzere diğer Asya-Pasifik ülkeleri, 737 MAX’ın uçuşa verilmesini zaten onaylamıştı.

Emniyet endişelerinin ötesinde, Boeing’in Çin’deki satışları ABD-Çin arasındaki ticaret gerilimi nedeniyle sekteye uğradı ve Washington, Pekin’i yerel havayolları tarafından Boeing uçaklarının satın alınmasını engellemekle suçlamıştı.

Çin Otoritesi tarafından MAX uçakları için yapılan iyileştirmelerin kabul edilmesi üzerine MAX uçaklarının tüm havacılık sektöründe uçuşa verilmesi süreci tamamlanmış olacaktır. Habere göre bu konuda problem kalmadığını değerlendirebiliriz. Bundan sonraki süreç süratle tamamlanabilecek bürokratik bir işlemdir.

Kısa süre sonra Boeing MAX uçaklarının değişik versiyonları ile pazarda yer alacağı ve eski günlerdeki gibi rakipleri ile yarışabileceği değerlendirilebilir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı