Ana içeriğe atla

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

 

THY Uçağının İniş Sonrasında Lastikleri Patladı

0

06 Ekim 2022 günü THY’nın TK2256 sefer sayılı İstanbul (IST) – Hatay (HTY) seferinde 04 pistine inişi takiben 4 ana lastik patlamıştır. İtfaiye ekipleri iniş sonrası duruma hızlı şekilde müdahale ederek soğutmayı sağlamışlardır. Yolcular ve uçuş ekibi güvenli şekilde uçaktan tahliye edilmiştir.

Havalanı yetkililerinden alınan bilgiye göre TC-JVN kuyruk isimli B737-800 uçağının inişi sonrası 4 ana lastiğinde patladığı ve yanmaya başladığı, 2000m/6560ft sonra durduğu, 35 saniye içinde itfaiyenin müdahale ederek soğutmayı gerçekleştirdiği bildirilmiştir. Yolcular ve uçuş ekibi kısa sürede slidelar üzerinden tahliye edilmiştir. Tahliye esnasında yaralanma hadisesi yaşanmamıştır.

Verilen bilgilerden uçağın antiskid sisteminin arızalı olduğu bilgisiyle uçuşa verildiği anlaşılmaktadır. İlgili uçağın dokümanlarına göre bu arızayla çeşitli kısıtlarla uçak uçuşa verilebilmektedir.

İniş esnasında pilotların uyması ve uygulaması gerekli zorunluluklar vardır. İniş öncesi brifingde bu maddeler gözden geçirilip inişle birlikte sırasıyla yerine getirilmesi gereklidir. Bilhassa frenleme esnasında hatalı uygulama yapılması halinde lastiklerin patlaması kaçınılmaz olmaktadır. İniş esnasında meydan hava durumu aşağıda görüldüğü gibi olup olaya etkisi olmadığı değerlendirilmiştir.

LTDA 060050Z 02004KT 9999 FEW040 19/17 Q1014 NOSIG

ADSB verilerinin yetersiz olması nedeniyle uçuşa ait bilgiler olmadığından lastiklerin patlamasının nedeni konusunda fikir yürütmek spekülasyondan öteye geçemez. THY Emniyet birimi çalışanlarının fdm üzerinden yapacakları araştırma sonucu olayın sebebi ortaya çıkacak ve sonuçlarına göre tekrarlanmaması için gerekli önlemler alınacaktır.

THY ve uçuş ekibine geçmiş olsun dileklerimizle Emniyetli Uçuşlar Dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...