Ana içeriğe atla

ABD’de Pilotların emeklilik yaşını 67’ye yükselten yasa tasarısı Meclis’ten geçti

 

ABD’de Pilotların emeklilik yaşını 67’ye yükselten yasa tasarısı Meclis’ten geçti

0

Mevcut yetkinin süresi 30 Eylül’de sona ermeden önce Senato’nun yasa tasarısının yeni şeklini geçirmesi gerekiyor.

Meclis Perşembe günü, ticari havayollarını ve havaalanlarını denetleyen kurum olan Federal Havacılık İdaresi’ni önümüzdeki beş yıl için yeniden yetkilendirecek yasayı geçirmek için oy kullandı. Milletvekilleri, büyük pilot sıkıntısı nedeniyle pilotların emeklilik yaşını 65’ten 67’ye yükselten bir hükmü içeren Amerikan Havacılığında Büyüme ve Sağlam Liderlik Yasası adlı yasa tasarısını 69’a karşı 351 oyla onayladı.

Emeklilik yaşını yükseltme çabası, değişimin pilot standartlarını ve yolcu emniyetini tehlikeye atabileceğini düşünen milletvekillerinin muhalefetiyle karşılandı. Ancak Kurallar Komitesi, değişikliği durduracak bir değişikliği engelledi.

Beyaz Saray Ulaştırma Komitesi Başkanı Sam Graves, R-Mo., yaptığı açıklamada, “Amerika her zaman havacılıkta altın standart olmuştur ve bu yasa tasarısı dünya lideri olarak kalmamızı sağlıyor” dedi.

Aşı olmayı reddettiği için işten çıkarılan tüm pilotları yeniden işe almaya zorlayan Havayolları Temsilcileri Marjorie Taylor Greene, R-Ga. ve Temsilci Mary Miller, R-Ill. Değişiklik önerileri ezici bir çoğunlukla reddedildi.

Senato’nun yasa tasarısının yeni değişikliğini geçirmesi gerekiyor, böylece iki meclis mevcut yetki 30 Eylül’de sona ermeden önce nihai şeklini alabilir.

Yetkilendirme, ajansın çalışması için hayati önem taşımaktadır. Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, NBC News’e “iyi” bir FAA yeniden yetkilendirmesinin uçuş iptalleri ve gecikmeleriyle mücadelede anahtar olduğunu söyledi ayrıca sektörün ihtiyaç duyduğu “hava trafik kontrolörlerinin sayısına” sahip olmadığını ve “sistemlerinin önümüzdeki birkaç yıl içinde olması gereken modernizasyonu” için gerekli kaynaklara sahip olmadığını da ekledi. Bu sorunun Kongre desteği olmadan çözülemeyeceğini belirtti.

Sivil Havacılık sektöründeki pilot eksikliği bir gerçek olup kısa sürede çözümü de oldukça güçtür. Ayda bir uçak üreticisi 40-50 uçağı uçuş hattına verebilirken bir pilotun o uçağın koltuğuna oturması asgari 3-4 seneyi almaktadır. Dolayısıyla şirketler istenilen yeterlilikte pilot yetiştirme konusunda çok çaba sarfetmelidir. Tabi ki yaşı 67’ye yükseltmek kısa dönemde şirketleri rahatlatacaktır amma bu konuda bilimsel metotları kullanarak bilhassa sağlık açısından çok sıkı kuralları uygulama zorunluluğu olmalıdır.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak