Ana içeriğe atla

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına UlaşıldI

 

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına Ulaşıldı


9 Haziran günü Eczacıbaşı şirketinin 4 çalışanını ve 2 Lübnan uyruklu kişiyi İtalya Luca kentinden Venedik şehrinin hemen kuzey batısında yer alan Castelminio di Resena Kentindeki üretim tesisine götürmek için havalanan AW119 helikopteriyle (Agusta Westland Koala ) kalkıştan yaklaşık yarım saat sonra irtibat kaybolur. Yaklaşık 2 gündür sürdürülen arama kurtarma çalışmaları neticesinde bugün öğle saatlerinde rotanın batısında yer alan Modena kenti yakınlarındaki Cusna dağında düştüğü belirlendi.

Helikopterde bulunan 4 Türk, 2 Lübnan vatandaşı yolcu ve 1 pilotun cansız bedenlerine ulaşıldığı ve bölgede İtalyan hava kazalarını araştırma birimince kaza araştırmasının başlatıldığı bilgisi verildi.

Edinilen meteorolojik bilgilere göre olay günü bölgenin yoğun yağışlı ve görüşün düşük olduğu görülmektedir.

Eldeki kısıtlı veriler ışığında kazanın nedenlerini söyleme imkanımız olmamasına rağmen, herhangi bir teknik neden yoksa kazanın oluşmasına meteorolojik şartların etkili olduğu ve pilotun uçuşa devam etme kararının neden olduğu olasılık olarak söylenebilir.

Helikopter kazalarının nedenlerine yönelik istatistiklerde meteorolojik şartlar ilk sıralarda yer almaktadır. Yanı sıra böylesi havalarda tek pilot yerine iki pilot olması kazaların önlenmesinde oldukça önemlidir.

Bu kazada soruşturulması gereken önemli konulardan biriside helikopterde bulunan Acil Yer Bildirim cihazının(ELT_ Emergency Locator Transmitter) niçin ikaz göndermediğidir. Böylesi kazalarda müdahele zamanı çok önemli olup kazadan yaralı kurtulanların yaşama devam etmeleri erken ulaşmaya bağlı olmaktadır.

Helikopterde CVR ve FDR cihazlarının olması halinde kaza araştırmasının süratli ve doğru bir şekilde tamamlanması söz konusu olabilecektir. Her şeye rağmen Yaklaşık bir ay içinde kaza ön raporunun yayınlanmasını bekleyebiliriz.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...