Ana içeriğe atla

Türk Hava Yolları, küresel derecelendirme kuruluşu AirlineRatings.com tarafından emniyet açısından yedi yıldızlı bir havayolu olarak derecelendirildi

 

Türk Hava Yolları, küresel derecelendirme kuruluşu AirlineRatings.com tarafından emniyet açısından yedi yıldızlı bir havayolu olarak derecelendirildi


Türk Hava Yolları’nın son beş yıldaki “olay sicili” olağanüstü ve bu nedenle havayolunun emniyet notunun beş yıldızdan en yüksek olan yedi yıldıza yükselmesiyle sonuçlandı.

Sektörde bir ilk olan AirlineRatings.com, havayolları için bir olay derecelendirmesine ulaşmak için önceki beş yılın ciddi olay kayıtlarını incelemektedir.

AirlineRatings.com Genel Yayın Yönetmeni Geoffrey Thomas “Türk Hava Yolları’nın emniyet sicili mükemmel ve her temas noktasında yolcu emniyeti her şeyden önemlidir, ayrıca, “İyileştirilmiş emniyet derecelendirme sistemimiz, Türk Hava Yolları gibi mükemmel rekorlara sahip havayollarının başarılarını takdir ediyor” dedi.

Bazı pilot performans konularında endüstri genelinde artan bir endişe olduğunu, bu yüzden derecelendirme sisteminin sonuçlara daha fazla odaklanılması için geliştirildiğini ekledi.

Türk Hava Yollarında son derece düşük bir olay oranı bulunduğunu ve çok azının pilot hatasından kaynaklandığı belirtildi.

Thomas, Bu performans ve yolcular için COVID-19 uyumluluğunun, Türk Hava Yolları’na yedi yıldızla en yüksek emniyet derecesini kazandırdığını söyledi. COVID öncesinde Türk Hava Yolları, 374 uçak ile 52’si yurt içi, 13’ü Amerika Birleşik Devletleri ve 11’i Almanya’da olmak üzere 127 ülkede 331 noktaya işletiyordu. Bugün itibarı ile THY 382 uçakla operasyona devam etmektedir.

AirlineRatings.com kriterlerine göre üç ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Bunlar Emniyet Oranı, Ürün Geliştirme ve Covid 19 uyumluluğu konularıdır. Türk Hava Yolları Emniyet Oranında 5/7, Ürün Geliştirmede 6/7 ve Covid 19 uyumluluğunda ise 7/7 oranı ile öne çıkmıştır.

Detaylı bilgi için aşağıdaki adresten faydalanabilirsiniz.  (https://www.airlineratings.com/safety-rating-tool/)

Bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yollarını başarısından dolayı kutlar, kazasız emniyetli uçuşlar dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...