Ana içeriğe atla

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına UlaşıldI

 

İtalya’da Kaybolan Helikopterin Enkazına Ulaşıldı


9 Haziran günü Eczacıbaşı şirketinin 4 çalışanını ve 2 Lübnan uyruklu kişiyi İtalya Luca kentinden Venedik şehrinin hemen kuzey batısında yer alan Castelminio di Resena Kentindeki üretim tesisine götürmek için havalanan AW119 helikopteriyle (Agusta Westland Koala ) kalkıştan yaklaşık yarım saat sonra irtibat kaybolur. Yaklaşık 2 gündür sürdürülen arama kurtarma çalışmaları neticesinde bugün öğle saatlerinde rotanın batısında yer alan Modena kenti yakınlarındaki Cusna dağında düştüğü belirlendi.

Helikopterde bulunan 4 Türk, 2 Lübnan vatandaşı yolcu ve 1 pilotun cansız bedenlerine ulaşıldığı ve bölgede İtalyan hava kazalarını araştırma birimince kaza araştırmasının başlatıldığı bilgisi verildi.

Edinilen meteorolojik bilgilere göre olay günü bölgenin yoğun yağışlı ve görüşün düşük olduğu görülmektedir.

Eldeki kısıtlı veriler ışığında kazanın nedenlerini söyleme imkanımız olmamasına rağmen, herhangi bir teknik neden yoksa kazanın oluşmasına meteorolojik şartların etkili olduğu ve pilotun uçuşa devam etme kararının neden olduğu olasılık olarak söylenebilir.

Helikopter kazalarının nedenlerine yönelik istatistiklerde meteorolojik şartlar ilk sıralarda yer almaktadır. Yanı sıra böylesi havalarda tek pilot yerine iki pilot olması kazaların önlenmesinde oldukça önemlidir.

Bu kazada soruşturulması gereken önemli konulardan biriside helikopterde bulunan Acil Yer Bildirim cihazının(ELT_ Emergency Locator Transmitter) niçin ikaz göndermediğidir. Böylesi kazalarda müdahele zamanı çok önemli olup kazadan yaralı kurtulanların yaşama devam etmeleri erken ulaşmaya bağlı olmaktadır.

Helikopterde CVR ve FDR cihazlarının olması halinde kaza araştırmasının süratli ve doğru bir şekilde tamamlanması söz konusu olabilecektir. Her şeye rağmen Yaklaşık bir ay içinde kaza ön raporunun yayınlanmasını bekleyebiliriz.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...