Ana içeriğe atla

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

 

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

0
Air France Flight AF447'nin dikey stabilizeri, Haziran 2009'da meydana gelen ölümcül bir kazanın ardından Atlantik Okyanusu'ndan çıkarıldı

Fransız mahkemesi, 1 Haziran 2009’da Air France AF447 uçuşunda Rio de Janeiro’dan Paris’e giderken düşmesiyle ilgili olarak Air France ve Airbus’ı kasıtsız adam öldürme suçlamalarından beraat ettirdi.

Air France’ın Airbus A330-200 uçağı, kalkıştan yaklaşık dört saat sonra fırtınalı havanın ortasında Atlantik’e düşmüş ve uçaktaki 228 yolcu ve mürettebatın tamamı yaşamını kaybetmişti.

Karar, kazadan 6 ay sonra başlayan davanın üzerinden yaklaşık 14 yıl geçtikten sonra verildi. Paris Adalet Divanı 17 Nisan’da hatalar yapılmış olsa da “belirli bir nedensellik bağı” kurulamayacağını belirtti.

Havayolu, kararın açıklanmasının ardından 17 Nisan’da Paris Adalet Divanı tarafından beraat kararının onaylandığını açıkladı. Yaşanan korkunç kazadan dolayı derin üzüntü duyan Air France, kurbanların her zaman anılacağını ve sevdiklerine en derin taziyelerini sunduklarını ifade ettiler. Şirket ayrıca tüm pilotlarına ve uçuş ekiplerine duyduğu güveni vurgulayarak. Yolcuların ve mürettebatın emniyetinin mutlak öncelikleri olduğunu belirtti.

Airbus Paris Ceza Mahkemesinin Airbus aleyhindeki tüm suçlamaların reddedildiğine karar verdiğini ve bu kararın, 2019 yılında soruşturmayı yürüten hakimler tarafından davanın düşürülmesi ile tutarlı olduğunu söyledi. Airbus, şirketin ve tüm çalışanlarının, şirket genelinde ve havacılık sektöründe emniyet kültürüne öncelik vermeye devam etme taahhüdünü yeniden teyit etmiştir

Uçağın uçuş kayıt cihazları iki yıllık bir aramanın ardından bulunmuş ve Temmuz 2012’de Fransa’nın Bureau d’Enquetes et d’Analyses (BEA) tarafından sürdürülen araştırmada, uçağın buzlanma sonucu pitot tüplerinden gelen hatalı okumalara karşı ekibinin anormal durumu uygun şekilde yönetememesi sonucu kazanın meydana geldiğine karar verilmişti.

14 yıl önce meydana gelen AF447 kazasına ait dosya bu şekilde kapatılmış oldu. Bu kaza araştırması esnasında yüksek irtifalarda da buzlanma şartlarının istenmeyen durumlara yol açabileceği gerçeği ortaya konmuş oldu.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...