Ana içeriğe atla

SpiceJet yönetimi, uçuş esnasında kokpitte kontrol paneli üzerinde kahve bulunduran iki pilotunu cezalandırdı

 

SpiceJet yönetimi, uçuş esnasında kokpitte kontrol paneli üzerinde kahve bulunduran iki pilotunu cezalandırdı


Hindistan’nın özel bir havayolu şirketi yönetimi, uçuş esnasında kokpitte kontrol paneli üzerinde kahve bulunduran iki pilotunu cezalandırdı

Olay, bir SpiceJet uçağının kontrol paneli üzerine yerleştirilmiş açık bir bardak kahvenin fotoğrafının bu hafta başlarında sosyal medyada yayınlanmasıyla gün ışığına çıktı. Raporlar, fotoğrafın çekildiği sırada uçağın 37.000 fitte uçtuğunu belirtmektedir.

Fotoğraf öfke uyandırdı ve Hindistan’ın havacılık otoritesinin havayoluna bir uyarı vermesine neden oldu. Çarşamba günü SpiceJet, konuyu incelediğini ve fotoğrafı çektiği iddia edilen iki pilotu izinli olarak uçuştan alındığını söyledi.

Bir havayolu sözcüsü The Times of India gazetesine verdiği demeçte, soruşturma tamamlandıktan sonra onlara karşı uygun disiplin cezası uygulanacağını söyledi. Hint havacılık kuralları, pilotların ve mürettebatın kokpitte yiyecek ve içecek almasına ancak katı kurallar çerçevesinde izin verir. Örneğin, tüm bardakların kapaklı olması ve dökülmemesi için bir tepsi üzerinde taşınması gerekir.

En son olayın, Hindu Holi festivali günü olan 8 Mart’ta Delhi’den kuzeydoğudaki Guwahati şehrine uçan bir uçakta meydana geldiği bildirildi. Fotoğrafta, uçağın çalıştırma koluna tehlikeli bir şekilde yerleştirilmiş havayolunun logosunun bulunduğu üstü açık bir kahve fincanı varken, resimde görünmeyen pilotların Holi’de geleneksel olarak kızartılmış tatlı bir hamur işi olan gujiyas yedikleri görülmektedir.

Fotoğrafın sosyal medyada yayınlanması, pilotların emniyetsiz davranışları nedeniyle eleştirilmesine ve sosyal medyada öfkeye yol açtı. Havayolu yönetimince ilgili pilotların uçuştan alındıkları ve olayın araştırıldığı, tamamlandığında gereğinin yapılacağı bilgisi verildi.

Kontrol paneli üzerine sıvı dökülmesi halinde elektronik cihazlarda ciddi problem yaratacağı ve buna bağlı olarak uçağın en kısa sürede iniş yapmasına bile yol açacağı bir gerçek durum ve emniyetsizliktir. Geçmişte yaşanmış olaylar mevcuttur. Bu konuda havayolu işletmelerinin dokümanlarında kokpite sıvı içecek servisinin nasıl yapılması gerektiği ve asla yapılmaması gereken durumlar yer almaktadır. Bu emniyetsizliği önleme sadece pilotların değil aynı zamanda kokpite servisi gerçekleştiren kabin görevlilerinin de sorumluluğundadır.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı