Ana içeriğe atla

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti

 

ABD’li Milletvekilleri Boeing 737 MAX İçin Özel Uzatmayı Reddetti


ABD’li milletvekilleri, Boeing’in yeni emniyet sistemlerinin 737 MAX-7 ve MAX-10’lara uygulanmasını en son yıllık harcama faturasına eklenmesi için bir son tarih uzatmasını reddettikten sonra, üreticinin uçak tipi sertifikasyonuna devam etme umutlarını boşa çıktı. Hiçbir şey değişmezse Boeing, iki uçak sertifikalandırılmadan önce Hücum Açısı (AoA) izleme sisteminde ve uçuş ekibi uyarı sisteminde gerekli değişiklikleri yapmak zorunda kalacak.

Boeing için bu, hiçbir şey değişmezse 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un halihazırda uçan 737 MAX-8 ve 737 MAX-9’dan farklı olacağı anlamına geliyor. Değişiklik, uçağın AoA sistemi ve uçuş ekiplerinin, pilotları uçağın potansiyel olarak stall olabileceği konusunda uyaran stick shaker gibi hatalı uyarıları kapatma yeteneği ile ilgili olacak.

Kongre’nin tanımına göre “Savunma Bakanlığı’nın (DOD) faaliyetlerine FY2023 için izin veren ve diğer konuları ele alan” bir yasa tasarısı olan Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası (NDAA) ile birlikte Boeing’e koşulsuz bir son tarih uzatması sağlamak için öneriler tartışıldı..

Aralarında Kentucky’den Mitch McConnell ve Ocak 2023’ten itibaren Meclis Ulaştırma ve Altyapı Komitesi’nin başkanı olarak görev yapabilecek olan Missouri’den Sam Graves’in de bulunduğu birkaç Cumhuriyetçi milletvekili, 737 MAX’den hiçbirinde herhangi bir yenileme yapılmasını zorunlu kılmadan son tarihin uzatılması için baskı yaptı. Ancak Senatör Maria Cantwell farklı görüşte olup herhangi bir zaman çizelgesini ortadan kaldıracak, ancak yine de Boeing’i AoA sistemini ve ayrıca 737’nin en son neslindeki uçuş ekibi uyarı sistemlerini ayarlamaya zorlayacak bir yasa tasarısı önerdi.

Reuters tarafından bildirildiği üzere, konuya yakın kaynaklara göre, Boeing bunun olması için lobi yaptığı için, yasa tasarısının muafiyetleri içermesi ihtimali hala olsa da, devam eden sorun 2023’e ertelenebilir.

Sonuç olarak, 737 MAX-7 ve 737 MAX-10’un önce onaylanması ve ardından Hava Aracı Sertifikasyonun, Emniyet ve Hesap Verebilirlik Yasası’nın (ACSAA) uygun olacak şekilde yeni sistemlerle donatılması gerektiği tartışılmaktadır.

Konuyu yakından takip edenlerin bildiği gibi B737 MAX uçaklarının 2018 Ekim ayındaki ilk, Mart 2019’da ikinci kazasından sonra başlayan süreç idari ve yasal platformda konu canlılığını ve hassasiyetini korumaktadır. Görünen o ki ABD Yetkililerinin konunun tekrarlanmasını önleyecek tüm tedbirlerin alınmasına kadar konunun peşinden gideceği görülmektedir. Bu durum havacılık sektöründe EMNİYETİ arttıracağı için çok değerlidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...