Ana içeriğe atla

Pilot, uçuş öncesinde Glasgow Havalimanı’nda limit üstü alkollü olduğu için 10 ay hapis cezasına çarptırıldı

 

Pilot, uçuş öncesinde Glasgow Havalimanı’nda limit üstü alkollü olduğu için 10 ay hapis cezasına çarptırıldı



BBC News haberine göre 63 yaşındaki Glendon Gulliver, 2 Ağustos 2019’da Glasgow’dan Newark’a United Airlines UA162 seferini yapacaktı. Ancak bir vatandaş önceki gece Gulliver’i içerken gördü ve Twitter üzerinden Glasgow Havalimanı’na ihbar etti.

Paisley Polis departmanı, pilotun alkol testinden geçemediğini ve 09:00’da yapacağı uçuşundan önce tutuklandığını duyurdu

İskoç Mahkemeleri, Demiryolları ve Ulaştırma Güvenliği Yasası’nı ihlal ederek “nefesinde alkolle havacılık işlevi gerçekleştirmeye teşebbüs ettiğini” kabul etti.

Daily Record Gazetesi’nde bildirildiği üzere, Körfez Savaşı gazisi Gulliver, uçuş için yasal sınırın dört katı alkol aldığı tespit edildi. United Airlines Pilotu Glendon Gulliver 10 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Şerif Gillian Craig ona şunları söyledi: “Hayatını sizin ellerinize bırakan bu insanlar için ticari bir uçağın pilotu olarak sorumluluğunuzun büyüklüğünü anlatmak çok zor. 177 erkek, kadın ve çocuktan oluşan yolcular Pilotlarının ayık olmasını beklerler. Böylesi bir uçuşun sonuçlarının ne olabileceğini düşünmekten korkuyorum.”

United Airlines sözcüsü ise olay hakkında şunları söyledi: “Dün hüküm giyen eski pilot artık United için uçmuyor. Müşterilerimizin ve mürettebatımızın emniyeti en yüksek önceliğimizdir.”

Yaklaşık 15 yıldır uluslararası kurallar gereği işletmeler uçuş ekipleri için uçuş hattında tesadüfi alkol kontrolü yapmakla yükümlüdür. Yıllar içerisinde bazı hava limanlarında yapılan testlerde limit üstü alkollü tespit edilen pilotlar tespit edilerek emniyetli uçuş için gereği yapılmıştır. Kurallar uçuş öncesinde 12 saat içerisinde alkol alınmamasını zorunlu kılmaktadır. Kural sadece alkolle bağlı olmayıp Sakinleştirici ve buna benzer ilaçları ve uyuşturucu maddeleri de içermektedir.

Çok yüksek bir iş ve iç disiplin gerektiren pilotluk mesleğinde bunu gerçekleştiremeyenlere asla taviz verilmemesi gereğine inanılmalı ve gereği gecikmeksizin yapılmalıdır. Bu disiplinden yoksun kişilere tanınacak taviz bir çok kişinin yaşamına son vermek olacaktır.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı