Ana içeriğe atla

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

 

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

0

06 Ekim 2022 günü THY’nın TK2256 sefer sayılı İstanbul (IST) – Hatay (HTY) seferinde 04 pistine inişi takiben 4 ana lastik patlamıştır. İtfaiye ekipleri iniş sonrası duruma hızlı şekilde müdahale ederek soğutmayı sağlamışlardır. Yolcular ve uçuş ekibi güvenli şekilde uçaktan tahliye edilmiştir.

Havalanı yetkililerinden alınan bilgiye göre TC-JVN kuyruk isimli B737-800 uçağının inişi sonrası 4 ana lastiğinde patladığı ve yanmaya başladığı, 2000m/6560ft sonra durduğu, 35 saniye içinde itfaiyenin müdahale ederek soğutmayı gerçekleştirdiği bildirilmiştir. Yolcular ve uçuş ekibi kısa sürede slidelar üzerinden tahliye edilmiştir. Tahliye esnasında yaralanma hadisesi yaşanmamıştır.

Verilen bilgilerden uçağın antiskid sisteminin arızalı olduğu bilgisiyle uçuşa verildiği anlaşılmaktadır. İlgili uçağın dokümanlarına göre bu arızayla çeşitli kısıtlarla uçak uçuşa verilebilmektedir.

İniş esnasında pilotların uyması ve uygulaması gerekli zorunluluklar vardır. İniş öncesi brifingde bu maddeler gözden geçirilip inişle birlikte sırasıyla yerine getirilmesi gereklidir. Bilhassa frenleme esnasında hatalı uygulama yapılması halinde lastiklerin patlaması kaçınılmaz olmaktadır. İniş esnasında meydan hava durumu aşağıda görüldüğü gibi olup olaya etkisi olmadığı değerlendirilmiştir.

LTDA 060050Z 02004KT 9999 FEW040 19/17 Q1014 NOSIG

ADSB verilerinin yetersiz olması nedeniyle uçuşa ait bilgiler olmadığından lastiklerin patlamasının nedeni konusunda fikir yürütmek spekülasyondan öteye geçemez. THY Emniyet birimi çalışanlarının fdm üzerinden yapacakları araştırma sonucu olayın sebebi ortaya çıkacak ve sonuçlarına göre tekrarlanmaması için gerekli önlemler alınacaktır.

THY ve uçuş ekibine geçmiş olsun dileklerimizle Emniyetli Uçuşlar Dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı