Ana içeriğe atla

United Airlines Boeing 767 Uçağı Houston’a Sert İniş Sonrasında Ciddi Olarak Hasarlandı

 

United Airlines Boeing 767 Uçağı Houston’a Sert İniş Sonrasında Ciddi Olarak Hasarlandı

0

29 Temmuz Cumartesi günü United AL’a ait B767-300ER, Newark’tan ayrıldıktan sadece üç saat sonra yerel saatle 10:34’te Houston’da 26L pistine indi. Uçak daha sonra başka bir olay olmadan park yerine taksi yaptı.

Uçaktaki 193 yolcu ve 11 mürettebat arasında herhangi bir yaralanma bildirilmemekle birlikte, 767-300ER’nin maruz kaldığı hasar, gövdede burkulma ve yırtılma da dahil olmak üzere oldukça ciddiydi. Sosyal medyada yayınlanan fotoğraflar uçağın hasar boyutunu gözler önüne sermektedir.

United Airlines’a ait Boeing 767-300ER uçağı Nisan 1991’de United Airlines’a yeni teslim edilmiş olup 32 yaşın üzerindeydi ve Havayolunun en eski 767-300ER’sidir.

Ulusal Ulaşım Emniyet Kurulu (NTSB) olayı araştırmakta olup sert inişe ait sebepler konusunda herhangi bir açıklama yapılmamıştır. İşletme tarafından olay “uçağın sert iniş sonrası gövdesinin hasarlandığı ‘ bilgisi ile Federal Havacılık İdaresi (FAA) bilgilendirildi.

United Airlines basına yaptığı açıklamada, United Flight 702’nin Cumartesi günü Houston’a normal bir şekilde indiğini sonrasında gövdede hasar tespit edilmesi üzerine sebeplerini araştırmak üzere NTSB ve FAA ile birlikte çalışıldığı bildirildi.

United Airlines’ın 32 yaşındaki 767-300ER’yi tamir etmeyi mi yoksa emekliye ayırmayı mı tercih edeceği henüz belli değildir.

Olay anında KIAH havalimanında hava durumu aşağıda sunulmuştur. Görüleceği gibi hava şartlarının olaya negatif etkisi değerlendirilememiştir.

KIAH 301453Z 27006KT 10SM SCT023 SCT250 31/24

İlgili uçuşun ADSB kısıtlı verilerinin yer aldığı flightradar24 görüntüsü aşağıda paylaşılmıştır. Görselde işaretlendiği gibi son 100feet’te uçağın dikey alçalış oranı 1000fpm’in üzerindedir.

Bu kadar kısıtlı veri ile olayın gerçek nedenlerinin tespit edilmesi oldukça güçtür. NTSB’nin araştırma sonuçları kamuoyu ile paylaşılması halinde sizleri tekrar bilgilendireceğim.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı