Ana içeriğe atla

Endonezya, ilk ölümlü B737 MAX kazasının ardından tekrar uçmasına izin verdi

 

Endonezya, ilk ölümlü B737 MAX kazasının ardından tekrar uçmasına izin verdi




Reuters’in (Jakarta) haberine göre, Lion Air tarafından işletilen B737 MAX uçağının Ekim 2018’de yaşadığı kazada uçakta bulunan 189 kişinin tamamı yaşamını kaybetmişti. Kazanın ardından üç yıl sonra, Boeing 737 MAX üzerindeki uçuş yasağının kaldırıldığı, Endonezya ulaştırma bakanlığının Salı günü(bugün) yaptığı açıklamayla duyuruldu.

Mart 2019’da Etiyopya Havayolları tarafından işletilen uçaklardan birinin karıştığı benzer şekilde ikinci ölümlü kazadan sonra B737 MAX uçaklarının uçuşu tamamen durdurulmuştu.

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da hizmete verildikten sonra Avustralya, Japonya, Hindistan, Malezya, Singapur ve Etiyopya gibi ülkeler de tekrar uçuşa verilmesine müsaade verdiler. Aylar sonra Endonezya da MAX uçağının hizmete dönmesine onay verdi.

Bakanlık yaptığı açıklamada, yasağın kaldırılmasının hemen yürürlüğe girdiğini ve düzenleyiciler tarafından uçağın sisteminde yapılan değişikliklerin değerlendirilmesinin takip edilmeye devam edileceğini söyledi. Ayıca Havayollarının, 737 MAX’ı tekrar uçurabilmeleri için uçuşa elverişlilik direktiflerine uyması ve uçakların devamlı denetimde olunacağını ve hükümetin de uçakları denetleyeceğini açıklamasında belirtti.

Yasak öncesinde 10 adet 737 MAX uçağını işleten Lion Air, konu hakkında yorum yapmadı.

Ulusal bayrak taşıyıcı Garuda Indonesia CEO’su İrfan Setiaputra Reuters’e verdiği demeçte borçların yeniden yapılandırılmasına odaklanıldığı için MAX uçağını filosuna yeniden dahil etme planının olmadığını söyledi. Yasaktan önce bir adet B737 MAX işleten devlet kontrolündeki havayolu, plan kapsamında B737 filosunu 142’den 66 uçağa indirmeyi planladığını söyledi.

İlk B737 MAX kazasını yaşayan Endonezya kazayı takiben 3 sene sonunda tekrar MAX uçaklarını uçuşa vermiş oldu. Görünen o ki son 50 yıl içinde yaşanan tasarım hatasının sebep olduğu bu iki kaza uçaklardaki tüm yolcu ve mürettebatın ölümüyle sonlandığı için yaşattığı travma bilhassa yaşamını kaybedenlerin aileleri ve ülkeleri için kolayca unutulmayacak.

Tüm uçucularımıza emniyetli uçuşlar, sağlıklı, güzel bir yıl dileriz.

Mutlu Yıllar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...