Ana içeriğe atla

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti

 

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti


ABD’li milletvekilleri, Boeing’in yeni emniyet sistemlerinin 737 MAX-7 ve MAX-10’lara uygulanmasını en son yıllık harcama faturasına eklenmesi için bir son tarih uzatmasını reddettikten sonra, üreticinin uçak tipi sertifikasyonuna devam etme umutlarını boşa çıktı. Hiçbir şey değişmezse Boeing, iki uçak sertifikalandırılmadan önce Hücum Açısı (AoA) izleme sisteminde ve uçuş ekibi uyarı sisteminde gerekli değişiklikleri yapmak zorunda kalacak.

Boeing için bu, hiçbir şey değişmezse 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un halihazırda uçan 737 MAX-8 ve 737 MAX-9’dan farklı olacağı anlamına geliyor. Değişiklik, uçağın AoA sistemi ve uçuş ekiplerinin, pilotları uçağın potansiyel olarak stall olabileceği konusunda uyaran stick shaker gibi hatalı uyarıları kapatma yeteneği ile ilgili olacak.

Kongre’nin tanımına göre “Savunma Bakanlığı’nın (DOD) faaliyetlerine FY2023 için izin veren ve diğer konuları ele alan” bir yasa tasarısı olan Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası (NDAA) ile birlikte Boeing’e koşulsuz bir son tarih uzatması sağlamak için öneriler tartışıldı..

Aralarında Kentucky’den Mitch McConnell ve Ocak 2023’ten itibaren Meclis Ulaştırma ve Altyapı Komitesi’nin başkanı olarak görev yapabilecek olan Missouri’den Sam Graves’in de bulunduğu birkaç Cumhuriyetçi milletvekili, 737 MAX’den hiçbirinde herhangi bir yenileme yapılmasını zorunlu kılmadan son tarihin uzatılması için baskı yaptı. Ancak Senatör Maria Cantwell farklı görüşte olup herhangi bir zaman çizelgesini ortadan kaldıracak, ancak yine de Boeing’i AoA sistemini ve ayrıca 737’nin en son neslindeki uçuş ekibi uyarı sistemlerini ayarlamaya zorlayacak bir yasa tasarısı önerdi.

Reuters tarafından bildirildiği üzere, konuya yakın kaynaklara göre, Boeing bunun olması için lobi yaptığı için, yasa tasarısının muafiyetleri içermesi ihtimali hala olsa da, devam eden sorun 2023’e ertelenebilir.

Sonuç olarak, 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un önce onaylanması ve ardından Hava Aracı Sertifikasyonun, Emniyet ve Hesap Verebilirlik Yasası’nın (ACSAA) uygun olacak şekilde yeni sistemlerle donatılması gerektiği tartışılmaktadır.

Konuyu yakından takip edenlerin bildiği gibi B737 MAX uçaklarının 2018 Ekim ayındaki ilk, Mart 2019’da ikinci kazasından sonra başlayan süreç idari ve yasal platformda konu canlılığını ve hassasiyetini korumaktadır. Görünen o ki ABD Yetkililerinin konunun tekrarlanmasını önleyecek tüm tedbirlerin alınmasına kadar konunun peşinden gideceği görülmektedir. Bu durum havacılık sektöründe EMNİYETİ arttıracağı için çok değerlidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...