Ana içeriğe atla

Asiana A321 uçağının iniş sırasında acil çıkış kapısı açıldı

 

Asiana A321 uçağının iniş sırasında acil çıkış kapısı açıldı


26 Mayıs 2023’te 194 kişiyle Jeju’dan Daegu’ya (Güney Kore) giden OZ-8124 uçuşunu gerçekleştiren Asiana Airlines Airbus A321-200 uçağının acil çıkış kapısı Deagu 13R pistine iniş sırasında bir yolcu tarafından açıldı.

Emniyetle inişini tamamlayan uçakta yaşanan olay nedeniyle dokuz yolcunun nefes alma güçlüğü çekerek hastaneye kaldırıldığı bildirildi. Yerel Polis, acil çıkış kapısının yanında oturan yolcuyu kapıyı kasten açtığı iddiasıyla tutukladı.

Havayolu tarafından, kapı açıldığında uçağın son yaklaşmada alçalırken, yaklaşık 650 fit AGL (200 metre) yükseklikte olduğu açıklandı.

Acil çıkış kapılarında bulunan sistemde, bir aktüatöre bağlı basınçlı nitrojen şişesi bulunur. Acil durum Kapı kolu kullanılıyorsa, bu şişe ateşlenir ve aktüatör kapıyı tamamen açık konuma getirir.

Sistem, acil bir durumda kapıyı 80 yaşındaki bir hanımefendi açmaya teşebbüs etmesi halinde bile kapının *tamamen* açılmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Basınçlandırma temelde 800’de 0 kuvvete düşer ve nitrojen şişesindeki güç kapının kolayca açılmasını sağlar.

Bu durum bir emniyetsizlik olarak değerlendirilmez. İniş sonrası veya kalkış öncesi yaşanan acil bir durumda acil durum çıkışları can kayıplarını önleyen ve/veya en aza indiren sistem olarak kabul edilir. Bu konuda onlarca belki de yüzlerce örnek vardır. Gereksiz nedenle açılmasını önlemek için yolcular bilinçlendirilmeli ve yolcu brifinglerinde görsel olarak da üzerinde durulmalıdır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...