Ana içeriğe atla

ABD Kaza Araştırma Uzmanları: “CAAC’a China Eastern MU5735 kaza soruşturması bilgilerini medyaya açıklamadık”

 

ABD Kaza Araştırma Uzmanları: “CAAC’a China Eastern MU5735 kaza soruşturması bilgilerini medyaya açıklamadık”

0

Wall Street Journal, raporun profesyonelce olmadığını ve devam eden soruşturmaya müdahale olarak yorumladı.

Xinhua Çin’in Sivil Havacılık İdaresi (CAAC), Global Times’a yaptığı açıklamada Çarşamba günü, ABD Ulusal Ulaştırma Emniyeti Kurulu’nun personeli ile doğrulandığını söyledi. NTSB Mart ayında Çin Eastern Airlines’ın MU5735 kazasının soruşturmasına katılanların, daha önce de ölümcül kazanın nedeni hakkında yabancı medya raporlarını reddettiğini ve soruşturma hakkında herhangi bir bilgi yayınlamadıklarını açıkladı.

NTSB’nin Global Times’a Çarşamba günü yaptığı açıklamada, CAAC’nın araştırma konusunda desteklendiğini ancak diğer makamlar tarafından yönetilen soruşturmalar hakkında yorum yapmadıklarını ve soruşturma ile ilgili tüm bilgilerin CAAC tarafından açıklanacağını vurguladı. Bu resmi yanıtların ardından, Çin Sivil Havacılık Endüstrisi analistleri ABD medyasında yayınlanan raporların profesyonelce olmadığını ve devam eden soruşturmayı negatif etkilediğini vurguladı.

CAAC, Global Times’a son günlerde yayınlanan ABD medya haberleriyle ilgili olarak, soruşturmaya katılan NTSB personeli tarafından soruşturma ile ilgili herhangi bir bilginin medya ile paylaşılmadığını söyledi. NTSB’nin CAAC ile, Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi Ek 13 gereksinimlerine uygun olarak işbirliği yaptıkları ve kazanın olası nedenlerini belirlemek için profesyonel teknik destek sağlamaya devam edecekleri bilgisi paylaşıldı.

CAAC, Global Times’a soruşturmaya katılan tüm taraflarla yakın iletişim kurmaya devam edileceğini, kaza soruşturmasının bilimsel, titiz ve düzenli bir şekilde gerçekleştirileceğini ve soruşturma sürecinin uluslararası sivil havacılık ve ilgili sözleşmeye uygun olarak en kısa sürede ve doğru bir şekilde açıklanacağını söyledi.

Hükümet Açıklamasında soruşturmanın hala devam ettiği, kara kutu bilgileri konusunda yayınlanan haberlerin doğru olmadığı belirtildi. 20 Nisan’da, Çin sivil havacılık otoritesi tarafından , soruşturmanın başından bu yana geçen süreçte uçak bakımı ve havayolu personeli için anormal bir durum tespit edilmediğine yönelik bir ön rapor yayınlandı. CAAC ayrıca, Uçuş ekibi üyelerinin niteliklerinin ve görevdeki bakım personelinin niteliklerinin gereksinimleri karşıladığını, uçağın bakım sertifikalarında, rotada hava koşullarında anormallik olmadığını da belirtti.

CAAC’ın ön raporunda, uçağın üzerindeki iki kaydedicinin çarpma nedeniyle ciddi şekilde hasar gördüğünü, verilerin kurtarılması ve analiz çalışmalarının devam ettiği bilgisi verildi. Medyada yer alan çeşitli kaza senaryolarına itibar edilmemesi vurgulanarak bu kazanın B737 MAX kazası nedenleriyle aynı olmadığı kaydedildi.

1950 sonrasında FDR, 1960’lı yılların sonuna doğru da CVR’ın uçaklarda yer almasından sonra yaşanan kaza ve olayların nedenleri doğru bir şekilde analiz ve tespit edilmeye başlanmıştır. Şunu açıkça söyleyebilirim “FDR ve CVR bilinmezlikleri ortaya çıkaran en önemli teçhizatlardır uçaklarda”. Veriler kurtarılamazsa bu ve buna benzer kazalarda nedenler varsayımdan öteye geçemeyecektir. Burada kullanıcıları ilgilendiren en önemli konu “kazanın bilinmeyen, öğrenilemeyen neden/nedenleri maalesef benzer kazaların yaşanmasına sebep olabileceğidir”.

Umuyoruz veriler kurtarılabilir ve analiz edilerek bu ölümcül kazanın nedenleri kamuoyu ile en kısa zamanda paylaşılır.

 

Kazasız Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı