Ana içeriğe atla

Volaris A320N Uçağı 7 Mayıs 2022 Günü Mexico City Havalimanında Kazanın Eşiğinden Döndü

 

Volaris A320N Uçağı 7 Mayıs 2022 Günü Mexico City Havalimanında Kazanın Eşiğinden Döndü


Mazatlan’dan Mexico City’ye Y4-799 uçuşunu gerçekleştiren XA-VRV tescilli Volaris Airbus A320-200N uçağı, 05L pistine son yaklaşmadaydı. Mexico City’den Guatemala City’ye Q6-4069 uçuşunu gerçekleştiren N545VL tescilli Volaris Costa Rica Airbus A320-200N uçağı kısa bir süre önce 05L pistine girmek için izin verilmişti ve piste ilerliyordu. Aynı frekanstaki diğer bir uçağın ekibi, gelişmekte olan muhtemel bir kazayı önlemek için Y4-799 ekibini alçak irtifada (yaklaşık 100 fit AGL)pas geçmeyi başlatması konusunda ikaz etti.

Q6-4069 yaklaşık 3 dakika sonra kalkışını tamamladı, Y4-799 ise 05R pistine başka bir yaklaşma için yönlendirildi ve emniyetli bir şekilde inişini tamamladı.

Meksika, yaşanan ramak kala olayı sonrasında tarafların Emniyet endişelerinden dolayı Mexico City Havalimanı’ndaki uçuşları sınırladı. Mexico City’deki Benito Juarez Havalimanı’nda (MEX) yaşanan bu emniyetsizlik sonrasında uçuşların bir bölümü Mexico City’nin kuzeydoğusundaki Santalucia askeri hava üssünü kullanmaya ve onu karma kullanımlı bir havaalanına dönüştürmeye karar verildi.

Meksika’nın başkentte yeni bir havalimanı açmasının ardından, küresel pilotlar derneği IFALPA’nın 4 Mayıs’ta MEX havalimanı için bir emniyet bülteni yayınlamasıyla ülkedeki havacılık emniyeti inceleme altına alındı.

Ulaştırma bakanlığı ayrıca Meksika hava sahasında emniyeti artırmak için IATA, IFALPA ve pilotları ve hava trafik kontrolörlerini temsil eden sendikalar da dahil olmak üzere çeşitli havacılık kurumlarıyla bir grup kurdu. Bu arada Meksika hükümeti 10 Mayıs 2022’de yaptığı açıklamada, sürecin ilk aşamasında Ağustos 2022’den itibaren yeni açılan Felipe Ángeles International Airport-Santa Lucia (NLU- MMSM) 100’den fazla günlük uçuş planlamak istediği bilgisini paylaştı. Charter ve bazı kargo uçuşları da NLU’ya taşınacak. Ayrıca, MEX’e yeni uçuşlara izin verilmeyecek ve 2022 yaz sezonu için planlananların ötesinde slotlar artırılmayacak.

Halen öncelikli hava limanı olarak kullanılan MEX havalimanı devamlı olarak artan hava trafik yoğunluğunun yönetilemeyecek duruma geldiğinin açık belirtisi olan ciddi olay, otoritenin olası bir kazanın önlenmesi için yeni bir meydanın acil olarak hizmete alınması kararını verdirmiştir. Havacılıkta olaylar yaşanmadan risk değerlendirmelerini yaparak gerekli önlemleri almak çok önemli olup öngörülü davranmak sürdürülebilir emniyet için olmazsa olmazdır.

https://youtu.be/WrDSxP2mxVc 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı