Ana içeriğe atla

Nepal’de 72 kişinin bulunduğu uçak düştü, en az 67 kişi öldü

 

Nepal’de 72 kişinin bulunduğu uçak düştü, en az 67 kişi öldü


15 Ocak 2023 günü mahalli saatle 10.50’de başkent Katmandu’dan, dini hacılar ve uluslararası yürüyüşçüler için Himalaya dağlarına açılan popüler bir geçit olan Nepal’in merkezindeki Pokhara şehrine giden ATR 72 uçağı, yeni açılan Pokhara uluslararası havaalanına inmesine birkaç dakika kala Gandaki nehrinin kıyısına tepeye düştü.

Uçaktaki yolcular arasında Avustralya, Fransa, İrlanda ve Hindistan’dan gelen yabancı uyruklular vardı. Polis, Himalaya ülkesinin otuz yılın en ölümcül havacılık felaketinde, Pazar günü Nepal’de 72 kişinin bulunduğu bir uçağın düşmesi sonucu en az 67 kişinin öldüğünü doğruladı.

AFP’ye konuşan polis yetkilisi AK Chhetri, otuz bir cesedin hastanelere kaldırıldığını, diğer 36 cesedin, uçağın düştüğü 300 metrelik geçitte olduğu bilgisini verdi. Henüz kurtulan bir kimse bulunamadığı belirtildi.

Uçuşu gerçekleştiren Yeti Havayolları, uçakta 68 yolcu ve dört mürettebat toplam 72 kişi olduğunu söyledi. Bir havaalanı yetkilisine göre, uçakta biri Avustralyalı, biri Fransız, biri Arjantinli, dört Rus, beş Hintli, iki Güney Koreli ve bir İrlandalı olmak üzere 15 yabancı uyruklu vardı.

İnternette paylaşılan başka bir klipte, bir yerleşim bölgesi üzerinde alçak irtifada uçan bir uçağın keskin bir şekilde sola yattığını ve ardından yüksek sesli bir patlamayı gösteriyor.

Nepal Başbakanı Pushpa Kamal Dahal, kazanın ardından acil bir toplantı düzenleyerek,. Nepal hükümetinin olayın nedenini araştırmak için beş üyeli bir soruşturma komisyonu kurulduğu bilgisini verdi.

Nepal’de yetersiz eğitim ve bakım nedeniyle zayıf emniyet sorunu yaşanmaktaydı. Mayıs 2022’de Nepalli Tara Air tarafından işletilen bir uçağın kazasında 22 kişinin tamamı öldü ayrıca Mart 2018’de bir ABD-Bangla Havayolları uçağı Katmandu yakınlarında düştüğünde 51 kişi yaşamını yitirmişti.

Yaşanan kazalar sonrasında Avrupa Birliği, emniyet endişeleri nedeniyle tüm Nepalli taşıyıcıları hava sahasında yasakladı.

Himalaya ülkesi aynı zamanda dünyanın en uzak ve en zorlu pistlerinden bazılarına sahip olup, etrafı karla kaplı zirvelerle çevrilidir ve bu pistler, deneyimli pilotlar için bile zorluk teşkil eden yaklaşmalara sahiptir.

Henüz kazaya ilişkin doğru bilgiler olmadığı için nedeni konusunda yorum yapma şansımız yok. Kısa videodan anlaşıldığı kadarıyla uçak yaklaşma esnasında son bölümde yaşadığı bir olumsuzluk nedeniyle düşmüş gibi görünmektedir. Konuya ilişkin bilgilere ulaşıldığında paylaşılacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E )

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...