NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor
NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor
ABD Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB), Cuma günü yaptığı açıklamada, China Eastern Havayollarının düşen Boeing 737-800 jetine ait kokpit ses kayıt cihazının kayıtlarının indirilmesi ve çözümlenebilmesi için Çinli araştırmacılara Washington’daki laboratuvarda yardımcı olunacağını söyledi.
İki ülkenin başka konularda anlaşmazlığa düştüğü bir dönemde Çin’in yardım için Washington’a en önemli kanıtı gönderme kararı, soruşturmanın aciliyetini göstermektedir.
Bilindiği gibi uçak 21 Mart’ta güney Çin’de bir dağ yamacına düşmüş ve içindeki 132 kişi yaşamını kaybetmişti. Bu kaza Çin’in son 28 yıldaki en ölümlü havacılık kazası olmuştu. Kurtarma ekipleri Pazar günü enkazda ikinci kara kutuyu (uçuş veri kaydedicisin) bulmuştu.
Kokpit ses kayıt cihazı muhtemelen uzmanlara, uçuş esnasında kokpitteki üç pilot arasındaki (Boeing 737 uçağında normalde olması gerekenden bir fazla) konuşmaların ayrıntılarını sağlayacaktır.
NTSB geçtiğimiz Cuma günü erken saatlerde , üç müfettişten oluşan bir ekibin kaza soruşturmasına yardımcı olmak için Çin’e gittiğini söyledi. Ekibin Çin’deki kaza yerine gidip gitmeyeceği ve Çin’de ne kadar kalacağı belli olmadığı bununla beraber birkaç hafta sürebileceği belirtildi. NTSB ayrıca Boeing’den küçük bir ekibin de soruşturmaya yardımcı olmak için Çin’de bulunduğunu söyledi.
Çin havacılık düzenleyicisine bağlı bir yayın olan CAAC News, Cumartesi günü yaptığı açıklamada, yedi araştırmacı ve teknik danışmandan oluşan NTSB grubunun Çin’e geldiği haberini vermişti.
Uluslararası anlaşmalar uyarınca, uçak Amerika Birleşik Devletleri’nde tasarlanıp inşa edildiğinden dolayı NTSB araştırmaya katılma hakkına sahiptir.
Perşembe günü, Çin devlet medyası, Çin’in en yüksek karar alma organının Başkan Xi Jinping tarafından yönetilen toplantının ardından kazanın nedeninin mümkün olan en kısa sürede belirlenmesi gerektiği belirtildi.
Açıklanan Komünist Parti Daimi Komitesi toplantı kararında, kazayla ilgili bilgilerin açık, zamanında ve şeffaf bir şekilde açıklanması gerektiği ve kazanın ihmal nedeniyle meydana geldiğine karar verilmesi halinde sadece sorumlu personelin değil, ilgili üst düzey yetkililerin de soruşturulacağını söyledi. Havacılık Kazalarını önlemek için ülke çapında emniyet denetiminin de başlatılması gerektiği belirtildi.
Her iki kara kutu bilgilerinin sağlıklı bir şekilde indirilerek çözümlenmesi halinde yaklaşık bir ay içinde yayınlanabilecek kaza ön raporunda kazanın muhtemel nedenleri öğrenebilecektir. Herhangi bir
önlenemez teknik problem tespit edilmesi halinde aynı tip uçaklarda tekrarını önlemek için acil inisiyatif alınması gerekecektir. Raporun yayımlanmasını takiben değerlendirmemiz sizlerle paylaşılacaktır.
Emniyetli Uçuşlar Dileriz
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot(E)
Kaza Araştırma Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder