Ana içeriğe atla

Pilot, uçuş öncesinde Glasgow Havalimanı’nda limit üstü alkollü olduğu için 10 ay hapis cezasına çarptırıldı

 

Pilot, uçuş öncesinde Glasgow Havalimanı’nda limit üstü alkollü olduğu için 10 ay hapis cezasına çarptırıldı



BBC News haberine göre 63 yaşındaki Glendon Gulliver, 2 Ağustos 2019’da Glasgow’dan Newark’a United Airlines UA162 seferini yapacaktı. Ancak bir vatandaş önceki gece Gulliver’i içerken gördü ve Twitter üzerinden Glasgow Havalimanı’na ihbar etti.

Paisley Polis departmanı, pilotun alkol testinden geçemediğini ve 09:00’da yapacağı uçuşundan önce tutuklandığını duyurdu

İskoç Mahkemeleri, Demiryolları ve Ulaştırma Güvenliği Yasası’nı ihlal ederek “nefesinde alkolle havacılık işlevi gerçekleştirmeye teşebbüs ettiğini” kabul etti.

Daily Record Gazetesi’nde bildirildiği üzere, Körfez Savaşı gazisi Gulliver, uçuş için yasal sınırın dört katı alkol aldığı tespit edildi. United Airlines Pilotu Glendon Gulliver 10 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Şerif Gillian Craig ona şunları söyledi: “Hayatını sizin ellerinize bırakan bu insanlar için ticari bir uçağın pilotu olarak sorumluluğunuzun büyüklüğünü anlatmak çok zor. 177 erkek, kadın ve çocuktan oluşan yolcular Pilotlarının ayık olmasını beklerler. Böylesi bir uçuşun sonuçlarının ne olabileceğini düşünmekten korkuyorum.”

United Airlines sözcüsü ise olay hakkında şunları söyledi: “Dün hüküm giyen eski pilot artık United için uçmuyor. Müşterilerimizin ve mürettebatımızın emniyeti en yüksek önceliğimizdir.”

Yaklaşık 15 yıldır uluslararası kurallar gereği işletmeler uçuş ekipleri için uçuş hattında tesadüfi alkol kontrolü yapmakla yükümlüdür. Yıllar içerisinde bazı hava limanlarında yapılan testlerde limit üstü alkollü tespit edilen pilotlar tespit edilerek emniyetli uçuş için gereği yapılmıştır. Kurallar uçuş öncesinde 12 saat içerisinde alkol alınmamasını zorunlu kılmaktadır. Kural sadece alkolle bağlı olmayıp Sakinleştirici ve buna benzer ilaçları ve uyuşturucu maddeleri de içermektedir.

Çok yüksek bir iş ve iç disiplin gerektiren pilotluk mesleğinde bunu gerçekleştiremeyenlere asla taviz verilmemesi gereğine inanılmalı ve gereği gecikmeksizin yapılmalıdır. Bu disiplinden yoksun kişilere tanınacak taviz bir çok kişinin yaşamına son vermek olacaktır.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...