Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti
Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti
Portekiz TAP havayollarının 8 Nisan 2022’de Lizbon-Kopenhag seferini yapan TP754 sefer sayılı CS-TNV tescilli A320 uçağı yaklaşma esnasında inişten vazgeçerek pas geçer.
102 yolcu ve 7 mürettebatla Lizbon-Kopenhag TP-754 uçuşunu gerçekleştiren TAP Air Airbus A320-200 uçağı, 12.05 lokal saatte Kopenhag havalimanı 30 pistine yaklaşmada iken uçak tarafından iletilen ADS-B verilerine göre pas geçiş esnasında uçak sola dönüşe başladığında, yer hızı yaklaşık 133kts’dan 120 kts’a ani bir şekilde azalmış ve tırmanış oranı oldukça düşüktür.
Bu yüzden Havaalanı çevresi ve Maglebylille semtindeki evlerin üzerinden neredeyse 300 feet yükseklikle geçebildi. Bu esnada Yer hızının 101kts’a kadar düştüğü görülmektedir. Uçak yerden yaklaşık 900feet’e tırmandıktan sonra hava hızı yeniden artmaya başladı. Uçak 3000feet irtifada düz uçuşa geçer ve hava hızı olması gereken değerlere ulaşır. Uçak daha sonra 22L pistine yönlendirilir ve pas geçmeyi takiben yaklaşık 20 dakika sonra emniyetle inişini gerçekleştirir.
Yerdeki tanıklar uçağın sol kanat ucunun ve sol motor altının piste temas ettiğini, sola dönüş esnasında glideslope antenine de çarptığını iddia ettiler. Havaalanındaki kaynaklar ise, sol motor reverser’nın hasarlandığını bildirdi.
11 Nisan 2022’de Danimarka hava Kazalarını Soruşturma Kurulu (HCL) olayı ciddi bir olay olarak değerlendirdiklerini ve soruşturma başlattıklarını bildirdi. İlk sonuçlara göre, kanat veya motor bölmesinin yere çarpması gibi anormal bir yer teması olmadığı ve uçağın hasarsız olduğu belirtildi. HCL daha sonra kanadın veya motorun yerle temas ettiğini gösteren herhangi bir görsel işaret veya işaret bulunmadığını açıkladı. Uçak, inişinden bu yana yaklaşık 75 saattir Kopenhag havalimanında bekletilmektedir.
TAP Havayolunun Kopenhag HCL’si ile işbirliği içinde olduğunu, uçakta herhangi bir hasar bulunmadığını ve bugün Lizbon’a geri dönmesinin beklendiği söylendi.
Uçağın inişi esnasında hava durumuna ilişkin METAR bilgisi aşağıda verilmiş olup ilk yaklaşma 30 pistine yapılmıştır. Rüzgar şiddetli ve kısmen yan rüzgar olarak değerlendirilebilir. Araştırma sonuçlandığında yaşanan olayın nedenleri ve varsa arıza veya hasar bilgisi kesin olarak öğrenilecektir.
EKCH 081220Z 27022G34KT 240V300 3000 +SHRA FEW012CB BKN033 02/M00 Q0987 BECMG 9999 NSW SCT020=
Emniyetli Uçuşlar Dileriz
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot
Kaza İnceleme Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder