Ana içeriğe atla

Pilotlar sendikası, Boeing 737 MAX 7, 10 kokpit uyarı sisteminin tesisi için verilen sürenin ötelenmesi kararına karşı çıkıyor

 

Pilotlar sendikası, Boeing 737 MAX 7, 10 kokpit uyarı sisteminin tesisi için verilen sürenin ötelenmesi kararına karşı çıkıyor


Hemen hemen yüzyılın en ciddi havacılık sorunu olma özelliğini taşıyan 2 ölümlü Boeing MAX kazasının ardından alınan tüm iyileştirme çabalarına rağmen kısa sürelerle tekrar gündemde kalmaya devam ediyor.

Bu seferde 15.000 American Airlines pilotunu temsil eden sendika Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Kongre’nin Boeing 737 MAX 7 ve 10 için modern kokpit uyarı gerekliliklerinden muafiyet sağlama çabalarına şiddetle karşı çıktığını söyledi. Boeing, 737 MAX 7-10 varyantları için Federal Havacılık İdaresi’nden (FAA) onay almak için uçağın hizmete girişini önemli ölçüde geciktirebilecek yeni modern kokpit uyarı gereksinimlerini karşılaması için verilen son teslim tarihi ile karşı karşıya. Müttefik Pilotlar Derneği Başkanı Kaptan Edward Sicher, Boeing’in karmaşık, bileşik sistem arızaları sırasında pilotlarda oluşacak kafa karışıklığını azaltmak için bu uçaklara modern mürettebat uyarı sistemlerini kurmaya devam etmesi gerektiğini söyledi. FAA yorum yapmaktan kaçındı. Yorum talebine hemen yanıt vermeyen Boeing ise, 737’nin tüm varyantları için ortak bir kokpit uyarı sistemine sahip olmasının daha emniyetli olduğunu söyledi. Reuters Pazartesi günü yaptığı açıklamada, FAA’nın Kongre’ye gönderdiği bir mektuba göre Boeing’in önümüzdeki yazdan önce 737 MAX 10 için düzenleyici onayını almasının beklenmediğini belirtti. Geçen hafta, Ticaret Komitesi’ndeki en üst düzey Cumhuriyetçi Senatör Roger Wicker, Boeing’in iki yeni varyant için onay alması için son tarih olarak Eylül 2024’ü önerdi ve teklifin yıllık savunma programına eklenmesini umuyor. Wicker’ın önerisinin komite başkanı Demokrat Senatör Maria Cantwell de dahil olmak üzere diğer kilit milletvekillerinin desteğini alıp almadığına dair

henüz bir belirti tespit edilemedi. Bu konuda Cantwell’in ofisi henüz yorum yapmadı. Gereksinimler, iki ölümlü 737 MAX kazasında 346 kişinin ölmesine ve en çok satan uçağın 20 ay süreyle yere indirilmesine yol açmasının ardından kabul edilen sertifikasyon iyileştirme tasarısının bir parçası olarak kabul edildi. MAX kazalarında ölenlerin çoğunun akrabaları da Boeing’e uzatma verilmesine karşı çıkmaktadır. Temmuz ayında uzatmaya karşı çıkan bir mektup yazdılar ve Boeing’in uzatmayı gerçekleştirebilmek için Kongreye başvurduğunu öne sürdüler. Sicher, pilotlar birliğinin “Boeing’in modern uyarı sistemi olmayan bir uçaktan bu sistemle donatılmış bir uçağa geçerken pilotların kafasının karışabileceği iddiasıyla” aynı fikirde olmadığını söyledi. Hiçbir şeyin kokpit gerçeklerinin önüne geçemeyeceğini vurguladı.

Pilotlar için uçaktan beklenen en önemli özellik bilinmezliklerin hiç olmaması, karşılaşılabilecek acil durumlar için gerekli uygulamaların kendilerine sunuluyor olmasıdır. Boeing maalesef 2018’de hizmete sunduğu MAX uçağında bu olmazsa olmaz zorunluluğu yerine getiremediği için 2 ölümlü kazanın ardından yaklaşık 5 senedir istikrar sağlamak için gayret sarf ediyor.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı