Ana içeriğe atla

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti

 

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti


ABD’li milletvekilleri, Boeing’in yeni emniyet sistemlerinin 737 MAX-7 ve MAX-10’lara uygulanmasını en son yıllık harcama faturasına eklenmesi için bir son tarih uzatmasını reddettikten sonra, üreticinin uçak tipi sertifikasyonuna devam etme umutlarını boşa çıktı. Hiçbir şey değişmezse Boeing, iki uçak sertifikalandırılmadan önce Hücum Açısı (AoA) izleme sisteminde ve uçuş ekibi uyarı sisteminde gerekli değişiklikleri yapmak zorunda kalacak.

Boeing için bu, hiçbir şey değişmezse 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un halihazırda uçan 737 MAX-8 ve 737 MAX-9’dan farklı olacağı anlamına geliyor. Değişiklik, uçağın AoA sistemi ve uçuş ekiplerinin, pilotları uçağın potansiyel olarak stall olabileceği konusunda uyaran stick shaker gibi hatalı uyarıları kapatma yeteneği ile ilgili olacak.

Kongre’nin tanımına göre “Savunma Bakanlığı’nın (DOD) faaliyetlerine FY2023 için izin veren ve diğer konuları ele alan” bir yasa tasarısı olan Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası (NDAA) ile birlikte Boeing’e koşulsuz bir son tarih uzatması sağlamak için öneriler tartışıldı..

Aralarında Kentucky’den Mitch McConnell ve Ocak 2023’ten itibaren Meclis Ulaştırma ve Altyapı Komitesi’nin başkanı olarak görev yapabilecek olan Missouri’den Sam Graves’in de bulunduğu birkaç Cumhuriyetçi milletvekili, 737 MAX’den hiçbirinde herhangi bir yenileme yapılmasını zorunlu kılmadan son tarihin uzatılması için baskı yaptı. Ancak Senatör Maria Cantwell farklı görüşte olup herhangi bir zaman çizelgesini ortadan kaldıracak, ancak yine de Boeing’i AoA sistemini ve ayrıca 737’nin en son neslindeki uçuş ekibi uyarı sistemlerini ayarlamaya zorlayacak bir yasa tasarısı önerdi.

Reuters tarafından bildirildiği üzere, konuya yakın kaynaklara göre, Boeing bunun olması için lobi yaptığı için, yasa tasarısının muafiyetleri içermesi ihtimali hala olsa da, devam eden sorun 2023’e ertelenebilir.

Sonuç olarak, 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un önce onaylanması ve ardından Hava Aracı Sertifikasyonun, Emniyet ve Hesap Verebilirlik Yasası’nın (ACSAA) uygun olacak şekilde yeni sistemlerle donatılması gerektiği tartışılmaktadır.

Konuyu yakından takip edenlerin bildiği gibi B737 MAX uçaklarının 2018 Ekim ayındaki ilk, Mart 2019’da ikinci kazasından sonra başlayan süreç idari ve yasal platformda konu canlılığını ve hassasiyetini korumaktadır. Görünen o ki ABD Yetkililerinin konunun tekrarlanmasını önleyecek tüm tedbirlerin alınmasına kadar konunun peşinden gideceği görülmektedir. Bu durum havacılık sektöründe EMNİYETİ arttıracağı için çok değerlidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı