Ana içeriğe atla

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

 

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

0

06 Ekim 2022 günü THY’nın TK2256 sefer sayılı İstanbul (IST) – Hatay (HTY) seferinde 04 pistine inişi takiben 4 ana lastik patlamıştır. İtfaiye ekipleri iniş sonrası duruma hızlı şekilde müdahale ederek soğutmayı sağlamışlardır. Yolcular ve uçuş ekibi güvenli şekilde uçaktan tahliye edilmiştir.

Havalanı yetkililerinden alınan bilgiye göre TC-JVN kuyruk isimli B737-800 uçağının inişi sonrası 4 ana lastiğinde patladığı ve yanmaya başladığı, 2000m/6560ft sonra durduğu, 35 saniye içinde itfaiyenin müdahale ederek soğutmayı gerçekleştirdiği bildirilmiştir. Yolcular ve uçuş ekibi kısa sürede slidelar üzerinden tahliye edilmiştir. Tahliye esnasında yaralanma hadisesi yaşanmamıştır.

Verilen bilgilerden uçağın antiskid sisteminin arızalı olduğu bilgisiyle uçuşa verildiği anlaşılmaktadır. İlgili uçağın dokümanlarına göre bu arızayla çeşitli kısıtlarla uçak uçuşa verilebilmektedir.

İniş esnasında pilotların uyması ve uygulaması gerekli zorunluluklar vardır. İniş öncesi brifingde bu maddeler gözden geçirilip inişle birlikte sırasıyla yerine getirilmesi gereklidir. Bilhassa frenleme esnasında hatalı uygulama yapılması halinde lastiklerin patlaması kaçınılmaz olmaktadır. İniş esnasında meydan hava durumu aşağıda görüldüğü gibi olup olaya etkisi olmadığı değerlendirilmiştir.

LTDA 060050Z 02004KT 9999 FEW040 19/17 Q1014 NOSIG

ADSB verilerinin yetersiz olması nedeniyle uçuşa ait bilgiler olmadığından lastiklerin patlamasının nedeni konusunda fikir yürütmek spekülasyondan öteye geçemez. THY Emniyet birimi çalışanlarının fdm üzerinden yapacakları araştırma sonucu olayın sebebi ortaya çıkacak ve sonuçlarına göre tekrarlanmaması için gerekli önlemler alınacaktır.

THY ve uçuş ekibine geçmiş olsun dileklerimizle Emniyetli Uçuşlar Dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...