Ana içeriğe atla

THY B739 Uçağı Sofya Kalkışı sonrası Teknik Arıza Nedeniyle Havalimanına Geri Döndü

 


THY B739 Uçağı Sofya Kalkışı sonrası Teknik Arıza Nedeniyle Havalimanına Geri Döndü



6 Şubat 2022 günü Sofya- İstanbul TK-1030 seferini yapacak olan TC-JYF tescilli Türk Hava Yolları’na ait Boeing 737-900 tipi uçağı, Sofya LBSF Havalimanı 27 pistinden kalkışı takiben kısa süre sonra uçuş ekibi hava trafik kontrolüne acil durum ikazı ile uçuş kontrol sorunu yaşandığını ve bu sebeple tırmanışın 6000ft’te durdurulduğunu ve Sofya Havalimanına iniş talep ettiklerini bildirdi.

Kontrolör ile sağlanan mutabakat ile inişin 09 pistine yapılmasına karar verilerek radar vektörü ile 09 pistine yaklaşma yapılır ve emniyetle iniş tamamlanır.

   TC-JYF Sofya Havalimanına Geri Dönüş Paterni

ADSB üzerinden alınan radar görüntüsünde kalkışı takiben tırmanışta 3300ft geçildikten sonra normal olarak 240kts sabit süratte olması beklenirken süratin seri bir şekilde 313kts’ a kadar yükseldiği ve aynı süre içinde tırmanış varyosu -1600ft olarak görülmektedir. Bu durum uçağın pitch durumunda ani olarak burun aşağı pozisyona geldiğini belirtmektedir. Olaya ilişkin teknik bilgilendirme yapılmadığı için kesin bir şey söyleyememekle birlikte uçuş ekibinin de acil durum bildiriminden de ciddi bir uçuş kontrol arızası yaşandığı ve bunun da pitch trim sisteminden oluşabileceği değerlendirilebilir. İlgililer tarafından açıklama yapıldığı takdirde ayrıca bilgilendirme yapılacaktır.

TC-JYF Sofya Havalimanına Geri Dönüş Uçuş Parametresi( İrtifa, Yer sürati, Dikey hız değerleri) olay başlangıç anı daire içine alınmıştır.

Yaşanan teknik problem her ne ise uçuş ekibinin uygun prosedürleri başarıyla uygulayarak emniyetle inişi tamamladığı görülmektedir.

Uçuş sonrasında yapılan teknik kontrolde uçağın uçamayacağına karar verilmiş ve yaklaşık 24 saat sonra teknik işlemler tamamlanarak emniyetle uçulabileceğine karar verilmiş ve uçak boş olarak ana üs İstanbul havalimanına getirilmiştir. Sonrasında yapılan teknik işlemler sonrası TC-JYF uçağı uçuşuna emniyetle devam etmektedir. Bir sonraki gün aynı uçağın Bodrum İstanbul seferinde kalkış sonrası Bodrum havalimanına geri dönüşünün teknik arıza ile ilgisi olmayıp kötü hava şartlarında yıldırım isabet etmesi nedeniyle emniyetli sahada kalmak için kontrol amaçlı olduğu belirtilmiştir.

 

Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı