Ana içeriğe atla

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına UlaşıldI

 

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına Ulaşıldı


9 Haziran günü Eczacıbaşı şirketinin 4 çalışanını ve 2 Lübnan uyruklu kişiyi İtalya Luca kentinden Venedik şehrinin hemen kuzey batısında yer alan Castelminio di Resena Kentindeki üretim tesisine götürmek için havalanan AW119 helikopteriyle (Agusta Westland Koala ) kalkıştan yaklaşık yarım saat sonra irtibat kaybolur. Yaklaşık 2 gündür sürdürülen arama kurtarma çalışmaları neticesinde bugün öğle saatlerinde rotanın batısında yer alan Modena kenti yakınlarındaki Cusna dağında düştüğü belirlendi.

Helikopterde bulunan 4 Türk, 2 Lübnan vatandaşı yolcu ve 1 pilotun cansız bedenlerine ulaşıldığı ve bölgede İtalyan hava kazalarını araştırma birimince kaza araştırmasının başlatıldığı bilgisi verildi.

Edinilen meteorolojik bilgilere göre olay günü bölgenin yoğun yağışlı ve görüşün düşük olduğu görülmektedir.

Eldeki kısıtlı veriler ışığında kazanın nedenlerini söyleme imkanımız olmamasına rağmen, herhangi bir teknik neden yoksa kazanın oluşmasına meteorolojik şartların etkili olduğu ve pilotun uçuşa devam etme kararının neden olduğu olasılık olarak söylenebilir.

Helikopter kazalarının nedenlerine yönelik istatistiklerde meteorolojik şartlar ilk sıralarda yer almaktadır. Yanı sıra böylesi havalarda tek pilot yerine iki pilot olması kazaların önlenmesinde oldukça önemlidir.

Bu kazada soruşturulması gereken önemli konulardan biriside helikopterde bulunan Acil Yer Bildirim cihazının(ELT_ Emergency Locator Transmitter) niçin ikaz göndermediğidir. Böylesi kazalarda müdahele zamanı çok önemli olup kazadan yaralı kurtulanların yaşama devam etmeleri erken ulaşmaya bağlı olmaktadır.

Helikopterde CVR ve FDR cihazlarının olması halinde kaza araştırmasının süratli ve doğru bir şekilde tamamlanması söz konusu olabilecektir. Her şeye rağmen Yaklaşık bir ay içinde kaza ön raporunun yayınlanmasını bekleyebiliriz.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı