Ana içeriğe atla

Asiana A321 uçağının iniş sırasında acil çıkış kapısı açıldı

 

Asiana A321 uçağının iniş sırasında acil çıkış kapısı açıldı


26 Mayıs 2023’te 194 kişiyle Jeju’dan Daegu’ya (Güney Kore) giden OZ-8124 uçuşunu gerçekleştiren Asiana Airlines Airbus A321-200 uçağının acil çıkış kapısı Deagu 13R pistine iniş sırasında bir yolcu tarafından açıldı.

Emniyetle inişini tamamlayan uçakta yaşanan olay nedeniyle dokuz yolcunun nefes alma güçlüğü çekerek hastaneye kaldırıldığı bildirildi. Yerel Polis, acil çıkış kapısının yanında oturan yolcuyu kapıyı kasten açtığı iddiasıyla tutukladı.

Havayolu tarafından, kapı açıldığında uçağın son yaklaşmada alçalırken, yaklaşık 650 fit AGL (200 metre) yükseklikte olduğu açıklandı.

Acil çıkış kapılarında bulunan sistemde, bir aktüatöre bağlı basınçlı nitrojen şişesi bulunur. Acil durum Kapı kolu kullanılıyorsa, bu şişe ateşlenir ve aktüatör kapıyı tamamen açık konuma getirir.

Sistem, acil bir durumda kapıyı 80 yaşındaki bir hanımefendi açmaya teşebbüs etmesi halinde bile kapının *tamamen* açılmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Basınçlandırma temelde 800’de 0 kuvvete düşer ve nitrojen şişesindeki güç kapının kolayca açılmasını sağlar.

Bu durum bir emniyetsizlik olarak değerlendirilmez. İniş sonrası veya kalkış öncesi yaşanan acil bir durumda acil durum çıkışları can kayıplarını önleyen ve/veya en aza indiren sistem olarak kabul edilir. Bu konuda onlarca belki de yüzlerce örnek vardır. Gereksiz nedenle açılmasını önlemek için yolcular bilinçlendirilmeli ve yolcu brifinglerinde görsel olarak da üzerinde durulmalıdır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak