Ana içeriğe atla

Hatay Havalimanı Tekrar Hizmete Açıldı

 

Hatay Havalimanı Tekrar Hizmete Açıldı


6 Şubat 2023 günü sabah 04.17’de ülkemiz Güney Anadolu bölgesinde 10 ili kapsayan deprem felaketinde Hatay Havalimanı pisti de ciddi şekilde hasarlanmıştı.

Hadisenin üzerinden 7 gün sonra gerekli onarım bir süratle onarılarak bugün itibarı ile kısıtlı(notamlı) olarak hizmete verildi.

Yayınlanan Notama göre pist uzunluğu 3000m’den 918 m kısalarak 2082m’ye düşürülmüş olarak uçuşa açılmıştır. Bu pist uzunluğu pistin zemini frenlemesine bağlı olarak bazı uçakların iniş kalkışına yeterli olmayacaktır.

Kısıtlı da olsa Hatay Havalimanının aletli uçuş sistemleriyle uçuşa açılması bölgeye ulaştırılacak yardımların zamanında ihtiyaç sahipleriyle buluşturulmasında, yardıma gelecek insanlarımızın bölgeye gitmesinde ve bölgeden yapılacak tahliyelerde çok yardımcı olacaktır.

Türkiye’mizde yaşanan deprem felaketinde yaşamların kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, geride kalanlara başsağlığı ve sabırlar dileriz.

Satırlarımı olaylara emniyetçi yaklaşım bakış açımla son vermek istiyorum. Geleceğe yönelik riskler ve tehditler önceden tespit edilip gerekli önlemler alınmazsa çok ağır bedeller ödemek zorunda kalınacağı asla unutulmamalıdır. Bugün yaşadıklarımız maalesef bu gerçeğin yerine getirilmemiş olmasıdır. Umarız bu acı deneyim ders alınır ve bir sonraki depremde çok daha hazırlıklı ve çok az hasar ve kayıpla atlatırız. Çünkü DEPREM ülkemizin kaderi değil gerçeğidir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzman

 


6 Şubat 2023 günü sabah 04.17’de ülkemiz Güney Anadolu bölgesinde 10 ili kapsayan deprem felaketinde Hatay Havalimanı pisti de ciddi şekilde hasarlanmıştı.

Hadisenin üzerinden 7 gün sonra gerekli onarım bir süratle onarılarak bugün itibarı ile kısıtlı(notamlı) olarak hizmete verildi.

Yayınlanan Notama göre pist uzunluğu 3000m’den 918 m kısalarak 2082m’ye düşürülmüş olarak uçuşa açılmıştır. Bu pist uzunluğu pistin zemini frenlemesine bağlı olarak bazı uçakların iniş kalkışına yeterli olmayacaktır.

Kısıtlı da olsa Hatay Havalimanının aletli uçuş sistemleriyle uçuşa açılması bölgeye ulaştırılacak yardımların zamanında ihtiyaç sahipleriyle buluşturulmasında, yardıma gelecek insanlarımızın bölgeye gitmesinde ve bölgeden yapılacak tahliyelerde çok yardımcı olacaktır.

Türkiye’mizde yaşanan deprem felaketinde yaşamların kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, geride kalanlara başsağlığı ve sabırlar dileriz.

Satırlarımı olaylara emniyetçi yaklaşım bakış açımla son vermek istiyorum. Geleceğe yönelik riskler ve tehditler önceden tespit edilip gerekli önlemler alınmazsa çok ağır bedeller ödemek zorunda kalınacağı asla unutulmamalıdır. Bugün yaşadıklarımız maalesef bu gerçeğin yerine getirilmemiş olmasıdır. Umarız bu acı deneyim ders alınır ve bir sonraki depremde çok daha hazırlıklı ve çok az hasar ve kayıpla atlatırız. Çünkü DEPREM ülkemizin kaderi değil gerçeğidir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzman

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...