Ana içeriğe atla

Airbus, ilk A319neo’yu China Southern’e teslim etti

 

Airbus, ilk A319neo’yu China Southern’e teslim etti




A319neo

Airbus, A320neo ailesinin küçük uçağı ilk A319neo’yu B-328A tescili ile China Southern Airlines’a teslim etti.

Guangzhou merkezli havayolu sadece iki adet A319neo sipariş etmişti. Uçağın, özellikle Çin’in dağlık güneybatı bölgeleri çevresinde, yüksek irtifa destinasyonlarına giden rotalarda konuşlandırılması bekleniyor. China Southern’in A319neo’su, sekiz busines, 24 premium ekonomi ve 108 ekonomi koltuğu ile üç sınıf düzende yapılandırılmıştır.

Aviation Week Network Filo veri tabanına göre, Airbus’ın sipariş listesinde 61 adet A319neo olduğu görülmektedir. Spirit Airlines 31 uçak ile en büyük siparişe sahiptir.

China Southern, Çin’de A319neo sipariş eden tek havayolu olmayıp, bayrak taşıyıcı Air China’nın teslimatları bu yılın ikinci çeyreğinden itibaren başlaması beklenen dört A319Neo siparişi mevcut.

Uçuş takip sağlayıcısı Flightradar24’e göre, uçak Hamburg’dan Çin’e teslimat uçuşunda Kazakistan’ın Nur-Sultan kentinde bir mola verdi.

A319neo’nun satışları şu ana kadar istenilen yoğunlukta değil.. Havayolları arasında bu tipe yönelik talebin düşük olmasının nedeni, uçağın Embraer E2, COMAC C919 ve Airbus’ın kendi A220’si gibi çok sayıda büyük bölgesel ticari jetle benzer performansına bağlanabilir. Bu konuda ciddi rekabet söz konusu.

A220, Asya-Pasifik pazarına henüz tam olarak giremedi. Umut verici çalışma koşullarına rağmen bölgedeki tek müşteri, filosunda 10 adet A220 bulunan Korean Air. Uçak ayrıca henüz Çin’de onaylanmadı.

Airbus CCO’su Christian Scherer, Şubat ayında Singapur Airshow öncesinde basına yaptığı açıklamada, Genellikle yeni tip uçakların Çin’deki sertifikasyon yetkililerinin dikkatini çektiğini ve zaman içinde bölgedeki diğer müşterilerin de talep gördüğünü buna bağlı olarak A220’nin Çin’de Airbus için önemini arttıracağını belirtti.

Bilhassa dar gövdeli uçakların sektörel talebi son yıllarda Boeing MAX uçaklarının yaşadığı kazalar sonrasında Airbus yönünde artmıştı. 2021’in son aylarında MAX uçağının tekrar uçuşa dönmesi ve ilgili otoritelerce emniyetli olduğu konusunda olumlu paylaşımları ile B737 MAX uçaklarının değişik versiyonları için oldukça yüksek miktarlarda siparişler gerçekleşti. Dolayısıyla rekabet artmaya başladı. Daha Emniyetli, daha düşük maliyetli ve daha konforlu olma çabaları pazarın ibresini değiştirecek.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...