Ana içeriğe atla

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

 

Airbus, Air France AF447 Kazasında Adam Öldürme Suçlamasından Beraat Etti

0
Air France Flight AF447'nin dikey stabilizeri, Haziran 2009'da meydana gelen ölümcül bir kazanın ardından Atlantik Okyanusu'ndan çıkarıldı

Fransız mahkemesi, 1 Haziran 2009’da Air France AF447 uçuşunda Rio de Janeiro’dan Paris’e giderken düşmesiyle ilgili olarak Air France ve Airbus’ı kasıtsız adam öldürme suçlamalarından beraat ettirdi.

Air France’ın Airbus A330-200 uçağı, kalkıştan yaklaşık dört saat sonra fırtınalı havanın ortasında Atlantik’e düşmüş ve uçaktaki 228 yolcu ve mürettebatın tamamı yaşamını kaybetmişti.

Karar, kazadan 6 ay sonra başlayan davanın üzerinden yaklaşık 14 yıl geçtikten sonra verildi. Paris Adalet Divanı 17 Nisan’da hatalar yapılmış olsa da “belirli bir nedensellik bağı” kurulamayacağını belirtti.

Havayolu, kararın açıklanmasının ardından 17 Nisan’da Paris Adalet Divanı tarafından beraat kararının onaylandığını açıkladı. Yaşanan korkunç kazadan dolayı derin üzüntü duyan Air France, kurbanların her zaman anılacağını ve sevdiklerine en derin taziyelerini sunduklarını ifade ettiler. Şirket ayrıca tüm pilotlarına ve uçuş ekiplerine duyduğu güveni vurgulayarak. Yolcuların ve mürettebatın emniyetinin mutlak öncelikleri olduğunu belirtti.

Airbus Paris Ceza Mahkemesinin Airbus aleyhindeki tüm suçlamaların reddedildiğine karar verdiğini ve bu kararın, 2019 yılında soruşturmayı yürüten hakimler tarafından davanın düşürülmesi ile tutarlı olduğunu söyledi. Airbus, şirketin ve tüm çalışanlarının, şirket genelinde ve havacılık sektöründe emniyet kültürüne öncelik vermeye devam etme taahhüdünü yeniden teyit etmiştir

Uçağın uçuş kayıt cihazları iki yıllık bir aramanın ardından bulunmuş ve Temmuz 2012’de Fransa’nın Bureau d’Enquetes et d’Analyses (BEA) tarafından sürdürülen araştırmada, uçağın buzlanma sonucu pitot tüplerinden gelen hatalı okumalara karşı ekibinin anormal durumu uygun şekilde yönetememesi sonucu kazanın meydana geldiğine karar verilmişti.

14 yıl önce meydana gelen AF447 kazasına ait dosya bu şekilde kapatılmış oldu. Bu kaza araştırması esnasında yüksek irtifalarda da buzlanma şartlarının istenmeyen durumlara yol açabileceği gerçeği ortaya konmuş oldu.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...