Ana içeriğe atla

Endonezya, ilk ölümlü B737 MAX kazasının ardından tekrar uçmasına izin verdi

 

Endonezya, ilk ölümlü B737 MAX kazasının ardından tekrar uçmasına izin verdi




Reuters’in (Jakarta) haberine göre, Lion Air tarafından işletilen B737 MAX uçağının Ekim 2018’de yaşadığı kazada uçakta bulunan 189 kişinin tamamı yaşamını kaybetmişti. Kazanın ardından üç yıl sonra, Boeing 737 MAX üzerindeki uçuş yasağının kaldırıldığı, Endonezya ulaştırma bakanlığının Salı günü(bugün) yaptığı açıklamayla duyuruldu.

Mart 2019’da Etiyopya Havayolları tarafından işletilen uçaklardan birinin karıştığı benzer şekilde ikinci ölümlü kazadan sonra B737 MAX uçaklarının uçuşu tamamen durdurulmuştu.

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da hizmete verildikten sonra Avustralya, Japonya, Hindistan, Malezya, Singapur ve Etiyopya gibi ülkeler de tekrar uçuşa verilmesine müsaade verdiler. Aylar sonra Endonezya da MAX uçağının hizmete dönmesine onay verdi.

Bakanlık yaptığı açıklamada, yasağın kaldırılmasının hemen yürürlüğe girdiğini ve düzenleyiciler tarafından uçağın sisteminde yapılan değişikliklerin değerlendirilmesinin takip edilmeye devam edileceğini söyledi. Ayıca Havayollarının, 737 MAX’ı tekrar uçurabilmeleri için uçuşa elverişlilik direktiflerine uyması ve uçakların devamlı denetimde olunacağını ve hükümetin de uçakları denetleyeceğini açıklamasında belirtti.

Yasak öncesinde 10 adet 737 MAX uçağını işleten Lion Air, konu hakkında yorum yapmadı.

Ulusal bayrak taşıyıcı Garuda Indonesia CEO’su İrfan Setiaputra Reuters’e verdiği demeçte borçların yeniden yapılandırılmasına odaklanıldığı için MAX uçağını filosuna yeniden dahil etme planının olmadığını söyledi. Yasaktan önce bir adet B737 MAX işleten devlet kontrolündeki havayolu, plan kapsamında B737 filosunu 142’den 66 uçağa indirmeyi planladığını söyledi.

İlk B737 MAX kazasını yaşayan Endonezya kazayı takiben 3 sene sonunda tekrar MAX uçaklarını uçuşa vermiş oldu. Görünen o ki son 50 yıl içinde yaşanan tasarım hatasının sebep olduğu bu iki kaza uçaklardaki tüm yolcu ve mürettebatın ölümüyle sonlandığı için yaşattığı travma bilhassa yaşamını kaybedenlerin aileleri ve ülkeleri için kolayca unutulmayacak.

Tüm uçucularımıza emniyetli uçuşlar, sağlıklı, güzel bir yıl dileriz.

Mutlu Yıllar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı