Ana içeriğe atla

NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor

 

NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor


ABD Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB), Cuma günü yaptığı açıklamada, China Eastern Havayollarının düşen Boeing 737-800 jetine ait kokpit ses kayıt cihazının kayıtlarının indirilmesi ve çözümlenebilmesi için Çinli araştırmacılara Washington’daki laboratuvarda yardımcı olunacağını söyledi.

İki ülkenin başka konularda anlaşmazlığa düştüğü bir dönemde Çin’in yardım için Washington’a en önemli kanıtı gönderme kararı, soruşturmanın aciliyetini göstermektedir.

Bilindiği gibi uçak 21 Mart’ta güney Çin’de bir dağ yamacına düşmüş ve içindeki 132 kişi yaşamını kaybetmişti. Bu kaza Çin’in son 28 yıldaki en ölümlü havacılık kazası olmuştu. Kurtarma ekipleri Pazar günü enkazda ikinci kara kutuyu (uçuş veri kaydedicisin) bulmuştu.

Kokpit ses kayıt cihazı muhtemelen uzmanlara, uçuş esnasında kokpitteki üç pilot arasındaki (Boeing 737 uçağında normalde olması gerekenden bir fazla) konuşmaların ayrıntılarını sağlayacaktır.

NTSB geçtiğimiz Cuma günü erken saatlerde , üç müfettişten oluşan bir ekibin kaza soruşturmasına yardımcı olmak için Çin’e gittiğini söyledi. Ekibin Çin’deki kaza yerine gidip gitmeyeceği ve Çin’de ne kadar kalacağı belli olmadığı bununla beraber birkaç hafta sürebileceği belirtildi. NTSB ayrıca Boeing’den küçük bir ekibin de soruşturmaya yardımcı olmak için Çin’de bulunduğunu söyledi.

Çin havacılık düzenleyicisine bağlı bir yayın olan CAAC News, Cumartesi günü yaptığı açıklamada, yedi araştırmacı ve teknik danışmandan oluşan NTSB grubunun Çin’e geldiği haberini vermişti.

Uluslararası anlaşmalar uyarınca, uçak Amerika Birleşik Devletleri’nde tasarlanıp inşa edildiğinden dolayı NTSB araştırmaya katılma hakkına sahiptir.

Perşembe günü, Çin devlet medyası, Çin’in en yüksek karar alma organının Başkan Xi Jinping tarafından yönetilen toplantının ardından kazanın nedeninin mümkün olan en kısa sürede belirlenmesi gerektiği belirtildi.

Açıklanan Komünist Parti Daimi Komitesi toplantı kararında, kazayla ilgili bilgilerin açık, zamanında ve şeffaf bir şekilde açıklanması gerektiği ve kazanın ihmal nedeniyle meydana geldiğine karar verilmesi halinde sadece sorumlu personelin değil, ilgili üst düzey yetkililerin de soruşturulacağını söyledi. Havacılık Kazalarını önlemek için ülke çapında emniyet denetiminin de başlatılması gerektiği belirtildi.

Her iki kara kutu bilgilerinin sağlıklı bir şekilde indirilerek çözümlenmesi halinde yaklaşık bir ay içinde yayınlanabilecek kaza ön raporunda kazanın muhtemel nedenleri öğrenebilecektir. Herhangi bir

önlenemez teknik problem tespit edilmesi halinde aynı tip uçaklarda tekrarını önlemek için acil inisiyatif alınması gerekecektir. Raporun yayımlanmasını takiben değerlendirmemiz sizlerle paylaşılacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak