Ana içeriğe atla

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

 

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

0
Air France Flight AF447'nin dikey stabilizeri, Haziran 2009'da meydana gelen ölümcül bir kazanın ardından Atlantik Okyanusu'ndan çıkarıldı

Fransız mahkemesi, 1 Haziran 2009’da Air France AF447 uçuşunda Rio de Janeiro’dan Paris’e giderken düşmesiyle ilgili olarak Air France ve Airbus’ı kasıtsız adam öldürme suçlamalarından beraat ettirdi.

Air France’ın Airbus A330-200 uçağı, kalkıştan yaklaşık dört saat sonra fırtınalı havanın ortasında Atlantik’e düşmüş ve uçaktaki 228 yolcu ve mürettebatın tamamı yaşamını kaybetmişti.

Karar, kazadan 6 ay sonra başlayan davanın üzerinden yaklaşık 14 yıl geçtikten sonra verildi. Paris Adalet Divanı 17 Nisan’da hatalar yapılmış olsa da “belirli bir nedensellik bağı” kurulamayacağını belirtti.

Havayolu, kararın açıklanmasının ardından 17 Nisan’da Paris Adalet Divanı tarafından beraat kararının onaylandığını açıkladı. Yaşanan korkunç kazadan dolayı derin üzüntü duyan Air France, kurbanların her zaman anılacağını ve sevdiklerine en derin taziyelerini sunduklarını ifade ettiler. Şirket ayrıca tüm pilotlarına ve uçuş ekiplerine duyduğu güveni vurgulayarak. Yolcuların ve mürettebatın emniyetinin mutlak öncelikleri olduğunu belirtti.

Airbus Paris Ceza Mahkemesinin Airbus aleyhindeki tüm suçlamaların reddedildiğine karar verdiğini ve bu kararın, 2019 yılında soruşturmayı yürüten hakimler tarafından davanın düşürülmesi ile tutarlı olduğunu söyledi. Airbus, şirketin ve tüm çalışanlarının, şirket genelinde ve havacılık sektöründe emniyet kültürüne öncelik vermeye devam etme taahhüdünü yeniden teyit etmiştir

Uçağın uçuş kayıt cihazları iki yıllık bir aramanın ardından bulunmuş ve Temmuz 2012’de Fransa’nın Bureau d’Enquetes et d’Analyses (BEA) tarafından sürdürülen araştırmada, uçağın buzlanma sonucu pitot tüplerinden gelen hatalı okumalara karşı ekibinin anormal durumu uygun şekilde yönetememesi sonucu kazanın meydana geldiğine karar verilmişti.

14 yıl önce meydana gelen AF447 kazasına ait dosya bu şekilde kapatılmış oldu. Bu kaza araştırması esnasında yüksek irtifalarda da buzlanma şartlarının istenmeyen durumlara yol açabileceği gerçeği ortaya konmuş oldu.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı