Ana içeriğe atla

Türk Hava Yolları, küresel derecelendirme kuruluşu AirlineRatings.com tarafından emniyet açısından yedi yıldızlı bir havayolu olarak derecelendirildi

 

Türk Hava Yolları, küresel derecelendirme kuruluşu AirlineRatings.com tarafından emniyet açısından yedi yıldızlı bir havayolu olarak derecelendirildi


Türk Hava Yolları’nın son beş yıldaki “olay sicili” olağanüstü ve bu nedenle havayolunun emniyet notunun beş yıldızdan en yüksek olan yedi yıldıza yükselmesiyle sonuçlandı.

Sektörde bir ilk olan AirlineRatings.com, havayolları için bir olay derecelendirmesine ulaşmak için önceki beş yılın ciddi olay kayıtlarını incelemektedir.

AirlineRatings.com Genel Yayın Yönetmeni Geoffrey Thomas “Türk Hava Yolları’nın emniyet sicili mükemmel ve her temas noktasında yolcu emniyeti her şeyden önemlidir, ayrıca, “İyileştirilmiş emniyet derecelendirme sistemimiz, Türk Hava Yolları gibi mükemmel rekorlara sahip havayollarının başarılarını takdir ediyor” dedi.

Bazı pilot performans konularında endüstri genelinde artan bir endişe olduğunu, bu yüzden derecelendirme sisteminin sonuçlara daha fazla odaklanılması için geliştirildiğini ekledi.

Türk Hava Yollarında son derece düşük bir olay oranı bulunduğunu ve çok azının pilot hatasından kaynaklandığı belirtildi.

Thomas, Bu performans ve yolcular için COVID-19 uyumluluğunun, Türk Hava Yolları’na yedi yıldızla en yüksek emniyet derecesini kazandırdığını söyledi. COVID öncesinde Türk Hava Yolları, 374 uçak ile 52’si yurt içi, 13’ü Amerika Birleşik Devletleri ve 11’i Almanya’da olmak üzere 127 ülkede 331 noktaya işletiyordu. Bugün itibarı ile THY 382 uçakla operasyona devam etmektedir.

AirlineRatings.com kriterlerine göre üç ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Bunlar Emniyet Oranı, Ürün Geliştirme ve Covid 19 uyumluluğu konularıdır. Türk Hava Yolları Emniyet Oranında 5/7, Ürün Geliştirmede 6/7 ve Covid 19 uyumluluğunda ise 7/7 oranı ile öne çıkmıştır.

Detaylı bilgi için aşağıdaki adresten faydalanabilirsiniz.  (https://www.airlineratings.com/safety-rating-tool/)

Bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yollarını başarısından dolayı kutlar, kazasız emniyetli uçuşlar dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı