Ana içeriğe atla

Emniyetli ,Sağlıklı, Mutlu Başarılı Bir Yıl Dileğiyle

 

Emniyetli ,Sağlıklı, Mutlu Başarılı Bir Yıl Dileğiyle


2018 yılından itibaren havacılık sektöründe ciddi olumsuzluklar, olaylar ve kazalar yaşandı. 2022 yılı havacılıkta bir toparlanma yılı oldu diyebiliriz. Dolayısıyla 2023 yılı ilk yazımda hepimiz için iyi dileklerimi sunmak, sektörel önerilerimi paylaşmak istiyorum.

2018 ve 2019 yıllarında 5 ay içinde 2 Boeing 737 Max uçağının kaza yapması ve 346 kişinin yaşamını kaybetmesi bu döneme damgasını vurmuştu. Kazaların ardından araştırma sürecinde ve sonrasında iyileştirme döneminde MAX uçakları yaklaşık 18 ay süreyle uçuştan ayrı kalmıştı.

2020 Ocak ayından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan Covid salgını nedeniyle diğer sektörlerde olduğu gibi havacılık sektörü de belki de bugüne kadar en ciddi problemle karşı karşıya kaldı. Yaklaşık bir sene havayolu yolcu taşımacılığı neredeyse tamamen durdu. Sadece kargo taşımacılığı, iş uçakları ve insani amaçlı uçuşlar yapılabildi. Bu dönemde milyonlarca havacılık sektörü çalışanı ya işsiz kaldı ya da ücretsiz izne çıkarıldı. Çalışanlar için zor günlerdi.

2022 yılında havayollarında 6 ölümlü kazada toplam 156 kişi hayatını kaybetti. Geçmiş yıllarla karşılaştırıldığında daha emniyetli bir yıl olduğu söylenebilir. IATA’nın 2022 emniyet raporu yayınlandığında daha kesin bilgi vermek mümkün olacaktır.

Havacılıkta geçmişten bugüne söylenen çok önemli bir söz vardır. “Havacılıkta kurallar kanla yazılılmıştır”. Dolayısıyla sürdürülebilir emniyetli operasyon için kuralların dışına asla çıkılmaması gerekir. Bu gereklilik işletmenin en üst yöneticisinden aprondaki çalışana kadar geçerlidir. Operasyonu ilgilendiren her adımda kurallar çerçevesinde davranmak gerekir. Unutulmamalıdır ki birimler yöneticilerinin yetkinlikleri oranında başarılı olabilir. Bilhassa hayati önemdeki birim yöneticilerinin o konudaki gerekliliklere ve tecrübeye sahip olması işletmenin yarınları için olmazsa olmazıdır. Kuralları uygulamak ve doğru seçim en ucuz ve en emniyetli yoldur. Bilhassa atılan adımlarda doğru risk değerlendirmesi yapmak ve karar vermek başarının anahtarıdır.

Cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023’ün sadece ulusal havacılığımızda değil, tüm havacılık sektöründe sağlıkla emniyetli mutlu bir yıl olmasını dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı