Ana içeriğe atla

LATAM Air Pilotlarına Anında Tutuklama!

 

LATAM Air Pilotlarına Anında Tutuklama!

0

Latam Air’a ait A320 uçağı Lima havalimanı 16 pistinden kalkışa başladıktan sonra yaklaşık 120kts süratle piste giren yangın söndürücü araca çarpmış ve araçta bulunan 2 itfaiye personeli hayatını kaybetmiş diğer bir personel ise ağır yaralanmıştı. Kazanın ardından LA2213 uçuş ekibi tutuklanarak gözaltına alındı. Tutuklanmalarını öğrendikten sonra IFALPA(Uluslararası Pilotlar Birliği) endişelerini dile getirdi çünkü sendika, cezai tutuklamaya tabi tutulmadan önce uçuş ekibine acil tıbbi müdahale ve değerlendirme sağlanması gerektiğini vurguladı.

Konuya ilişkin IFALPA açıklamasında, “LA2213 uçuş ekibinin, kazanın hemen ardından, kalifiye tıbbi personel tarafından profesyonelce değerlendirilmeden sorgulanmasının hiçbir koşulda uygun olmadığı belirtildi. Sıhhi kontrol ve değerlendirme, kaza araştırma uzmanlarının doğru bilgilere ulaşmasında katkıda bulunmak için zihinsel ve fiziksel uygunluklarının belirlenmesine yardımcı olur.

IFALPA ayrıca, pilotların bu kadar erken tutuklanmasının, Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi’nin Ek 13 (Uçak Kazası ve Olay Soruşturması) ve Ek 19’da (Emniyet Yönetimi) belirtilen Pozitif Emniyet Kültürü ilkelerine tamamen aykırı olduğunu da vurguladı.

En önemlisi, IFALPA, derhal tutuklanmanın, halkın kazanın diğer olası nedenlerini düşünmek yerine pilotların kasıtlı eylemlerinden kaynaklandığına inanmasına yol açacağını kaydetti. Diğer nedenler arasında teknik veya mekanik sorunlar ve hatta birden fazla faktörün tetiklediği bir dizi insan hatası sayılabilir.

Kazanın ardından yerel ve uluslararası medyada çıkan haberlerde yangın söndürücü aracın piste müsaade almadan girdiğine ilişkin bilgi yer almaktadır. Bu bilgi mutlaka doğrulanması gereken bir bilgidir. Dolayısıyla bu konu henüz şüpheli bir bilgi olarak görülmektedir. Herşeye rağmen Havacılık kazaları sonrasında süreç uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi Ek 13 (Uçak Kazası ve Olay Soruşturması) gereklerine göre yürütülmelidir. Maalesef bu konuda zaman zaman hukuki süreç, kaza araştırmasında gerçeklerin ortaya çıkmasını engelleyebilecek şekilde sürdürülebilmektedir.

Yukarıdaki nedenlerden dolayı otorite birimleri aralarında kazaların gerçekleri ortaya çıkarmasına yardımcı olacak düzenlemeler konusunda uzlaşı sağlamalıdır. Bu yapıldığı takdirde kaza/olayların nedenleri sağlıklı bir şekilde tespit edilerek olası kazaların önlenmesine yardımcı olacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...