Ana içeriğe atla

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU57 35 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandi

 

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU5735 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandı


20 Nisan 2022’de CAAC, ön raporun ICAO’ya sunulduğunu belirten bir açıklama yayınladı. CVR ve FDR verilerinin çözümlenmesine ilişkin çalışmaların halen devam etmekte olduğu belirtildi.

Uçak, düz uçuş seviyesi olan 8900 metre irtifadan 14:20:55L’de alçalmaya başladı. Radar kayıtlarına göre 14:21:40L’de 3380 metre yükseklikte son konumu kaydetti, bu kayda göre yer hızı 1010km/saat ve baş istikameti 117 derecedir ve bu anda bağlantı kaybolur. Ana enkaz 45 metrekare alan içinde ve 2,7 metre derinliğindeki bir su birikintisi içinde bulundu. Enkaz, yatay stabiliser, dikey kuyruk, sol ve sağ motorlar, sol ve sağ kanatlar, gövde parçaları, kokpit parçaları, iniş takımlarını içeriyordu. Elde edilen parçalar daha detaylı analiz için bir depoya nakledildi.

Kaza yerini çevreleyen ormanda yangın izleri vardı. Kıvrık kanat ucu arka kenarı, ana çarpma bölgesinden yaklaşık 12 km uzakta bulundu. Uçuş ve Kabin Ekibinin yeterliliği ve sertifikasyonu kusursuzdu, uçak uçuşa elverişliydi ve teknik kayıtlarında herhangi bir ertelenmiş girdi yoktu; ayrıca uçakta tehlikeli kargo bulunmuyordu. Yerdeki seyrüsefer yardımcılarının tamamı normal şekilde çalışıyordu, uçak seyir irtifasından ayrıldığında bölge için tehdit oluşturacak bir hava tahmini söz konusu değildi. Uçakla telsiz iletişimi 14:16L’ye (son telsiz iletişimi) kadar normaldi.

Uçak tarafından iletilen Mode-S verileri, uçağın hızlı bir şekilde alçalmaya başladığında, uçağın Guangzhou’nun yaklaşık 130 nm batısında 8900 metre/FL291’de 14:20L (06:20Z)’de rotada olduğunu göstermektedir, Transponderden 14:23L’de (06:23Z) alınan son konum pozisyonu N23.34 E111.15 olup irtifa deniz seviyesinden 3200feet yüksekliktedir.

CVR ve FDR cihazları çözümlemeleri henüz tamamlanmamasına rağmen eldeki bilgiler ışığında kaza ön raporunun hazırlanarak ICAO ile paylaşıldığı belirtilmiştir. Kısıtlı bilgiler çerçevesinde kazaya sebep olan asıl ve tali nedenler ve tavsiyelerin raporda yer almadığı değerlendirilmektedir. Her şeye rağmen rapor kamuoyuna yayınlandığında gelişmeleri paylaşacağız.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı