Ana içeriğe atla

LATAM Air Pilotlarına Anında Tutuklama!

 

LATAM Air Pilotlarına Anında Tutuklama!

0

Latam Air’a ait A320 uçağı Lima havalimanı 16 pistinden kalkışa başladıktan sonra yaklaşık 120kts süratle piste giren yangın söndürücü araca çarpmış ve araçta bulunan 2 itfaiye personeli hayatını kaybetmiş diğer bir personel ise ağır yaralanmıştı. Kazanın ardından LA2213 uçuş ekibi tutuklanarak gözaltına alındı. Tutuklanmalarını öğrendikten sonra IFALPA(Uluslararası Pilotlar Birliği) endişelerini dile getirdi çünkü sendika, cezai tutuklamaya tabi tutulmadan önce uçuş ekibine acil tıbbi müdahale ve değerlendirme sağlanması gerektiğini vurguladı.

Konuya ilişkin IFALPA açıklamasında, “LA2213 uçuş ekibinin, kazanın hemen ardından, kalifiye tıbbi personel tarafından profesyonelce değerlendirilmeden sorgulanmasının hiçbir koşulda uygun olmadığı belirtildi. Sıhhi kontrol ve değerlendirme, kaza araştırma uzmanlarının doğru bilgilere ulaşmasında katkıda bulunmak için zihinsel ve fiziksel uygunluklarının belirlenmesine yardımcı olur.

IFALPA ayrıca, pilotların bu kadar erken tutuklanmasının, Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi’nin Ek 13 (Uçak Kazası ve Olay Soruşturması) ve Ek 19’da (Emniyet Yönetimi) belirtilen Pozitif Emniyet Kültürü ilkelerine tamamen aykırı olduğunu da vurguladı.

En önemlisi, IFALPA, derhal tutuklanmanın, halkın kazanın diğer olası nedenlerini düşünmek yerine pilotların kasıtlı eylemlerinden kaynaklandığına inanmasına yol açacağını kaydetti. Diğer nedenler arasında teknik veya mekanik sorunlar ve hatta birden fazla faktörün tetiklediği bir dizi insan hatası sayılabilir.

Kazanın ardından yerel ve uluslararası medyada çıkan haberlerde yangın söndürücü aracın piste müsaade almadan girdiğine ilişkin bilgi yer almaktadır. Bu bilgi mutlaka doğrulanması gereken bir bilgidir. Dolayısıyla bu konu henüz şüpheli bir bilgi olarak görülmektedir. Herşeye rağmen Havacılık kazaları sonrasında süreç uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi Ek 13 (Uçak Kazası ve Olay Soruşturması) gereklerine göre yürütülmelidir. Maalesef bu konuda zaman zaman hukuki süreç, kaza araştırmasında gerçeklerin ortaya çıkmasını engelleyebilecek şekilde sürdürülebilmektedir.

Yukarıdaki nedenlerden dolayı otorite birimleri aralarında kazaların gerçekleri ortaya çıkarmasına yardımcı olacak düzenlemeler konusunda uzlaşı sağlamalıdır. Bu yapıldığı takdirde kaza/olayların nedenleri sağlıklı bir şekilde tespit edilerek olası kazaların önlenmesine yardımcı olacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı