Ana içeriğe atla

Corendon Airlines, ALC’den 9 Boeing 737 MAX kiralayacak

 

Corendon Airlines, ALC’den 9 Boeing 737 MAX kiralayacak




Corendon Airlines Group, Air Lease Corporation (ALC) ile altı adet MAX 8 ve üç adet MAX 9 olmak üzere dokuz Boeing 737 MAX için bir kiralama anlaşması yaptığını duyurdu. İlk Beş MAX 8 bu baharda Corendona’a katılacak, kalan uçaklar ise 2023’te gelecek.

Corendon Airlines, filosunu altı adet MAX 8 ve üç adet MAX 9 ekleyerek iyice güçlendirecek.

Corendon Airlines’ın 2022 Baharında Türkiye operasyonları için beş yeni MAX 8 ayarlandı ve kalan MAX 8 2023’ün ilk çeyreğinde teslim edilecek. Havayolu ayrıca 2023’ün ilk yarısında teslim edilmek üzere üç yeni MAX 9 kiralayacak. Toplam 9 737 MAX uçağı, ALC’nin Boeing ile olan anlaşması çerçevesinde gelecek.

Corendon Airlines Group’un ortalama yaşı 13 olan 27 737-800 uçağı var. Bunlardan 15’i Türkiye şubesinde (CAI), 12’si ise iki Avrupa iştiraki Corendon Dutch Airlines (CND) ve Corendon Airlines Europe (CXI) altında faaliyet gösteriyor. Türkiye havacılık sektöründe THY’dan sonra B737 MAX uçağına sahip ikinci Havayolu işletmesi olma özelliğine sahip.

Corendon Airlines Group, 2000 yılında Hollanda’da kurulmuş bir seyahat holdingi olan Corendon International Travel’ın bir parçasıdır. Havayolu 2005 yılında faaliyete geçmiş olup merkezi Antalyadır. Corendon Airlines Group, Türkiye şubesinin yanı sıra sıra Hollanda ve Malta’da bulunan Corendon Dutch Airlines ve Corendon Airlines Europe olmak üzere iki bağlı şirkete sahiptir.

Öncelikle turizme bağlı havayolu şirketi olan Corendon, 40’tan fazla farklı ülkeye yılda yaklaşık 10 milyon yolcu taşıyor.

Ülkemiz turizmine ve ekonomisine olumlu katkıları olan Corendon Havayollarına sağlıkla emniyetli uçuşlar dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...