Ana içeriğe atla

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU57 35 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandi

 

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU5735 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandı


20 Nisan 2022’de CAAC, ön raporun ICAO’ya sunulduğunu belirten bir açıklama yayınladı. CVR ve FDR verilerinin çözümlenmesine ilişkin çalışmaların halen devam etmekte olduğu belirtildi.

Uçak, düz uçuş seviyesi olan 8900 metre irtifadan 14:20:55L’de alçalmaya başladı. Radar kayıtlarına göre 14:21:40L’de 3380 metre yükseklikte son konumu kaydetti, bu kayda göre yer hızı 1010km/saat ve baş istikameti 117 derecedir ve bu anda bağlantı kaybolur. Ana enkaz 45 metrekare alan içinde ve 2,7 metre derinliğindeki bir su birikintisi içinde bulundu. Enkaz, yatay stabiliser, dikey kuyruk, sol ve sağ motorlar, sol ve sağ kanatlar, gövde parçaları, kokpit parçaları, iniş takımlarını içeriyordu. Elde edilen parçalar daha detaylı analiz için bir depoya nakledildi.

Kaza yerini çevreleyen ormanda yangın izleri vardı. Kıvrık kanat ucu arka kenarı, ana çarpma bölgesinden yaklaşık 12 km uzakta bulundu. Uçuş ve Kabin Ekibinin yeterliliği ve sertifikasyonu kusursuzdu, uçak uçuşa elverişliydi ve teknik kayıtlarında herhangi bir ertelenmiş girdi yoktu; ayrıca uçakta tehlikeli kargo bulunmuyordu. Yerdeki seyrüsefer yardımcılarının tamamı normal şekilde çalışıyordu, uçak seyir irtifasından ayrıldığında bölge için tehdit oluşturacak bir hava tahmini söz konusu değildi. Uçakla telsiz iletişimi 14:16L’ye (son telsiz iletişimi) kadar normaldi.

Uçak tarafından iletilen Mode-S verileri, uçağın hızlı bir şekilde alçalmaya başladığında, uçağın Guangzhou’nun yaklaşık 130 nm batısında 8900 metre/FL291’de 14:20L (06:20Z)’de rotada olduğunu göstermektedir, Transponderden 14:23L’de (06:23Z) alınan son konum pozisyonu N23.34 E111.15 olup irtifa deniz seviyesinden 3200feet yüksekliktedir.

CVR ve FDR cihazları çözümlemeleri henüz tamamlanmamasına rağmen eldeki bilgiler ışığında kaza ön raporunun hazırlanarak ICAO ile paylaşıldığı belirtilmiştir. Kısıtlı bilgiler çerçevesinde kazaya sebep olan asıl ve tali nedenler ve tavsiyelerin raporda yer almadığı değerlendirilmektedir. Her şeye rağmen rapor kamuoyuna yayınlandığında gelişmeleri paylaşacağız.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...

26 Nisan Dünya Pilotlar Gününü Kutlarken

  26 Nisan Dünya Pilotlar Gününü Kutlarken Ülkemizde 1 numaralı pilot lisansına sahip olan Fesa Evrensev’in Türkiye semalarında ilk uçuşu yaptığı 26 Nisan günü, bu uçuştan tam 88 yıl sonra 2000 yılında “26 Nisan Türkiye Pilotlar Günü” olarak kutlanmasına karar verilmiş ve böylece bu kutlama geleneksel hale getirilmiştir. Önceleri sadece ülkemizde kutlanan pilotlar günü etkinliği, 2013 yılında Dublin’de yapılan Uluslararası Havayolu Pilot Birlikleri Federasyonu (IFALPA) Genel Kurulu’nda TALPA heyetinin yaptığı önerinin kabul edilmesiyle birlikte, 2014 yılından bu yana her yıl “26 Nisan Dünya Pilotlar Günü” olarak kutlanmaktadır. Havacılık sektörünün bu çok özel gününde havayolu ulaşımının daha emniyetli operasyon yapması gereğinden söz etmeden satırlarıma son vermek istemedim. Dünyada teknolojinin gelişimi ve yapay zekanın insanların bir çok işlevini üstlenmesi nedeniyle bilhassa uçak üreticisi ve işletmelerin kokpitte 1 pilottan tasarruf ederek işletme maliyetlerini azaltma kaygısı...

Ural Havayolları’na ait A320 uçağı 159 Yolcusuyla Sibirya’daki Bir Tarlaya Acil İniş Yaptı

  Ural Havayolları’na ait A320 uçağı 159 Yolcusuyla Sibirya’daki Bir Tarlaya Acil İniş Yaptı 12 Eylül 2023 Yekaterinburg merkezli bir Rus havayolu şirketi olan Ural Havayollarına ait A320 uçağı Karadeniz kenarındaki Soçi havalimanından Sibirya’nın Omsk Havalimanına yaptığı uçuşta Novosibirsk yakınlarında bir tarlaya acil iniş gerçekleştirdi. Rus yetkililer, tüm yolcuların ve altı mürettebatın uçaktan yara almadan kurtulduğunu söyledi. Acil iniş yapmak zorunda kaldığında Karadeniz’deki Soçi kasabasından Sibirya’daki Omsk’a uçuyordu. Yetkililer, Karadeniz’deki Sochi kentinden Sibirya’nın Omsk kentine 167 kişiyle uçan Rus Airbus A320 yolcu uçağının Salı günü Sibirya’daki bir sahaya acil iniş yaptığını söyledi. Moskova havacılık ajansı Rosaviatsia yaptığı açıklamada, Moskova saatiyle 05.44’te(02.44Z) Soçi-Omsk seferini yapan Ural Havayolları’na ait A320 uçağının acil inişi başarıyla gerçekleştirdiğini belirtti. Açıklamada, inişin Sibirya’nın Novosibirsk bölgesindeki Kamenka köyü yakınl...