Ana içeriğe atla

NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor

 

NTSB, düşen China Eastern Boeing 737’nin ses kaydının indirilerek çözümlenebilmesi için yardım ediyor


ABD Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB), Cuma günü yaptığı açıklamada, China Eastern Havayollarının düşen Boeing 737-800 jetine ait kokpit ses kayıt cihazının kayıtlarının indirilmesi ve çözümlenebilmesi için Çinli araştırmacılara Washington’daki laboratuvarda yardımcı olunacağını söyledi.

İki ülkenin başka konularda anlaşmazlığa düştüğü bir dönemde Çin’in yardım için Washington’a en önemli kanıtı gönderme kararı, soruşturmanın aciliyetini göstermektedir.

Bilindiği gibi uçak 21 Mart’ta güney Çin’de bir dağ yamacına düşmüş ve içindeki 132 kişi yaşamını kaybetmişti. Bu kaza Çin’in son 28 yıldaki en ölümlü havacılık kazası olmuştu. Kurtarma ekipleri Pazar günü enkazda ikinci kara kutuyu (uçuş veri kaydedicisin) bulmuştu.

Kokpit ses kayıt cihazı muhtemelen uzmanlara, uçuş esnasında kokpitteki üç pilot arasındaki (Boeing 737 uçağında normalde olması gerekenden bir fazla) konuşmaların ayrıntılarını sağlayacaktır.

NTSB geçtiğimiz Cuma günü erken saatlerde , üç müfettişten oluşan bir ekibin kaza soruşturmasına yardımcı olmak için Çin’e gittiğini söyledi. Ekibin Çin’deki kaza yerine gidip gitmeyeceği ve Çin’de ne kadar kalacağı belli olmadığı bununla beraber birkaç hafta sürebileceği belirtildi. NTSB ayrıca Boeing’den küçük bir ekibin de soruşturmaya yardımcı olmak için Çin’de bulunduğunu söyledi.

Çin havacılık düzenleyicisine bağlı bir yayın olan CAAC News, Cumartesi günü yaptığı açıklamada, yedi araştırmacı ve teknik danışmandan oluşan NTSB grubunun Çin’e geldiği haberini vermişti.

Uluslararası anlaşmalar uyarınca, uçak Amerika Birleşik Devletleri’nde tasarlanıp inşa edildiğinden dolayı NTSB araştırmaya katılma hakkına sahiptir.

Perşembe günü, Çin devlet medyası, Çin’in en yüksek karar alma organının Başkan Xi Jinping tarafından yönetilen toplantının ardından kazanın nedeninin mümkün olan en kısa sürede belirlenmesi gerektiği belirtildi.

Açıklanan Komünist Parti Daimi Komitesi toplantı kararında, kazayla ilgili bilgilerin açık, zamanında ve şeffaf bir şekilde açıklanması gerektiği ve kazanın ihmal nedeniyle meydana geldiğine karar verilmesi halinde sadece sorumlu personelin değil, ilgili üst düzey yetkililerin de soruşturulacağını söyledi. Havacılık Kazalarını önlemek için ülke çapında emniyet denetiminin de başlatılması gerektiği belirtildi.

Her iki kara kutu bilgilerinin sağlıklı bir şekilde indirilerek çözümlenmesi halinde yaklaşık bir ay içinde yayınlanabilecek kaza ön raporunda kazanın muhtemel nedenleri öğrenebilecektir. Herhangi bir

önlenemez teknik problem tespit edilmesi halinde aynı tip uçaklarda tekrarını önlemek için acil inisiyatif alınması gerekecektir. Raporun yayımlanmasını takiben değerlendirmemiz sizlerle paylaşılacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...