Ana içeriğe atla

Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti

 

Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti

0

Portekiz TAP havayollarının 8 Nisan 2022’de Lizbon-Kopenhag seferini yapan TP754 sefer sayılı CS-TNV tescilli A320 uçağı yaklaşma esnasında inişten vazgeçerek pas geçer.

102 yolcu ve 7 mürettebatla Lizbon-Kopenhag TP-754 uçuşunu gerçekleştiren TAP Air Airbus A320-200 uçağı, 12.05 lokal saatte Kopenhag havalimanı 30 pistine yaklaşmada iken uçak tarafından iletilen ADS-B verilerine göre pas geçiş esnasında uçak sola dönüşe başladığında, yer hızı yaklaşık 133kts’dan 120 kts’a ani bir şekilde azalmış ve tırmanış oranı oldukça düşüktür.

Bu yüzden Havaalanı çevresi ve Maglebylille semtindeki evlerin üzerinden neredeyse 300 feet yükseklikle geçebildi. Bu esnada Yer hızının 101kts’a kadar düştüğü görülmektedir. Uçak yerden yaklaşık 900feet’e tırmandıktan sonra hava hızı yeniden artmaya başladı. Uçak 3000feet irtifada düz uçuşa geçer ve hava hızı olması gereken değerlere ulaşır. Uçak daha sonra 22L pistine yönlendirilir ve pas geçmeyi takiben yaklaşık 20 dakika sonra emniyetle inişini gerçekleştirir.

Yerdeki tanıklar uçağın sol kanat ucunun ve sol motor altının piste temas ettiğini, sola dönüş esnasında glideslope antenine de çarptığını iddia ettiler. Havaalanındaki kaynaklar ise, sol motor reverser’nın hasarlandığını bildirdi.

11 Nisan 2022’de Danimarka hava Kazalarını Soruşturma Kurulu (HCL) olayı ciddi bir olay olarak değerlendirdiklerini ve soruşturma başlattıklarını bildirdi. İlk sonuçlara göre, kanat veya motor bölmesinin yere çarpması gibi anormal bir yer teması olmadığı ve uçağın hasarsız olduğu belirtildi. HCL daha sonra kanadın veya motorun yerle temas ettiğini gösteren herhangi bir görsel işaret veya işaret bulunmadığını açıkladı. Uçak, inişinden bu yana yaklaşık 75 saattir Kopenhag havalimanında bekletilmektedir.

TAP Havayolunun Kopenhag HCL’si ile işbirliği içinde olduğunu, uçakta herhangi bir hasar bulunmadığını ve bugün Lizbon’a geri dönmesinin beklendiği söylendi.

Uçağın inişi esnasında hava durumuna ilişkin METAR bilgisi aşağıda verilmiş olup ilk yaklaşma 30 pistine yapılmıştır. Rüzgar şiddetli ve kısmen yan rüzgar olarak değerlendirilebilir. Araştırma sonuçlandığında yaşanan olayın nedenleri ve varsa arıza veya hasar bilgisi kesin olarak öğrenilecektir.

EKCH 081220Z 27022G34KT 240V300 3000 +SHRA FEW012CB BKN033 02/M00 Q0987 BECMG 9999 NSW SCT020=

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...