Ana içeriğe atla

Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti

 

Portekiz TAP Havayollarının A320 Uçağı Kopenhag Havalimanına İniş esnasında Pas Geçerken Yerleşim Yeri Üzerinden Çok Alçaktan Geçti

0

Portekiz TAP havayollarının 8 Nisan 2022’de Lizbon-Kopenhag seferini yapan TP754 sefer sayılı CS-TNV tescilli A320 uçağı yaklaşma esnasında inişten vazgeçerek pas geçer.

102 yolcu ve 7 mürettebatla Lizbon-Kopenhag TP-754 uçuşunu gerçekleştiren TAP Air Airbus A320-200 uçağı, 12.05 lokal saatte Kopenhag havalimanı 30 pistine yaklaşmada iken uçak tarafından iletilen ADS-B verilerine göre pas geçiş esnasında uçak sola dönüşe başladığında, yer hızı yaklaşık 133kts’dan 120 kts’a ani bir şekilde azalmış ve tırmanış oranı oldukça düşüktür.

Bu yüzden Havaalanı çevresi ve Maglebylille semtindeki evlerin üzerinden neredeyse 300 feet yükseklikle geçebildi. Bu esnada Yer hızının 101kts’a kadar düştüğü görülmektedir. Uçak yerden yaklaşık 900feet’e tırmandıktan sonra hava hızı yeniden artmaya başladı. Uçak 3000feet irtifada düz uçuşa geçer ve hava hızı olması gereken değerlere ulaşır. Uçak daha sonra 22L pistine yönlendirilir ve pas geçmeyi takiben yaklaşık 20 dakika sonra emniyetle inişini gerçekleştirir.

Yerdeki tanıklar uçağın sol kanat ucunun ve sol motor altının piste temas ettiğini, sola dönüş esnasında glideslope antenine de çarptığını iddia ettiler. Havaalanındaki kaynaklar ise, sol motor reverser’nın hasarlandığını bildirdi.

11 Nisan 2022’de Danimarka hava Kazalarını Soruşturma Kurulu (HCL) olayı ciddi bir olay olarak değerlendirdiklerini ve soruşturma başlattıklarını bildirdi. İlk sonuçlara göre, kanat veya motor bölmesinin yere çarpması gibi anormal bir yer teması olmadığı ve uçağın hasarsız olduğu belirtildi. HCL daha sonra kanadın veya motorun yerle temas ettiğini gösteren herhangi bir görsel işaret veya işaret bulunmadığını açıkladı. Uçak, inişinden bu yana yaklaşık 75 saattir Kopenhag havalimanında bekletilmektedir.

TAP Havayolunun Kopenhag HCL’si ile işbirliği içinde olduğunu, uçakta herhangi bir hasar bulunmadığını ve bugün Lizbon’a geri dönmesinin beklendiği söylendi.

Uçağın inişi esnasında hava durumuna ilişkin METAR bilgisi aşağıda verilmiş olup ilk yaklaşma 30 pistine yapılmıştır. Rüzgar şiddetli ve kısmen yan rüzgar olarak değerlendirilebilir. Araştırma sonuçlandığında yaşanan olayın nedenleri ve varsa arıza veya hasar bilgisi kesin olarak öğrenilecektir.

EKCH 081220Z 27022G34KT 240V300 3000 +SHRA FEW012CB BKN033 02/M00 Q0987 BECMG 9999 NSW SCT020=

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak