Ana içeriğe atla

ABD’de Pilotların emeklilik yaşını 67’ye yükselten yasa tasarısı Meclis’ten geçti

 

ABD’de Pilotların emeklilik yaşını 67’ye yükselten yasa tasarısı Meclis’ten geçti

0

Mevcut yetkinin süresi 30 Eylül’de sona ermeden önce Senato’nun yasa tasarısının yeni şeklini geçirmesi gerekiyor.

Meclis Perşembe günü, ticari havayollarını ve havaalanlarını denetleyen kurum olan Federal Havacılık İdaresi’ni önümüzdeki beş yıl için yeniden yetkilendirecek yasayı geçirmek için oy kullandı. Milletvekilleri, büyük pilot sıkıntısı nedeniyle pilotların emeklilik yaşını 65’ten 67’ye yükselten bir hükmü içeren Amerikan Havacılığında Büyüme ve Sağlam Liderlik Yasası adlı yasa tasarısını 69’a karşı 351 oyla onayladı.

Emeklilik yaşını yükseltme çabası, değişimin pilot standartlarını ve yolcu emniyetini tehlikeye atabileceğini düşünen milletvekillerinin muhalefetiyle karşılandı. Ancak Kurallar Komitesi, değişikliği durduracak bir değişikliği engelledi.

Beyaz Saray Ulaştırma Komitesi Başkanı Sam Graves, R-Mo., yaptığı açıklamada, “Amerika her zaman havacılıkta altın standart olmuştur ve bu yasa tasarısı dünya lideri olarak kalmamızı sağlıyor” dedi.

Aşı olmayı reddettiği için işten çıkarılan tüm pilotları yeniden işe almaya zorlayan Havayolları Temsilcileri Marjorie Taylor Greene, R-Ga. ve Temsilci Mary Miller, R-Ill. Değişiklik önerileri ezici bir çoğunlukla reddedildi.

Senato’nun yasa tasarısının yeni değişikliğini geçirmesi gerekiyor, böylece iki meclis mevcut yetki 30 Eylül’de sona ermeden önce nihai şeklini alabilir.

Yetkilendirme, ajansın çalışması için hayati önem taşımaktadır. Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, NBC News’e “iyi” bir FAA yeniden yetkilendirmesinin uçuş iptalleri ve gecikmeleriyle mücadelede anahtar olduğunu söyledi ayrıca sektörün ihtiyaç duyduğu “hava trafik kontrolörlerinin sayısına” sahip olmadığını ve “sistemlerinin önümüzdeki birkaç yıl içinde olması gereken modernizasyonu” için gerekli kaynaklara sahip olmadığını da ekledi. Bu sorunun Kongre desteği olmadan çözülemeyeceğini belirtti.

Sivil Havacılık sektöründeki pilot eksikliği bir gerçek olup kısa sürede çözümü de oldukça güçtür. Ayda bir uçak üreticisi 40-50 uçağı uçuş hattına verebilirken bir pilotun o uçağın koltuğuna oturması asgari 3-4 seneyi almaktadır. Dolayısıyla şirketler istenilen yeterlilikte pilot yetiştirme konusunda çok çaba sarfetmelidir. Tabi ki yaşı 67’ye yükseltmek kısa dönemde şirketleri rahatlatacaktır amma bu konuda bilimsel metotları kullanarak bilhassa sağlık açısından çok sıkı kuralları uygulama zorunluluğu olmalıdır.

Emniyetli uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...