Ana içeriğe atla

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU57 35 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandi

 

Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAC) China Eastern MU5735 kazasıyla ilgili ön raporu bugün yayınlandı


20 Nisan 2022’de CAAC, ön raporun ICAO’ya sunulduğunu belirten bir açıklama yayınladı. CVR ve FDR verilerinin çözümlenmesine ilişkin çalışmaların halen devam etmekte olduğu belirtildi.

Uçak, düz uçuş seviyesi olan 8900 metre irtifadan 14:20:55L’de alçalmaya başladı. Radar kayıtlarına göre 14:21:40L’de 3380 metre yükseklikte son konumu kaydetti, bu kayda göre yer hızı 1010km/saat ve baş istikameti 117 derecedir ve bu anda bağlantı kaybolur. Ana enkaz 45 metrekare alan içinde ve 2,7 metre derinliğindeki bir su birikintisi içinde bulundu. Enkaz, yatay stabiliser, dikey kuyruk, sol ve sağ motorlar, sol ve sağ kanatlar, gövde parçaları, kokpit parçaları, iniş takımlarını içeriyordu. Elde edilen parçalar daha detaylı analiz için bir depoya nakledildi.

Kaza yerini çevreleyen ormanda yangın izleri vardı. Kıvrık kanat ucu arka kenarı, ana çarpma bölgesinden yaklaşık 12 km uzakta bulundu. Uçuş ve Kabin Ekibinin yeterliliği ve sertifikasyonu kusursuzdu, uçak uçuşa elverişliydi ve teknik kayıtlarında herhangi bir ertelenmiş girdi yoktu; ayrıca uçakta tehlikeli kargo bulunmuyordu. Yerdeki seyrüsefer yardımcılarının tamamı normal şekilde çalışıyordu, uçak seyir irtifasından ayrıldığında bölge için tehdit oluşturacak bir hava tahmini söz konusu değildi. Uçakla telsiz iletişimi 14:16L’ye (son telsiz iletişimi) kadar normaldi.

Uçak tarafından iletilen Mode-S verileri, uçağın hızlı bir şekilde alçalmaya başladığında, uçağın Guangzhou’nun yaklaşık 130 nm batısında 8900 metre/FL291’de 14:20L (06:20Z)’de rotada olduğunu göstermektedir, Transponderden 14:23L’de (06:23Z) alınan son konum pozisyonu N23.34 E111.15 olup irtifa deniz seviyesinden 3200feet yüksekliktedir.

CVR ve FDR cihazları çözümlemeleri henüz tamamlanmamasına rağmen eldeki bilgiler ışığında kaza ön raporunun hazırlanarak ICAO ile paylaşıldığı belirtilmiştir. Kısıtlı bilgiler çerçevesinde kazaya sebep olan asıl ve tali nedenler ve tavsiyelerin raporda yer almadığı değerlendirilmektedir. Her şeye rağmen rapor kamuoyuna yayınlandığında gelişmeleri paylaşacağız.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...