Ana içeriğe atla

Etiyopya Hava Yollarının B737 MAX Uçağı Ölümlü Kaza Sonrasında İlk Kez Yolcularla Uçacak

 

Etiyopya Hava Yollarının B737 MAX Uçağı Ölümlü Kaza Sonrasında İlk Kez Yolcularla Uçacak




Reuters haberine göre Etiyopya Havayolları Salı günü Boeing 737 MAX uçağını uçurmaya devam edeceği belirtildi. Böylece MAX kullanıcıları arasında Etiyopya Havayolları da MAX uçağını tekrar uçurmaya başlayan son havayolu oldu.

Mart 2019’da Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa’dan kalkarak Nairobi’ye giden B737 MAX uçağı, kalkıştan altı dakika sonra Bishoftu kasabası yakınlarında bir tarlaya düştü ve 157 yolcu ve mürettebatın tümü öldü. Kaza, beş ay önce aynı model diğer bir uçağın Endonezya’da düşmesi sonucu 189 kişinin ölümüne neden olan benzer bir kazanın ardından meydana gelmişti.

Kazalar, uçaktaki bir sistemle ilgili bir sorunu ortaya çıkardı ve model dünya çapında yere indirildi, Boeing’e yaklaşık 20 milyar dolara mal oldu ve sertifikasyon sürecindeki eksiklikleri ortaya çıkaran mahkeme davalarını tetikledi.

Yapılacak ilk yolculu uçuşta gazeteciler, diplomatlar ve yetkililerden oluşan yolcularla birlikte Afrika’nın en yüksek dağı olan Kilimanjaro Dağı çevresinde bir gösteri uçuşu yapılarak Addis Ababa’ya geri dönülecek.

Etiyopya Havayolları kazasında ölenlerin bazılarının akrabaları, 737 MAX ile uçuşa devam edilmesi kararına kızgın olduklarını belirttiler.

Etiyopya Havayolları 22 Ocak’ta yaptığı açıklamada, kararın birden fazla düzenleyici kurum tarafından “yoğun yeniden sertifikasyon çalışması sonrasında” geldiğini söyledi.

Havayolunun CEO’su Tewolde Gebremariam yaptığı açıklamada 20 aydan fazla süren titiz düzeltme sürecinin dikkatli bir şekilde izlendiğini ve pilotların, mühendislerin, uçak teknisyenlerinin ve kabin ekibinin gerekli tüm eğitimleri alarak filonun emniyetli ve güvenilir olduğunu belirtti.

İkinci kazayı yaşayan Etiyopya Havayollarının da İlk kazayı yaşayan Lion Havayollarından sonra uçuşlara başlama kararını almasıyla MAX kazalarının unutturulması yolunda önemli bir adım atılmış oldu.

Tüm havacılık sektörüne kazasız emniyetli bir yıl dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...