Ana içeriğe atla

Canada Boeing 777-200 uçağında 24 Mayıs 2022’de Delhi yakınlarında etkisinde kaldığı şiddetli türbülans nedeniyle 8 kişi yaralandı

 

Air Canada Boeing 777-200 uçağında 24 Mayıs 2022’de Delhi yakınlarında etkisinde kaldığı şiddetli türbülans nedeniyle 8 kişi yaralandı


Air Canada’ya ait C-FIUJ tescilli Boeing 777-200 uçağı 23 Mayıs günü AC-42 sefer sayısı ile Toronto (Kanada)’dan Yeni Delhi’ye (Hindistan) uçuşu için 281 kişiyle kalkış yaptı, Fırtına nedeniyle Delhi’ye inmekten vazgeçen mürettebat ATC’ye Ahmedabad havalimanına (Hindistan) devam etme talebini iletti. Ancak ATC Ahmedabad’ın kapalı olduğunu söyledi. Mürettebat Delhi’deki Fırtına ve şiddetli türbülans nedeniyle yaklaşma yapamayacağını belirterek acil durum(emergency) ilan etti ve Ahmedabad’a uçuşa devam etti.. Seyir irtifasına tırmanırken, uçak +/- 200 fitlik irtifa değişikliklerine neden olan şiddetli türbülansla karşılaştı, yolcu ve mürettebattan yaralananlar oldu; sonrasında başka bir olay yaşanmadan Ahmedabad’a emniyetle inişini gerçekleştirdi.

Kanada TSB( Transportation Safety Board) 200 fitlik irtifa değişikliklerine neden olan şiddetli türbülans sonucu 8 kişinin (mürettebat ve yolcular dahil) hafif şekilde yaralandığını bildirdi. Buna rağmen uçak Ahmedabad’a emniyetli bir şekilde iniş yaptı Uçak tekrar uçuşa verilmeden önce kurallar gereği türbülans etkisinin oluşturduğu herhangi bir hasar olup olmadığının tespiti için ciddi bir kontrol yapıldı.

Bilhassa son yıllarda fırtınalı bölgelerde meydana gelen türbülansların ve açık hava türbülansı etkisinde kalan bir çok uçakta ciddi sayıda yaralanmalar meydana gelmektedir. Bir çok havayolu, türbülans nedeniyle meydana gelebilecek yaralanmaları önleyebilmek için yolcuların oturdukları sürece tüm uçuş boyunca emniyet kemerlerinin bağlı olması için kural oluşturdular.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...