Ana içeriğe atla

Volaris A320N Uçağı 7 Mayıs 2022 Günü Mexico City Havalimanında Kazanın Eşiğinden Döndü

 

Volaris A320N Uçağı 7 Mayıs 2022 Günü Mexico City Havalimanında Kazanın Eşiğinden Döndü


Mazatlan’dan Mexico City’ye Y4-799 uçuşunu gerçekleştiren XA-VRV tescilli Volaris Airbus A320-200N uçağı, 05L pistine son yaklaşmadaydı. Mexico City’den Guatemala City’ye Q6-4069 uçuşunu gerçekleştiren N545VL tescilli Volaris Costa Rica Airbus A320-200N uçağı kısa bir süre önce 05L pistine girmek için izin verilmişti ve piste ilerliyordu. Aynı frekanstaki diğer bir uçağın ekibi, gelişmekte olan muhtemel bir kazayı önlemek için Y4-799 ekibini alçak irtifada (yaklaşık 100 fit AGL)pas geçmeyi başlatması konusunda ikaz etti.

Q6-4069 yaklaşık 3 dakika sonra kalkışını tamamladı, Y4-799 ise 05R pistine başka bir yaklaşma için yönlendirildi ve emniyetli bir şekilde inişini tamamladı.

Meksika, yaşanan ramak kala olayı sonrasında tarafların Emniyet endişelerinden dolayı Mexico City Havalimanı’ndaki uçuşları sınırladı. Mexico City’deki Benito Juarez Havalimanı’nda (MEX) yaşanan bu emniyetsizlik sonrasında uçuşların bir bölümü Mexico City’nin kuzeydoğusundaki Santalucia askeri hava üssünü kullanmaya ve onu karma kullanımlı bir havaalanına dönüştürmeye karar verildi.

Meksika’nın başkentte yeni bir havalimanı açmasının ardından, küresel pilotlar derneği IFALPA’nın 4 Mayıs’ta MEX havalimanı için bir emniyet bülteni yayınlamasıyla ülkedeki havacılık emniyeti inceleme altına alındı.

Ulaştırma bakanlığı ayrıca Meksika hava sahasında emniyeti artırmak için IATA, IFALPA ve pilotları ve hava trafik kontrolörlerini temsil eden sendikalar da dahil olmak üzere çeşitli havacılık kurumlarıyla bir grup kurdu. Bu arada Meksika hükümeti 10 Mayıs 2022’de yaptığı açıklamada, sürecin ilk aşamasında Ağustos 2022’den itibaren yeni açılan Felipe Ángeles International Airport-Santa Lucia (NLU- MMSM) 100’den fazla günlük uçuş planlamak istediği bilgisini paylaştı. Charter ve bazı kargo uçuşları da NLU’ya taşınacak. Ayrıca, MEX’e yeni uçuşlara izin verilmeyecek ve 2022 yaz sezonu için planlananların ötesinde slotlar artırılmayacak.

Halen öncelikli hava limanı olarak kullanılan MEX havalimanı devamlı olarak artan hava trafik yoğunluğunun yönetilemeyecek duruma geldiğinin açık belirtisi olan ciddi olay, otoritenin olası bir kazanın önlenmesi için yeni bir meydanın acil olarak hizmete alınması kararını verdirmiştir. Havacılıkta olaylar yaşanmadan risk değerlendirmelerini yaparak gerekli önlemleri almak çok önemli olup öngörülü davranmak sürdürülebilir emniyet için olmazsa olmazdır.

https://youtu.be/WrDSxP2mxVc 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...