Ana içeriğe atla

Hatay Havalimanı Tekrar Hizmete Açıldı

 

Hatay Havalimanı Tekrar Hizmete Açıldı


6 Şubat 2023 günü sabah 04.17’de ülkemiz Güney Anadolu bölgesinde 10 ili kapsayan deprem felaketinde Hatay Havalimanı pisti de ciddi şekilde hasarlanmıştı.

Hadisenin üzerinden 7 gün sonra gerekli onarım bir süratle onarılarak bugün itibarı ile kısıtlı(notamlı) olarak hizmete verildi.

Yayınlanan Notama göre pist uzunluğu 3000m’den 918 m kısalarak 2082m’ye düşürülmüş olarak uçuşa açılmıştır. Bu pist uzunluğu pistin zemini frenlemesine bağlı olarak bazı uçakların iniş kalkışına yeterli olmayacaktır.

Kısıtlı da olsa Hatay Havalimanının aletli uçuş sistemleriyle uçuşa açılması bölgeye ulaştırılacak yardımların zamanında ihtiyaç sahipleriyle buluşturulmasında, yardıma gelecek insanlarımızın bölgeye gitmesinde ve bölgeden yapılacak tahliyelerde çok yardımcı olacaktır.

Türkiye’mizde yaşanan deprem felaketinde yaşamların kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, geride kalanlara başsağlığı ve sabırlar dileriz.

Satırlarımı olaylara emniyetçi yaklaşım bakış açımla son vermek istiyorum. Geleceğe yönelik riskler ve tehditler önceden tespit edilip gerekli önlemler alınmazsa çok ağır bedeller ödemek zorunda kalınacağı asla unutulmamalıdır. Bugün yaşadıklarımız maalesef bu gerçeğin yerine getirilmemiş olmasıdır. Umarız bu acı deneyim ders alınır ve bir sonraki depremde çok daha hazırlıklı ve çok az hasar ve kayıpla atlatırız. Çünkü DEPREM ülkemizin kaderi değil gerçeğidir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzman

 


6 Şubat 2023 günü sabah 04.17’de ülkemiz Güney Anadolu bölgesinde 10 ili kapsayan deprem felaketinde Hatay Havalimanı pisti de ciddi şekilde hasarlanmıştı.

Hadisenin üzerinden 7 gün sonra gerekli onarım bir süratle onarılarak bugün itibarı ile kısıtlı(notamlı) olarak hizmete verildi.

Yayınlanan Notama göre pist uzunluğu 3000m’den 918 m kısalarak 2082m’ye düşürülmüş olarak uçuşa açılmıştır. Bu pist uzunluğu pistin zemini frenlemesine bağlı olarak bazı uçakların iniş kalkışına yeterli olmayacaktır.

Kısıtlı da olsa Hatay Havalimanının aletli uçuş sistemleriyle uçuşa açılması bölgeye ulaştırılacak yardımların zamanında ihtiyaç sahipleriyle buluşturulmasında, yardıma gelecek insanlarımızın bölgeye gitmesinde ve bölgeden yapılacak tahliyelerde çok yardımcı olacaktır.

Türkiye’mizde yaşanan deprem felaketinde yaşamların kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, geride kalanlara başsağlığı ve sabırlar dileriz.

Satırlarımı olaylara emniyetçi yaklaşım bakış açımla son vermek istiyorum. Geleceğe yönelik riskler ve tehditler önceden tespit edilip gerekli önlemler alınmazsa çok ağır bedeller ödemek zorunda kalınacağı asla unutulmamalıdır. Bugün yaşadıklarımız maalesef bu gerçeğin yerine getirilmemiş olmasıdır. Umarız bu acı deneyim ders alınır ve bir sonraki depremde çok daha hazırlıklı ve çok az hasar ve kayıpla atlatırız. Çünkü DEPREM ülkemizin kaderi değil gerçeğidir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzman

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı