Ana içeriğe atla

China Eastern Airlines, Uçuşları Durdurulan Boeing 737-800 Uçuşlarını Yeniden Başlattı

 

China Eastern Airlines, Uçuşları Durdurulan Boeing 737-800 Uçuşlarını Yeniden Başlattı


21 Mart 2022’de China Eastern Airlines, 132 kişinin ölümüne neden olan ölümlü kazadan sonra tüm Boeing 737-800 uçaklarının uçuşlarının durdurulduğunu duyurmuştu. Şanghay merkezli havayolu, yaklaşık bir ay sonrasında uçakların tekrar uçuşa verilmesine karar verdi.

21 Mart günü , Kunming ve Guangzhou rotasında MU5735 seferini gerçekleştiren B737-800 uçağı Çin’in Wuzhou kentinde araziye düştü ve uçakta bulunan 132 kişini hayatını kaybetmişti. Kazanın ardından havayolu, 737-800’lerini yere indirme kararı almıştı.

China Eastern, 106 adet 737-800 uçağına sahip olup tüm uçaklar için sistematik testler, yapısal kontroller ve “her bir uçak için doğrulanmış uçuşa elverişlilik verilerinin gerçekleştirildiğini ve ticari uçuşa başlamadan önce tüm uçakların test uçuşlarının gerçekleştirileceğini” paylaştı.

Her şeye rağmen, B737-800’ler uçuşlar devam ediyor. Flight MU5843 seferi dün 10:02’de Kunming’den B-207L tescilli B737-800 ile yapıldı. Uçak, saat 11:03’te Chengdu’ya indi. Bu rota, önceki günlerde B737-700’ler tarafından yapılıyordu, China Eastern 39 adet B737-700 uçağına sahiptir . Bu uçuş öncesinde B-207L, 16 Nisan’da Kunming’de bir test uçuşu gerçekleştirmişti ve bu çağın önümüzdeki birkaç gün içinde Kunming ve Chengdu arasında uçmaya devam edeceği bilgisi verildi.

Kazanın yaşandığı 21 Mart günü yaşanan MU5735 kazasına ilişkin Çin Sivil havacılık otoritesince yayınlanan açıklama ve uçak tarafından iletilen ADS-B verilerine dayanılarak ilk değerlendirmemi 21 Mart günü paylaşmıştım. Çin’in tarihteki en ölümlü üçüncü hava kazasıdır. Arama kurtarma çalışmaları sonrasında uçağın her iki kara kutusu kurtarıldı ve olaydan sonraki 30 gün içinde ICAO ile bir ön rapor paylaşılacağı duyuruldu.

31 Mart’ta Çin Devlet Başkanlığı, soruşturmanın tamamlanmasını takiben nihai raporun hazırlanarak kamuoyuna açıklanacağını paylaştı. Kokpit Ses kaydedici ve Uçuş Verileri kaydedicisinin çözümlenebilmesi için Amerika Birleşik Devletleri’nin NTSB’si, kazanın sebebinin belirlenmesine yardımcı olmak için Çin’in CAAC’siyle işbirliği yapmaktadır.

Önümüzdeki günlerde bu çalışmaların tamamlanmasını takiben MU5735 kazasına ilişkin Ön kaza raporunun yayınlanmasını ümit ediyoruz. Kazaya ilişkin değerlendirmemi raporun yayınlanmasından sonra paylaşacağım.

 

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...