Ana içeriğe atla

United Airlines Boeing 767 Uçağı Houston’a Sert İniş Sonrasında Ciddi Olarak Hasarlandı

 

United Airlines Boeing 767 Uçağı Houston’a Sert İniş Sonrasında Ciddi Olarak Hasarlandı

0

29 Temmuz Cumartesi günü United AL’a ait B767-300ER, Newark’tan ayrıldıktan sadece üç saat sonra yerel saatle 10:34’te Houston’da 26L pistine indi. Uçak daha sonra başka bir olay olmadan park yerine taksi yaptı.

Uçaktaki 193 yolcu ve 11 mürettebat arasında herhangi bir yaralanma bildirilmemekle birlikte, 767-300ER’nin maruz kaldığı hasar, gövdede burkulma ve yırtılma da dahil olmak üzere oldukça ciddiydi. Sosyal medyada yayınlanan fotoğraflar uçağın hasar boyutunu gözler önüne sermektedir.

United Airlines’a ait Boeing 767-300ER uçağı Nisan 1991’de United Airlines’a yeni teslim edilmiş olup 32 yaşın üzerindeydi ve Havayolunun en eski 767-300ER’sidir.

Ulusal Ulaşım Emniyet Kurulu (NTSB) olayı araştırmakta olup sert inişe ait sebepler konusunda herhangi bir açıklama yapılmamıştır. İşletme tarafından olay “uçağın sert iniş sonrası gövdesinin hasarlandığı ‘ bilgisi ile Federal Havacılık İdaresi (FAA) bilgilendirildi.

United Airlines basına yaptığı açıklamada, United Flight 702’nin Cumartesi günü Houston’a normal bir şekilde indiğini sonrasında gövdede hasar tespit edilmesi üzerine sebeplerini araştırmak üzere NTSB ve FAA ile birlikte çalışıldığı bildirildi.

United Airlines’ın 32 yaşındaki 767-300ER’yi tamir etmeyi mi yoksa emekliye ayırmayı mı tercih edeceği henüz belli değildir.

Olay anında KIAH havalimanında hava durumu aşağıda sunulmuştur. Görüleceği gibi hava şartlarının olaya negatif etkisi değerlendirilememiştir.

KIAH 301453Z 27006KT 10SM SCT023 SCT250 31/24

İlgili uçuşun ADSB kısıtlı verilerinin yer aldığı flightradar24 görüntüsü aşağıda paylaşılmıştır. Görselde işaretlendiği gibi son 100feet’te uçağın dikey alçalış oranı 1000fpm’in üzerindedir.

Bu kadar kısıtlı veri ile olayın gerçek nedenlerinin tespit edilmesi oldukça güçtür. NTSB’nin araştırma sonuçları kamuoyu ile paylaşılması halinde sizleri tekrar bilgilendireceğim.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...