Ana içeriğe atla

Airbus, ilk A319neo’yu China Southern’e teslim etti

 

Airbus, ilk A319neo’yu China Southern’e teslim etti




A319neo

Airbus, A320neo ailesinin küçük uçağı ilk A319neo’yu B-328A tescili ile China Southern Airlines’a teslim etti.

Guangzhou merkezli havayolu sadece iki adet A319neo sipariş etmişti. Uçağın, özellikle Çin’in dağlık güneybatı bölgeleri çevresinde, yüksek irtifa destinasyonlarına giden rotalarda konuşlandırılması bekleniyor. China Southern’in A319neo’su, sekiz busines, 24 premium ekonomi ve 108 ekonomi koltuğu ile üç sınıf düzende yapılandırılmıştır.

Aviation Week Network Filo veri tabanına göre, Airbus’ın sipariş listesinde 61 adet A319neo olduğu görülmektedir. Spirit Airlines 31 uçak ile en büyük siparişe sahiptir.

China Southern, Çin’de A319neo sipariş eden tek havayolu olmayıp, bayrak taşıyıcı Air China’nın teslimatları bu yılın ikinci çeyreğinden itibaren başlaması beklenen dört A319Neo siparişi mevcut.

Uçuş takip sağlayıcısı Flightradar24’e göre, uçak Hamburg’dan Çin’e teslimat uçuşunda Kazakistan’ın Nur-Sultan kentinde bir mola verdi.

A319neo’nun satışları şu ana kadar istenilen yoğunlukta değil.. Havayolları arasında bu tipe yönelik talebin düşük olmasının nedeni, uçağın Embraer E2, COMAC C919 ve Airbus’ın kendi A220’si gibi çok sayıda büyük bölgesel ticari jetle benzer performansına bağlanabilir. Bu konuda ciddi rekabet söz konusu.

A220, Asya-Pasifik pazarına henüz tam olarak giremedi. Umut verici çalışma koşullarına rağmen bölgedeki tek müşteri, filosunda 10 adet A220 bulunan Korean Air. Uçak ayrıca henüz Çin’de onaylanmadı.

Airbus CCO’su Christian Scherer, Şubat ayında Singapur Airshow öncesinde basına yaptığı açıklamada, Genellikle yeni tip uçakların Çin’deki sertifikasyon yetkililerinin dikkatini çektiğini ve zaman içinde bölgedeki diğer müşterilerin de talep gördüğünü buna bağlı olarak A220’nin Çin’de Airbus için önemini arttıracağını belirtti.

Bilhassa dar gövdeli uçakların sektörel talebi son yıllarda Boeing MAX uçaklarının yaşadığı kazalar sonrasında Airbus yönünde artmıştı. 2021’in son aylarında MAX uçağının tekrar uçuşa dönmesi ve ilgili otoritelerce emniyetli olduğu konusunda olumlu paylaşımları ile B737 MAX uçaklarının değişik versiyonları için oldukça yüksek miktarlarda siparişler gerçekleşti. Dolayısıyla rekabet artmaya başladı. Daha Emniyetli, daha düşük maliyetli ve daha konforlu olma çabaları pazarın ibresini değiştirecek.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı