Ana içeriğe atla

ABD Kaza Araştırma Uzmanları: “CAAC’a China Eastern MU5735 kaza soruşturması bilgilerini medyaya açıklamadık”

 

ABD Kaza Araştırma Uzmanları: “CAAC’a China Eastern MU5735 kaza soruşturması bilgilerini medyaya açıklamadık”

0

Wall Street Journal, raporun profesyonelce olmadığını ve devam eden soruşturmaya müdahale olarak yorumladı.

Xinhua Çin’in Sivil Havacılık İdaresi (CAAC), Global Times’a yaptığı açıklamada Çarşamba günü, ABD Ulusal Ulaştırma Emniyeti Kurulu’nun personeli ile doğrulandığını söyledi. NTSB Mart ayında Çin Eastern Airlines’ın MU5735 kazasının soruşturmasına katılanların, daha önce de ölümcül kazanın nedeni hakkında yabancı medya raporlarını reddettiğini ve soruşturma hakkında herhangi bir bilgi yayınlamadıklarını açıkladı.

NTSB’nin Global Times’a Çarşamba günü yaptığı açıklamada, CAAC’nın araştırma konusunda desteklendiğini ancak diğer makamlar tarafından yönetilen soruşturmalar hakkında yorum yapmadıklarını ve soruşturma ile ilgili tüm bilgilerin CAAC tarafından açıklanacağını vurguladı. Bu resmi yanıtların ardından, Çin Sivil Havacılık Endüstrisi analistleri ABD medyasında yayınlanan raporların profesyonelce olmadığını ve devam eden soruşturmayı negatif etkilediğini vurguladı.

CAAC, Global Times’a son günlerde yayınlanan ABD medya haberleriyle ilgili olarak, soruşturmaya katılan NTSB personeli tarafından soruşturma ile ilgili herhangi bir bilginin medya ile paylaşılmadığını söyledi. NTSB’nin CAAC ile, Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi Ek 13 gereksinimlerine uygun olarak işbirliği yaptıkları ve kazanın olası nedenlerini belirlemek için profesyonel teknik destek sağlamaya devam edecekleri bilgisi paylaşıldı.

CAAC, Global Times’a soruşturmaya katılan tüm taraflarla yakın iletişim kurmaya devam edileceğini, kaza soruşturmasının bilimsel, titiz ve düzenli bir şekilde gerçekleştirileceğini ve soruşturma sürecinin uluslararası sivil havacılık ve ilgili sözleşmeye uygun olarak en kısa sürede ve doğru bir şekilde açıklanacağını söyledi.

Hükümet Açıklamasında soruşturmanın hala devam ettiği, kara kutu bilgileri konusunda yayınlanan haberlerin doğru olmadığı belirtildi. 20 Nisan’da, Çin sivil havacılık otoritesi tarafından , soruşturmanın başından bu yana geçen süreçte uçak bakımı ve havayolu personeli için anormal bir durum tespit edilmediğine yönelik bir ön rapor yayınlandı. CAAC ayrıca, Uçuş ekibi üyelerinin niteliklerinin ve görevdeki bakım personelinin niteliklerinin gereksinimleri karşıladığını, uçağın bakım sertifikalarında, rotada hava koşullarında anormallik olmadığını da belirtti.

CAAC’ın ön raporunda, uçağın üzerindeki iki kaydedicinin çarpma nedeniyle ciddi şekilde hasar gördüğünü, verilerin kurtarılması ve analiz çalışmalarının devam ettiği bilgisi verildi. Medyada yer alan çeşitli kaza senaryolarına itibar edilmemesi vurgulanarak bu kazanın B737 MAX kazası nedenleriyle aynı olmadığı kaydedildi.

1950 sonrasında FDR, 1960’lı yılların sonuna doğru da CVR’ın uçaklarda yer almasından sonra yaşanan kaza ve olayların nedenleri doğru bir şekilde analiz ve tespit edilmeye başlanmıştır. Şunu açıkça söyleyebilirim “FDR ve CVR bilinmezlikleri ortaya çıkaran en önemli teçhizatlardır uçaklarda”. Veriler kurtarılamazsa bu ve buna benzer kazalarda nedenler varsayımdan öteye geçemeyecektir. Burada kullanıcıları ilgilendiren en önemli konu “kazanın bilinmeyen, öğrenilemeyen neden/nedenleri maalesef benzer kazaların yaşanmasına sebep olabileceğidir”.

Umuyoruz veriler kurtarılabilir ve analiz edilerek bu ölümcül kazanın nedenleri kamuoyu ile en kısa zamanda paylaşılır.

 

Kazasız Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...